Milloin ajokautenne päättyy ?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jatkoa edelliseen...

Pesin pyörän perusteellisesti eilen ja pitihän sitä kuivatuslenkki käydä ajamassa. Mikä helvetti siinä on, että ajaminen tuntuu pirun kivalta (kylmästä huolimatta), mopokin tuntuu käyvän ja kulkevan paremmin ja muutenkin on mukava meininki tien päällä heti kun on saanut pyörän seisontavakuutukseen. Joko olin ehtinyt parin viikon flunssan aikana unohtamaan kuinka kivaa mopoilu on tai sitten kyseessä on yksinkertaisesti se kielletyn hedelmän himo...

No, jäipä ainakin hyvä maku suuhun, mutta nyt talvi tuntuu taas pidemmältä kuin muistinkaan. Onneksi työnantaja on järjestänyt syysilloiksi ohjelmaa, ettei sentään tarvi kotona istua suremassa.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Kovasti kömpivät pyörät jo talviteloille!

:oops: Mulla on sporty odotellut kuukauden parkkiruudussa ajokauden jatkumista, ketjut kun kulahtivat loppuun. No uudet asensin jo aikapäiviä siitten, mutta koeajolenkin jälkeen alkoi sellainen pauke ja ryske että oksat pois. Tulppaa meni että hirvitti ja akusta oli nesteet kadonneet. Sepixlh sen paikallisti latausongelmaksi ja eilen asensin uuden akun ja maajohdon. Ja hyvin latasi - kunnes valot sammuivat. Sen jälkeen saatiikin turhan suuria lukuja...

No tänään alan ihmettelemään että mikäs niitä valoja vaivaa ja tarkoitus olisi vielä syyskuun aikana kerätä mittariin tuhat - parituhatta kilometriä.

Eli jos arvon sportti suo kuskilleen ajokilometrejä, niin syyskuun loppuun ajetaan.

ps. kuten YLEn Turun Radion toimittaja Iiro Andersson aikoinaan mainitsi: "Ei ole olemassa hyviä ja huonoja kelejä - On vain vääriä asuvalintoja" :D
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
winnetou
Viesti:

season continues...

Viesti Kirjoittaja winnetou »

nythä o melekee kesän parhaat ajokelit, ei oo etes hyttysiä ninku keskikesällä :lol: . Jämsään pitäs vielä mennä, sit saa hepo mennä pressujen alle happanee... ku ei oikee oo mitää korjattavaakaa ku on niin helevetin hyvä pyärä tää kaikkien mollaaama TC FXD... voi olla että vaihan lämpimämmät ilmat renkaisii ettei jäädy pihaan kiinni :wink:
Riku.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riku. »

Niin on! Eikä tankatessa tule hiki. Aattelin täs, et ku tulee lumimaahan,niin laitamma nastat alle! Tarvii vaan löytää alle joku kiva 2tahti häksätin alle. Jotain 50 luvun ICtä oon ajatellu. Vaikkakin HD lähtee AINA sillä viimesellä käyntiin, niin voip´olla helpompi poljettava toi kaks´tahti. Tarviihan sitä ny talvellaki tielle päästä. Vittu, ne ajo MPillä 50 luvulla kesät, talvet. Olkia vaan saappaaseen ja menoks. Jos ne ajaa ympäri vuoten kalivornias, niin ajan mäki Suames saatana!!!
Ei tämä tästä!
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Viikonloppuna, kun oli sinitaivasta ja lämpömittarissa sopivasti karvan alle 30c, tuli taas ajeltua tie #24 joka kulkee Matra-kukkuloiden läpi Gyöngyöristä Egeriin. Ei voi kun sanoa, että onpa keskieuroopan upeimpia mutkateitä, pituutta tuolle pätkälle noin 70km. Ohessa pari fiilistelypätkää: Egeristä jos ajelee vielä Miscolciin asti niin mutkapätkää tulee lähemmäs 200km, meilta vain loppui aika ja käännyimme jo Egerissä takaisin kohti kotia.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tämähän lähentelee kiusantekoa :lol:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Batman

Viesti Kirjoittaja Batman »

Riku. kirjoitti:Niin on! Eikä tankatessa tule hiki. Aattelin täs, et ku tulee lumimaahan,niin laitamma nastat alle! Tarvii vaan löytää alle joku kiva 2tahti häksätin alle. Jotain 50 luvun ICtä oon ajatellu. Vaikkakin HD lähtee AINA sillä viimesellä käyntiin, niin voip´olla helpompi poljettava toi kaks´tahti. Tarviihan sitä ny talvellaki tielle päästä. Vittu, ne ajo MPillä 50 luvulla kesät, talvet. Olkia vaan saappaaseen ja menoks. Jos ne ajaa ympäri vuoten kalivornias, niin ajan mäki Suames saatana!!!
Oikein! Mä oon ajellu 10-15km koulumatkat jo muutamana vuotena talvellaki. Ei oo ainakaan Helsingissä niin pahaa keliä ettei ajaa vois, pistää vaan lisää villasukkia. Tosin mulla on tommonen japsienduro, mut kyllä joku vanha kakstahtinenkin varmaan ainakin yhtähyvin skulaa. Ei varmaan kannata mitään kovin painavaa möhkälettä talveks ostaa.
Timppa

