sportsterin vaihto isompaan ja vanhempaan pyörään
Re: sportsterin vaihto isompaan ja vanhempaan pyörään
Shovel voi olla hyväkin. Jos joku ammattitason kaveri ois vaikka itselleen duunannut hyvillä osilla. Osakuitit ei aina tarkoita että mopo on hyvä. Saattaa olla kallista romurautaa kun kilahtaa.. Minusta nettimotossa oli Shoveli SS koneellakin. Shovelin ulkonäkö ja Evo tehot ja toimivuus. Ei paljon muusta erota kuin sytkä(kärki)kopasta.
Kyllä moni Shovelmies Sporsterin ottaa vaihdossa. Tuossa oli nettimoton halvin rekkarissa oleva Shovel http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/877800" onclick="window.open(this.href);return false; Kunnosta en tiiä?? Tässä ei oo kilpiä mutta Springer keula http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/883287?" onclick="window.open(this.href);return false;? Tuossa vähän kalliinpi. http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/889274" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa nätti ruottipyörä 75000 kruunua pyytää http://www.blocket.se/helsingborg/Harle ... a=1_14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa nätti pannu. http://www.blocket.se/goteborg/Harley_D ... a=1_14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä moni Shovelmies Sporsterin ottaa vaihdossa. Tuossa oli nettimoton halvin rekkarissa oleva Shovel http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/877800" onclick="window.open(this.href);return false; Kunnosta en tiiä?? Tässä ei oo kilpiä mutta Springer keula http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/883287?" onclick="window.open(this.href);return false;? Tuossa vähän kalliinpi. http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/889274" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa nätti ruottipyörä 75000 kruunua pyytää http://www.blocket.se/helsingborg/Harle ... a=1_14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa nätti pannu. http://www.blocket.se/goteborg/Harley_D ... a=1_14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Right !!!pete1268 kirjoitti:Moi. Itse möin syksyllä -93 Sportster pois ja nyt on hankittu jäykkä -51 fl, tuleva kesä näyttää oliko pyörän vaihto vanhaan ja jäykkään (pyörään) lainkaan järkevää muttamutta tällä hetkellä olen intoa täynnä kuin vappupallo.
-Panheads MC-
Jep 1200 -93 sportsteri vaihtui mullakin viime elokuussa -78 shoveliin ajo kokemuksia ei paljoo.
Kyllähän sitä tuli taivasteltua että mitä sitä taas tuli ostettua..Nyt on shovelin osia pitkin tallia ja runko+erinäisiä osia maalarilla. Rattaita, ketjuja ,laakereita, stefoja vaihdettuna yms..mut fiilis on hyvä!!!
Kyllähän sitä tuli taivasteltua että mitä sitä taas tuli ostettua..Nyt on shovelin osia pitkin tallia ja runko+erinäisiä osia maalarilla. Rattaita, ketjuja ,laakereita, stefoja vaihdettuna yms..mut fiilis on hyvä!!!
Uskaltakaa ny ostaa se paljon parjattu EVO alkaen vuosimallista 1984, jolloin myös Showelia tehty. Itsellä ketjuvetoinen early Evo, vm 1984. Ainakin ketjuveto on yhteinen Showelin kanssa.
En elvistele, mutta 50.000 km ajettu normaalilla ylläpidolla. Ketjut ja rattaat kuluu, öljyä kuluu, muttei pakoputken kautta ym. ym. Mukavia kilsoja.
Sitten kun on varoja, aikaa ja haluja istua vain tallilla, ostan Showelin.
Laitan sen viimeisen päälle kuntoon.
Sitten kun????.
Kun ei huvita ajella EVOlla.
vaan haluaa riskinottoa. 
En elvistele, mutta 50.000 km ajettu normaalilla ylläpidolla. Ketjut ja rattaat kuluu, öljyä kuluu, muttei pakoputken kautta ym. ym. Mukavia kilsoja.
Sitten kun on varoja, aikaa ja haluja istua vain tallilla, ostan Showelin.
Laitan sen viimeisen päälle kuntoon.
Sitten kun????.
Kun ei huvita ajella EVOlla.
Moro
Mulla on soveli ja kaikki viat (runsaasti), joita on tullut muutaman kesän aikana esiin, eivät taida johtua siitä että se on nimenomaan shovelhead. Ne johtuu siitä että se on vanha, paljon ajettu ja joutunut useamman - hyvinkin eritasoisen - sepän kynsiin.
Sen verran jännää ja vaihtelevaa on yhteiselo ollut että ajattelin ostaa toisenkin vielä...
jussi
Mulla on soveli ja kaikki viat (runsaasti), joita on tullut muutaman kesän aikana esiin, eivät taida johtua siitä että se on nimenomaan shovelhead. Ne johtuu siitä että se on vanha, paljon ajettu ja joutunut useamman - hyvinkin eritasoisen - sepän kynsiin.
Sen verran jännää ja vaihtelevaa on yhteiselo ollut että ajattelin ostaa toisenkin vielä...
jussi
Nimenomaan, vanha on aina vanha ja se pitää muistaa ennen kuin alkaa parjaamaan. Vanha voi olla myös hyvä mutta silloin se usein maksaakin saman kun uusi koska joku on joutunut sen vaivalla tekemäänj kirjoitti:kaikki viat (runsaasti), joita on tullut muutaman kesän aikana esiin, eivät taida johtua siitä että se on nimenomaan shovelhead. Ne johtuu siitä että se on vanha, paljon ajettu ja joutunut useamman - hyvinkin eritasoisen - sepän kynsiin.
Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
- Choppers_forever
Morosta,
Shovelit kun ovat vanhoja, niin ne ovat myös yksilöitä. Tän hetken Shoveli ( kone - 83 ) on aivan huippu. Mutta se olikin hintava. halpa ja hyvä kulkevat harvoin käsikädessä. Tossa on koneeseen tehty rempat hyvillä osilla. Laakin peli. Edellinen oli mitä oli, itse koitin sitä parantaa mutta taisi olla liikaa kyseisen vuosimallin ( -79 ) jo linjalta tulleita vikoja vielä matkassa. Enään en osta 1979 vuosimallista Hurlikkaa, en koskaan. Sen vuotinen rautis mulla oli myös ja ei ollut muuta kuin vikaa. Toisaalta, se oli myös helvetin halpa. ja on sitä vähän ikävä ...
Paskan Shovelin jälkeen vannoin, etten ota moista enään koskaan, mutta kuinkas kävikään. Evot ja TC:t ja Buellit on vaan liian helpppoja. Ei niistä jää mitään matkatarinoita
Paskastahan tulee pipari ajanmyötä.
Eli osta ihmeessä Shoveli, mutta Late Shovel ja katso tosiaan ulkoista habitusta sekä miten se on suhteessa hintaan. Mattamustakin voi olla huippu, kyllä sen nopeasti näkee miten sitä on pidetty ja miten se on kasattu.
Shovelit kun ovat vanhoja, niin ne ovat myös yksilöitä. Tän hetken Shoveli ( kone - 83 ) on aivan huippu. Mutta se olikin hintava. halpa ja hyvä kulkevat harvoin käsikädessä. Tossa on koneeseen tehty rempat hyvillä osilla. Laakin peli. Edellinen oli mitä oli, itse koitin sitä parantaa mutta taisi olla liikaa kyseisen vuosimallin ( -79 ) jo linjalta tulleita vikoja vielä matkassa. Enään en osta 1979 vuosimallista Hurlikkaa, en koskaan. Sen vuotinen rautis mulla oli myös ja ei ollut muuta kuin vikaa. Toisaalta, se oli myös helvetin halpa. ja on sitä vähän ikävä ...
Paskan Shovelin jälkeen vannoin, etten ota moista enään koskaan, mutta kuinkas kävikään. Evot ja TC:t ja Buellit on vaan liian helpppoja. Ei niistä jää mitään matkatarinoita
Eli osta ihmeessä Shoveli, mutta Late Shovel ja katso tosiaan ulkoista habitusta sekä miten se on suhteessa hintaan. Mattamustakin voi olla huippu, kyllä sen nopeasti näkee miten sitä on pidetty ja miten se on kasattu.
Shovel Kopteri ja Buell S1
Early Shovel = vuosimallit 1966 - 1969, samanlainen jakopää kuin PanheadeissaChoppers_forever kirjoitti:
Shovelit kun ovat vanhoja, niin ne ovat myös yksilöitä. Tän hetken Shoveli ( kone - 83 ) on aivan huippu.
Edellinen oli mitä oli, itse koitin sitä parantaa mutta taisi olla liikaa kyseisen vuosimallin ( -79 ) jo linjalta tulleita vikoja vielä matkassa. Enään en osta 1979 vuosimallista Hurlikkaa, en koskaan. Sen vuotinen rautis mulla oli myös ja ei ollut muuta kuin vikaa.
Eli osta ihmeessä Shoveli, mutta Late Shovel ja katso tosiaan ulkoista habitusta sekä miten se on suhteessa hintaan.
Late Shovel = vuosimallit 1970 - 1984 (-85), samanlainen jakopää kuin EVOissa.
Early Shovelia sanotaan myös Generator Shoveliksi.
Late Shovel on Shovel, Alternator Shovel, TötteröShovel.
n.81-82 Shoveleissa oli vikana vasemmasta lohkosta irtoava kampuran laakeriskooli. Näitä ollut Suomessakin. -> lohkot vaihtoon. (Samaa vikaa oli myös n.89-90 EVOissa)
n.81-82 vikana oli liian lyhyet ohjurit, aiheutti savutusta. Tehdas yritti vähentää savutusta vetämällä lisäöljylinjan nostajapesästä pytyn alareunaan. Sitten kokeilivat venttiiliohjurin kumeja.
Jos itsellä olisi mahdollisuus ostaa Early Shovel niin ostaisin, ne on aika harvinaisia.
Ei varmasti ole montaa myynnissä.
Pannuistahan on myöhemmin tehty Pan-Shoveleita.
Sitten sitäkin kannattaa miettiä, että hankkiiko pyörän rakentamista vai ajamista varten.
Jos mahdollista pidä ajopyörä ja rakentele toinen. (Pian huomaatkin, että on kaksi pyörää samalla kertaa tallin lattialla osina...
Oman -73 Shovelini olen ajanut vuosien varrella paskaksi ja korjannut aika monessa Euroopan maassa
Jotkut viat olisi voinut myöskin välttää, toiset johtaneet toisiin vikoihin reissussa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Mikä sen 79 mallin teki niin huonoksi ? Onneksi en omista 81 tai 82 kun kerran laakeriskoolikin voi irrota,,,, jos jostain vielä laittamattoman 30 vuotta vanhan löytää, niin onko ihme jos välillä mättää. Jotenkin tuntuis todennäköisemmältä että aika paljonkin olis jo duunattu sähkö ja tekniikkapuolta tuon ikäisessä.
oliko se niin et tieto lisää tuskaa ja mitä ei tiedä ei satuta !
Sitä minäkin ihmettelen. Tehtalla oli lakko... milloin? Joo, vielä AMF aikaa kylläkin.Titus kirjoitti:Mikä sen 79 mallin teki niin huonoksi ?
Tiedän noita lohkoja vaihdetun aikoinaan Suomessa suhteessa 2/10 eli 20% tänne tuoduista. Eli aika monta. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki olisi paskoja. Tuollaisella josta laakeriskooli on irti lohkosta voi jopa ajaa "mailman tappiin". Jos ei välitä siitä, että enskakoppa täyttyy öljystä. Myöskään virittämään ei pidä ruveta taikka ryntäyttämään turhan takia.Titus kirjoitti:Onneksi en omista 81 tai 82 kun kerran laakeriskoolikin voi irrota,,,, jos jostain vielä laittamattoman 30 vuotta vanhan löytää, niin onko ihme jos välillä mättää. Jotenkin tuntuis todennäköisemmältä että aika paljonkin olis jo duunattu sähkö ja tekniikkapuolta tuon ikäisessä.
Siis se skooli ei irtoa käteen (yleensä) vaan on hieman väljä ja fuskaa öljyä paineen alla, noh tietenkin saattaa pidemmän päälle ravistaa paikat hampaista ja mutterit koneesta...
On niitä myös liimattu takaisin erilaisin mystisin manööverein.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
- Choppers_forever
En mä mistään mitään tiedä. Ihan oman kokemuksen kautta tuo 1979 on osoittatunut sudeksi. Myös parilla muulla tutlla kyseinen vuosimalli on tuottanut tuskaa. Kenties en vaan osaa 
Shovel Kopteri ja Buell S1
Mulla toi enska hihnalla , eikä sinne koppaan tule tippaakaan öljyä. Varmaan sit vaihdettu lohkon puolikas.
