mopo on ollut ajossa jo ainakin kuukauden päivät (3 tankillista). joka kerta kun laittaa mopon tulille (kylmänä), niin 5-10 kilsaa menee paukkuen, pätkien ja potkien. veto siis loppuu tyystin muutamaksi sekunniksi. sitten pakoputkessa on litra besaa ja se räjähtää iloisesti... ja noin 10 kilsan jälkeen "omainaisuudet" loppuu ratsu toimii kuten pitää. missähän mahtaa olla vika?
tuskinpa bensassa/kaasarissa mitään roskia/tukosta on, kun kerran kaikki alkaa pelittämään, kun kone lämpenee. haiskahtaa sähkövialta!!! liekö tulpan lämpöarvot poskellaan... tämä nyt vain tyhmän insinöörin ajatusta.
onko ajatuksia, mistä päästä kandee aloittaa osien uusimisen (tai pudistuksen)?
FXDWG-99 nykii ja potkii
Jos siinä on orkkis CV-kaasari jolle ei ole tehty mitään niin voisi käyttäytyä noin kylmänä. Seosruuvin päältä plommi pois ja tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle sekä välialuesuutinta pykälää isommaksi.
Nämä uudet laitteethan säädetään tehtaalla suorastaan vaarallisen laihalle jotta päästönormit täyttyy.
Nämä uudet laitteethan säädetään tehtaalla suorastaan vaarallisen laihalle jotta päästönormit täyttyy.
Kaasrin säädöt tuli myös ekana mieleen. Testaa nyt ensin onko eroa jos on ryyppy päällä tai ei?
Toinen vaihtoehto on huonolaatuinen akku. Mulle teki halpa akku kerran täysin saman ilmiön. Virta meni ilmeisesti startatessa niin alas että sytkäboxi vittuili niin kauan kun laturi kerkis lataamaan akun täyteen. Tosin mulla se röpötys ja pätkiminen kesti vaan pari kolme kilsaa, mut oireet samat. Lähti pelittään uudella akulla.
Kannattaa ne tulpatkin tarkistaa.
Toinen vaihtoehto on huonolaatuinen akku. Mulle teki halpa akku kerran täysin saman ilmiön. Virta meni ilmeisesti startatessa niin alas että sytkäboxi vittuili niin kauan kun laturi kerkis lataamaan akun täyteen. Tosin mulla se röpötys ja pätkiminen kesti vaan pari kolme kilsaa, mut oireet samat. Lähti pelittään uudella akulla.
Kannattaa ne tulpatkin tarkistaa.
Eikös näin yleisesti ottaen pitäisi laihalle säädetyt pelit lämmitellä kunnolla ennen ajoon lähtöä, taikka sitten ekat kilsat ryyppy päällä?
Kokemuksena, toiset vehkeet ei meinaa pysyä kylmänä käynnissä millään ilman ryyppyä (Pian Dyna TC), toisille riittää pieni huikan anto käynnistäessä (Shovel, Evo S&S), Evo-Ultra CV kaasarilla vaatii myös "pitkää ryypytystä", että pelaa kunnolla.
Kokemuksena, toiset vehkeet ei meinaa pysyä kylmänä käynnissä millään ilman ryyppyä (Pian Dyna TC), toisille riittää pieni huikan anto käynnistäessä (Shovel, Evo S&S), Evo-Ultra CV kaasarilla vaatii myös "pitkää ryypytystä", että pelaa kunnolla.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
ok - kiitos vastauksista. muutama kommentti (ennenkuin menen talliin käynnistelemään):
- mopossa on orkkis kaasari, jolle ei ole tehty mitään suurempaa (joku dynojet homma silloin joskus 99, eli varmaan suuttimet suuremmat, jne...)
- ryyppy ei tunnu sanottavasti tässä tilanteessa auttavan asiaa
- tyypillisesti ennen ajoa olen lämmittänyt muutaman minsan. en tosin ole huomannut sanottavaa eroa käyttäytymiseen, vaikka ei olisi lämmitetty...
- tosiaan ihmeellistä se, että nykiminen ja potkiminen alkoi tänä keväänä (myös akku on orkkis kamaa)
jatketaan...
- mopossa on orkkis kaasari, jolle ei ole tehty mitään suurempaa (joku dynojet homma silloin joskus 99, eli varmaan suuttimet suuremmat, jne...)
- ryyppy ei tunnu sanottavasti tässä tilanteessa auttavan asiaa
- tyypillisesti ennen ajoa olen lämmittänyt muutaman minsan. en tosin ole huomannut sanottavaa eroa käyttäytymiseen, vaikka ei olisi lämmitetty...
- tosiaan ihmeellistä se, että nykiminen ja potkiminen alkoi tänä keväänä (myös akku on orkkis kamaa)
jatketaan...
- wild glide
Ensimmäisenä puhdistaisin kaasuttimen, ja tarkistaisin onko imusarjassa vuotoja. Kun nämä on tehty tyhjäkäynti seosta voisi ruuvata rikkaammalle jos oireita vielä esiintyy, mahdollisesti pykälää suurempi tyhjäkäynti suutin.
Eikä maksa 480 egee
Eikä maksa 480 egee
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro