V-ROD: Harley, joka ei mene rikki?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

JKKo

V-ROD: Harley, joka ei mene rikki?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Suotuisa kesän alku moottoripyörällä ajamiseen. Tähän mennessä kilometrejä kasassa joku pari tuhatta. Jollekin vähän, mulle paljon enemmän kuin aiemmin. Noista 2/3 on tullut kolmessa eri viikonlopun ajelussa.

Nykyinen pyöräni on vuosimallin¨'91 Sportsteri. Olen tuonut sen itse kuusi vuotta sitten ulkomailta ja vuosien varrelta sitä on tullut korjailtua, korjautettua, kromattua ja konvertoitua. KKKK ja kulkee. Mutta kilometrit, ne jotka ovat tulleet täällä ja ne joista tarina ennen ostohetkeä ei tasan tarkkaan tiedä, alkavat näkyä ja tuntua. Vääjäämättä edessä on jotakin...

Ajeltiin puolison kanssa viime sunnuntaina 600+ km. Ei se herkkua ollut siinä edessäkään, kun ajoasento ei ollut ihan parasta. Takana istunut valittaa matkavaivojaan vieläkin enemmän. Vieläkin. Ei vois kuvitellakaan ajavansa montaa päivää samalla tavalla perätysten.

Nii-in. Olen kurkkinut pyöräkauppojen sivuja. Tälle vuodelle uutta ei enää saa, enkä ole muutoinkaan tekemässä pikaostoksia. Ei ole sellainen akuutti tarvekaan (konerikko kauden alussa tms.). Silmää miellyttäviä ovat mm. Dyna Custom (tarpeeksi kromia), Softail Deluxe (samaa vikaa, vähän kallis tosin). Ja niin. Kun katselin sunnuntaina Puumalan venesatamassa rivissä olevia pyöriä, niin ei semmoinen hopean värinen V-RODikaan ole pois suljettu.

Kun olen seurannut näitä sivuja ja seuraan varmaan edelleenkin, olen tullut tutuksi paitsi '91 Sportsterin tyypillisistä vioista (vaihteet, kampiakselin päässä olevan rattaan löystyminen, konvertoidun pyörän huohotus, joka sotkee, konvertoidun pyörän "sivuäänet") sekä niistä vähemmän tyypillisistä, joita ajotavallani olen saanut kehiteltyä (takapyörän axeli "banaanina", osia tippuu kovassa menossa tai repeää kappaleiksi).

Vaan missä ovat V-ROD miehet (ja naiset) ongelmineen? Eikö noita saa tosiaankaan rikki ajamalla? Vai vaietaanko asia? Olisihan se lysti päästellä suvi suven jälkeen vain normaalit huollot (vrt. autot) suorittaen. Kovempaa, pidemmälle. Koeajopyöriä luultavasti löytyy, käytettyinä ainakin.

Keskustelu on avattu.
Aksu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Oliskohan niin ettei suurin osa V-Rodin ostaneista tiedä tekniikasta oikeastaa mitään? Tai ainakaan sitä vertaa että pystyis sanallisesti kuvailemaan mikä meni rikki ja miten se korjattiin. Kuten jo itsekin epäilit, niin varmaan ne joku toinen korjaa... Visalla, kiitos!
skippy

Viesti Kirjoittaja skippy »

:twisted:
Viimeksi muokannut skippy, 18:01 25.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Taitaa Aksu nyt puhua vastoin parempaa tietoa. Ei ole V-Rodia itsellä, mutta voisiko 'vikakeskustelun' puuttuminen johtua siitä, että vanhimmatkin V-Rodit ovat aika tuoreita verrattuna esim. 90-luvun sportstereihin. En ole joka ketjua niin tarkkaan lukenut, muttei kai ne 2000-luvun sportit käsiin leviä..., eikä suurimmalta osin vanhemmatkaan 8) .
s&s

Re: V-ROD: Harley, joka ei mene rikki?

Viesti Kirjoittaja s&s »

JKKo kirjoitti:Vaan missä ovat V-ROD miehet (ja naiset) ongelmineen? Eikö noita saa tosiaankaan rikki ajamalla? Vai vaietaanko asia? Olisihan se lysti päästellä suvi suven jälkeen vain normaalit huollot (vrt. autot) suorittaen. Kovempaa, pidemmälle. Koeajopyöriä luultavasti löytyy, käytettyinä ainakin.

Keskustelu on avattu.
Olisiko osittain syynä se, että vehkeet ovat vielä aika tuoreita ja niitä on suhteellisesti ottaen aika vähän toistaiseksi?

Tuolta "street rodin tehot" -threadista löytyy tällainen kommentti: "Laatu on osoittautunut kohtuullisen asialliseksi muutamia kasausmokia ja materiaalivalintoja lukuunottamatta. Tehdas on tehnyt sporttisen mallin ja unohtanut että näillä saatetaan vetää tosissaan ja lujaa. Mulla warppasi jarrulevyt ja keula väsähti ennen aikojaan + jotain muuta pientä."

Eli ei kai se rodikaan nyt ihan 100% ongelmaton ole.
Viva Knievel!
Stuntman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stuntman »

Jos tosiaan kriteerinä on "kaksi päällä mukavasti" niin suosittelen koeajoa kahdestaan sillä V-Rodilla.
Jos koeajon jälkeen vielä matkustaja ja ennenkaikkea kuljettaja ovat sitä mieltä että tämä se on niin sittenkin vielä harkintaa ennenkuin lyödään kaupat kiinni.
Varmasti rodi on kestävämpi kuin -91 Sportster, siitä ei pääse mihinkään.
Tuntuu vaan että harvassa ovat ne todelliset V-Rodin kehujat. Useampia tunnen jotka ovat yhden kauden jälkeen palanneet takaisin "normipyörään".
Kaksi päällä ajeluun löytyy mielestäni parempiakin vaihtoehtoja.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mitä olen kaverien touhuja Nightrodien kanssa seurannut niin ainakin jotain pientä on ollut:
  • Jarrulevyt kieroiksi ensimmäisellä ulkomaanreissulla
  • Ohjauslaakerin mutteri molemmista löysällä uutena - tehdas jättänyt lukkolevyn lukitsematta
  • Keula aivan poskettoman pehmeä tuollaiseen sporttipyörään
  • Kaksi päällä ajoon takatapit syytä siirtää alemmaksi
  • Aivan liian pieni polttoainesäiliö, reippaamassa ajossa tankkausväli vähän yli sata kilsaa
Eihän noissa nyt mitään aivan mahdottomia ollut, kai niitä jokaisessa pyörässä on jotain.
Lay Z

Viesti Kirjoittaja Lay Z »

Noin 22tkm 2002 V-Rodissa ja hyvinhän tuo pelittelee. Talvet ovat huoltoa varten, ja kesällä ajetaan. Itse olen pyörää huoltanut ja ei ole suunnitelmissa myydä sitä.

edit: Lisävarusteita ja osia nuihin on tarjolla vähintäänkin riittävästi, esimerkiksi touring -istuimet ja 18,5l polttoainetankki. Oma mielipide on kuitenkin - matkasohvat erikseen.

Puhuit hopean värisestä (anodized) V-Rodista. Saako niitä muuta kuin käytettyinä -02 ja -03 malleina?
Viimeksi muokannut Lay Z, 11:46 05.06.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MrX

Electra Glide

Viesti Kirjoittaja MrX »

Jos haluat pitää sen puolisosi onnellisena on vaan yksi oikea ratkaisu = Electra Glide. Pieni varoitus on paikallaan; jos pääsee kerran Electran kyytiin ei V-Rodit enää kelpaa vaikka kuski kuinka haluaisi... :P taitaa tälläkin hetkellä löytyä Electra dealerin hyllystä heti :?:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ettei kukaan saisi väärää käsitystä säikeen aloittajan viestistä, 5-vaihteisessa sportsterissa ei ole tyypillisiä vikoja. Ne on aina tehtaalta tulon jälkeen aiheutettuja.
Leader Dog

Viesti Kirjoittaja Leader Dog »

Aksu kirjoitti:Oliskohan niin ettei suurin osa V-Rodin ostaneista tiedä tekniikasta oikeastaa mitään? Tai ainakaan sitä vertaa että pystyis sanallisesti kuvailemaan mikä meni rikki ja miten se korjattiin. Kuten jo itsekin epäilit, niin varmaan ne joku toinen korjaa... Visalla, kiitos!
No,tämähän on sinun mielipide.Miten toimitaan jos ei ole Visaa ja takuu loppuu.=>vaihdan fättäriin ja muutun vanhemmaksi Di:ksi.

Kiitos..
jutaharri
Viesti:

Re: Electra Glide

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

MrX kirjoitti:Jos haluat pitää sen puolisosi onnellisena on vaan yksi oikea ratkaisu = Electra Glide. Pieni varoitus on paikallaan; jos pääsee kerran Electran kyytiin ei V-Rodit enää kelpaa vaikka kuski kuinka haluaisi... :P taitaa tälläkin hetkellä löytyä Electra dealerin hyllystä heti :?:
Mutta kun ne on joittekin mielestä myös homosohvia. Mites selität tämän rouvalle, jälkikäteen kun asia selkeää hänelle. :D :lol:
carcase

Re: V-ROD: Harley, joka ei mene rikki?

Viesti Kirjoittaja carcase »

JKKo kirjoitti: Kun olen seurannut näitä sivuja ja seuraan varmaan edelleenkin, olen tullut tutuksi paitsi '91 Sportsterin tyypillisistä vioista (vaihteet, kampiakselin päässä olevan rattaan löystyminen, konvertoidun pyörän huohotus, joka sotkee, konvertoidun pyörän "sivuäänet") sekä niistä vähemmän tyypillisistä, joita ajotavallani olen saanut kehiteltyä (takapyörän axeli "banaanina", osia tippuu kovassa menossa tai repeää kappaleiksi).
Kaikki vehkeet hajoo joskus, ja niin hajoaa toi V-Rodikin... Ei varmasti anna ilmatteeksi tuota 16 kesää jos sillä vaan ajetaan... Ja onhan noita Sportteja lukumäärällisestikin niin paljon käytössä että ilmoitettujen vikojen määrä on luonnollisesti muita suurempi. Joten eihän noita tollain edes voi alkuunkaan verrata.

Onhan tuo V-Rod ihan käheen näköinen vehje. :wink:
Täytyypi joskus ittekin käydä koeajelemassa ihan huvin vuoksi.
Siis Sportistahan en ainakaan luovu.
Suski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suski »

meitin Äiä ajo softailjohdannaisella Äiäpyörällä 4 vuotta, kunnes selkä sanoi sopimuksen irti. ja koska kotona on kiukkuinen pahansisuinen akka joka sanoo että koirienkin pitää päästä kyytiin, ostettiin Äiälle Electra Glide. ehkä jonkun verran Äiä oli pitkin hampain, kun Pannu olis pitänyt saada...

Vaihdettiin sitten päivänä muutamana tien päällä mopoa että mäkin saan kokeilla homosohvaa. en tykännyt. se oli iso laiva, kytkin oli jäykkä, kaasu hidas, eikä radiostakaan tullut hyvää musiikkia. mies ajoi mun mopoa. ja vannoi että oli viimeinen kerta kun tinkii ajomukavuudesta tuolla lailla :D

se on ihan in Löööv electraansa, ja onhan siellä takana ihan loistavat oltavat. heitän jalat motarilla miehen polvien päälle, avaan kommunikaattorin ja surffaan satasen vauhdissa internetissä kun rokki soi. voittaa se välillä omankin mopon, kun on sillä päällä :wink:
Kuva
*~ Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window ~*
Vallu
Viesti:

no eiku...

Viesti Kirjoittaja Vallu »

carcase
Onhan tuo V-Rod ihan käheen näköinen vehje.
No eipäs! Vaan Rodi on aivan he-le-ve-tin HYVÄN NÄKÖINEN motskari!
Ehkä hienoin mitä koskaan on tehty :!:

Rodin, niinku muidenkin, suhteen on muistettava, että sekin on aihio. Sen kun muokkaa mielensä ja käyttötarkoituksen mukaan niin VOT!
Kuva
Vastaa Viestiin