Pyörää etsiessä tuli huomattua että aika moni evokin oli laskenu alleen enskapuolelta.Yleensä , jos kaupat olis syntyneet olisi vuodot korjattu.Ei tuntunut olevan mitenkään tiettyyn vuosimalliin liittyvä.Joukossa esim 94 nostalgia jossa rankat vuodot.Oli muuten ollu tosi kauan siinä putiikissa! Mulla kuitenkin vaakakupissa painoi toi hinta. Shovelin sai noin 3-4000 e. edullisemmin. Jos remppaa olis tullu tämäkin raha olis ollu niinku valmiina käyttöön. Kerrankin kävi hyvä säkä , eikä rahaa mennykään remppoihin.Itse oon kyl sellainen ropaaja jonka pitäis saada purkaa kaikki , mut en sit viitsiny toimivaa rupee purkaan. 30 vuotta jenkkien kanssa tullu touhuttua jolloin tullu opittua että pura mahdollisemman vähän ja aja enemmän ! Onhan se kuitenkin niin että mikään ei anna yhtä hyviä fiiliksiä kun just HD:llä ajaminen .
Pyörää etsiessä tuli huomattua että aika moni evokin oli laskenu alleen enskapuolelta.Yleensä , jos kaupat olis syntyneet olisi vuodot korjattu.Ei tuntunut olevan mitenkään tiettyyn vuosimalliin liittyvä.Joukossa esim 94 nostalgia jossa rankat vuodot.Oli muuten ollu tosi kauan siinä putiikissa! Mulla kuitenkin vaakakupissa painoi toi hinta. Shovelin sai noin 3-4000 e. edullisemmin. Jos remppaa olis tullu tämäkin raha olis ollu niinku valmiina käyttöön. Kerrankin kävi hyvä säkä , eikä rahaa mennykään remppoihin.Itse oon kyl sellainen ropaaja jonka pitäis saada purkaa kaikki , mut en sit viitsiny toimivaa rupee purkaan. 30 vuotta jenkkien kanssa tullu touhuttua jolloin tullu opittua että pura mahdollisemman vähän ja aja enemmän ! Onhan se kuitenkin niin että mikään ei anna yhtä hyviä fiiliksiä kun just HD:llä ajaminen .
Aika voimakkaasti sanottu "sudeksi" jotakin vuosimallia, varsinkin jos ei pyörää ole hankittu uutena.Choppers_forever kirjoitti:En mä mistään mitään tiedä. Ihan oman kokemuksen kautta tuo 1979 on osoittatunut sudeksi. Myös parilla muulla tutlla kyseinen vuosimalli on tuottanut tuskaa. Kenties en vaan osaa
Tuon laakerikoolivian voi laskea tyyppiviaksi, mutta muuten ainakin käytettynä tuodussa 30v vanhassa pyörässä voi olla mitä vaan vuosimallista ja jopa merkistä riippumatta.
On itsellänikin tiedossa rautapäävuosimalli, jota en välttämättä ainakaan korjattavaksi hankkisi. 1977 rautis on välimalli, jossa on uudempaa ja vanhempaa sekaisin myös moottorissa. Vaikea kirjan mukaan hankkia tavaraa, ellei osan ulkonäöstä saa tunnistettua, onko uutta vai vanhaa. Osien saannissa ei ongelmaa ole, kumpiakin malleja on tarjolla yhtä hyvin.
Onneksi vielä on live-kauppoja, joissa pääsee hypistelemään osia tai ainakin kauppias kotimaan kielellä tietää mitä myy.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Moro,
Jos -77 malliin saa hyvin osaa kunhan tietää mitä haluaa niin eikös se -79 malli ole taas sellainen johon ei meinaa mikään käydä? FAMES= Fits All Models Except Seventynine
Tosin mitään ongelmaa keston tai laadun kanssa ei noissakaan taida olla. Ainaskaan sen enempää kun muissakaan...
Affe
Jos -77 malliin saa hyvin osaa kunhan tietää mitä haluaa niin eikös se -79 malli ole taas sellainen johon ei meinaa mikään käydä? FAMES= Fits All Models Except Seventynine
Tosin mitään ongelmaa keston tai laadun kanssa ei noissakaan taida olla. Ainaskaan sen enempää kun muissakaan...
Affe
Rautis -74, Shovel -80
- jan'shovel-70
- Viesti:
Moi,
Mulla on -70 Shovel n.5v. ja on toiminut hienosti,tosin mun kilometrit on n.5000km luokkaa/ajokausi,
normaalit säännölliset huollot niin hyvä.
Mulla on -70 Shovel n.5v. ja on toiminut hienosti,tosin mun kilometrit on n.5000km luokkaa/ajokausi,
normaalit säännölliset huollot niin hyvä.