Ohi on

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Olkapää on leikattu viikko sitten, vuoden takainen lätkävamma on vihdoin korjattu. Käsi kolme viikkoa kantositeessä jne. ELI OHI ON AJELUT TÄLTÄ KAUDELTA, AARRRGGHH!
Mopopoika -65
Viesti:

Viimeinen tankkaus tehty ja huomen aamulla kello 6.00 starttaan (näillä näkymin vesisateessa) Tikkurilasta ja suuntaan Sportyn keulan kohden Turkua.

Joskus kahdeksan jälkeen pyörä talliin ja siinähän se sitten kesä oli ja syysrännät saa puolestani tulla 8)
Aake
XLH-84 (late)
Riku.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riku. »

Batman kirjoitti:
Riku. kirjoitti:Niin on! Eikä tankatessa tule hiki. Aattelin täs, et ku tulee lumimaahan,niin laitamma nastat alle! Tarvii vaan löytää alle joku kiva 2tahti häksätin alle. Jotain 50 luvun ICtä oon ajatellu. Vaikkakin HD lähtee AINA sillä viimesellä käyntiin, niin voip´olla helpompi poljettava toi kaks´tahti. Tarviihan sitä ny talvellaki tielle päästä. Vittu, ne ajo MPillä 50 luvulla kesät, talvet. Olkia vaan saappaaseen ja menoks. Jos ne ajaa ympäri vuoten kalivornias, niin ajan mäki Suames saatana!!!
["Oikein! Mä oon ajellu 10-15km koulumatkat jo muutamana vuotena talvellaki. Ei oo ainakaan Helsingissä niin pahaa keliä ettei ajaa vois, pistää vaan lisää villasukkia. Tosin mulla on tommonen japsienduro, mut kyllä joku vanha kakstahtinenkin varmaan ainakin yhtähyvin skulaa. Ei varmaan kannata mitään kovin painavaa möhkälettä talveks ostaa."]
Millaset renkaat sulla siinä pelissä on? Nyt on jääny tää syksy ajelujen suhteen vähiin, ku ei perrrkele oo kerjenny! :( Asuis edes jossain mettässä, mistä pitäis lähtee duuniin jollain pelillä, mutta ei!!! Keskellä kaupunkia! ´ttu..!
Ei tämä tästä!
Mopopoika -65
Viesti:

Se on tallis nyt! Ja puhtaalla omallatunnolla jätin, ei nimittäin tullut tänä aamuna yhtään pyörää vastaan Vantaa - Turku -välillä....

Ajokaudella kilometrejä kerty 8000 (+avoautolla 4000), korjauskustannuksia 700 euroa ja remonttia 30 tuntia.

Hemulille: huumoria se vaan... :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Batman

Viesti Kirjoittaja Batman »

Edessä mulla on joku kiinalainen crossi kumi, ja takana Michelinin T63 nappulakumi, molemmat nastotettu autonnastoilta näyttävillä nastoilla.
Ei ne kirkkaallajäällä paljoo pidä, mut sen verran et oon pystyssä pysyny. Toisaalta noi pienet nastat kestää hyvin kuivaa asfalttiaki, kun pitää paineet pieninä. Parina talvena oon noilla kumeilla ajanu jotain 5000km, ja ne näyttää vieläki ihan hyviltä, kaikki nastat talleella jne.

Tää oli siis Rikulle.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mopopoika -65 kirjoitti:Hemulille: huumoria se vaan... :lol:
Huumoria!? Sitäkö se olikin?

Ja minä kun menin jo ruuvaamaan sen hiilikuitupöntön irti jotta voidaan sovittaa sitä halukkaiden "pakoputkeen" ja tutkitaan sen vaimennusominaisuuksia luonnonkaasuille... :twisted: :twisted:

Perhana - hukkaan meni hyvät verenpaineet... Täytyy ottaa hiukan ohennuslääkettä illalla :P

Koittakaa pitää ittenne lämpimänä Jämsässä, yöllä tarpeeksi paksu sisäinen villapaita päälle. Toivottavasti sunnuntaiaamuna ei ole lunta maassa...
SOLDIER

koska loppuuu..

Viesti Kirjoittaja SOLDIER »

terve taas pitkästä aikaa se on nyt sitte pyöräilyt pyöräilty,, meinaa työkiireet muka varastaa koko shoun,,,,,, mutta pian taas uudestaan eihän täs oo ku talvi välis ja poliisi setä meinas tuossa kortinkin taas ottaa,,,, mutta ois kiva nähdä porukoita talvellaki,,, 8) 8)
Mopo-Ukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

16.3 alkoi ja viellä jatkuu tämän kuun,12000 kilsaa tullut melko vähällä remontin korjuulla.talvella pientä remonttia ja keväällä taas
Vastaa Viestiin