Piittaamattomat autoilijat

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Onhan noita... Täälläkin kun on raskaan liikenteen ammattilaisia joukossa niin täytyy muistuttaa että näin keväällä kannattaa katsoa ettei yhdistelmä vahingossa lipeä sulkuviivan pientareen puolelle - on nimittäin äärimmäisen v-mäistä ajaa pyörällä siinä saharan kokoisessa pölypilvessä mikä paripyöristä nousee kun ne käy normaali ajouran ulkopuolella.

Joku viikko takaperin olin Hämeenlinnassa käymässä pyörällä ja motarilla näin pitkällä edessä kun täysperä heilahti ainakin kolme kertaa pari metriä sivuun - ei muuta kuin köhien ohi ja rinnalle päästyäni huomasin kuskin puhuvan puhelimessa ja ties mitä toinen käsi teki. Jos ei luurin käyttö onnistu ajaessa niin kannattaa hommata se kädetön lisälaite...
ipalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ipalo »

Terve, off topicia pukkaa

Jos sopii niin kysäisiin tuosta kuvassasi näkyvästä pyörästä...

Olet ilmeisesti vaihtanut johonkin touring malliin toisen keulan? Onkos runkoa jouduttu muuttamaan? Mikä on keulan pituus?

Erittäin linjakkaan näköinen reissupyörä!

Ile
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Keula on Ultiman upsidedown, pituuden pitäisi olla FX-Softail +2" mutta muistaakseni se oli saapuessaan noin 90cm akselista t-kappaleen yläpintaan. Lyhensin sitä noin 50mm.

Kantapyörä on -87 electra jonka keulakulmaa on muutettu. Lisäksi keula on "väärinpäin", matkamalleissahan keula on alunperin niin että teleskooppiputket kulkevat ohjauslaakeriputken takana.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

ipalo kirjoitti:Erittäin linjakkaan näköinen reissupyörä!
Tätä minäkin olen tässä ihastellut nyt nuo muutamat päivät. H helmikuussa lyhyesti vihjaisi eräässä keskustelussa sohvansa muuttumisprosessiin ja tässä olen veikkaillut avatar'in muutumisesta, että tuossa se nyt on nähtävillä 8) Lykkäähän parempaa kuvaa vaikka tuonne "Kuviteltua" -aiheeseen. Kuvan perusteella voin kyllä yhtyä tuohon H:n väittämään, että modifiointi ei ainakaan tässä tapauksessa ole rikos ihmiskuntaa vastaan - pikemminkin päinvastoin :mrgreen:
Roy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roy »

Joo tota BN:in juttua kans tutkiskelin, ja mitä ny olin siitä ymmärtävinäni niin Güntherlandiassa se on laitonta puuhaa toi natsojen pihalle viskaaminen. Ompa joku nrokin johon voi soittaa ja ilmottaa reknroa jne...
Ja toi Camionien liikkuminen...
Puoliperät harvemmin poukkoilee siellä reunamilla, mutta ne täysperät ...kele... :lol: Niissä jos sattuuki viä oleen teli ilmassa, ni ei tarvi kummostakaan liikettä ratissa, ni johan kärryn perä tekeeki isot mutkat. Et silleen...
Ulkona 22 lämmintä näin aamutuimiin, joten taidan lähtee mopoileen...
Huhhuh...On tää rankkaa...
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Texassissa saa roskaamisesta (koskee myös tupakannatsan heittoa) pahimmillaan 2000USD sakot....puolestani voisi ottaa käyttöön täälläkin :twisted:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
primorsk

Viesti Kirjoittaja primorsk »

Tänään tuli vastaan traktori peräkärryineen täydessä purukuormassa,ilman minkäänlaista peittoa lavalla. Oli vielä hemmetinmoinen tuuli tänään. Onneksi olin autolla liikkeellä, olisi ollut muuten naama täynnä tikkuja,sen verran paljon oli purua ilmassa.
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

[/quote]Siinä Vaasan verikin vapisee kun jutaharri esittää tekevänsä muistiinpanoja! Laughing

Lisää :lol: :lol: :lol:
Kommentointini tästä jää tähän.
Ei pidä provosoitua ja yhä ollaan hengissä. :D :D
pyjis

Viesti Kirjoittaja pyjis »

primorsk kirjoitti:Tänään tuli vastaan traktori peräkärryineen täydessä purukuormassa,ilman minkäänlaista peittoa lavalla. Oli vielä hemmetinmoinen tuuli tänään. Onneksi olin autolla liikkeellä, olisi ollut muuten naama täynnä tikkuja,sen verran paljon oli purua ilmassa.
No mulla on naama hiekkapuhallettu ajoin hiekkarekan perässä. Kun siitä pääsin sitten ohi , ni eikös alkannut rakeita satamaan :evil:
murre

Viesti Kirjoittaja murre »

on nimittäin äärimmäisen v-mäistä ajaa pyörällä siinä saharan kokoisessa pölypilvessä mikä paripyöristä nousee
itse oon huomannu saman, tosin useimmiten on ollu tienreuna harjaamatta jollei ajoviima nostaa kyseisen pilven. ittee ainaki vitutti, siis sielä ratin takana. :twisted:
Swine

Viesti Kirjoittaja Swine »

Autoilija on aina se suurin mulkku,jotenkin sai sellaisen käsityksen kun tätä plarasi läpi.Ok,osa autoilijoista on täysiä vatipäitä.Ei siinä mitään uutta ole.Muttei ole siinäkään että osa motoristeista on kyllä täysiä kusipäitä.Muunkinlaista välinpitämättömyyttä on kuin piittaamattomuus Suomen tieliikennelaista.Tässä tämän viikkoinen esimerkki:

Alkuviikolla kun tulin töistä,sateli vettä ja oli melko surkeat olosuhteet ajella millään vehkeellä.Risteysalueella,stopmerkin takaa koitin tiirailla että onko reitti selvä.Hyvältä vaikutti ja kun juuri olin nostamassa jalkaa letukan jarrupedaalilta,niin eikös vaan oikealla kintaalla vilahtanut jotakin.Joku kyykkypyörähän sieltä tuli,jossa oli lievää sähkövikaa.Etuvalo oli kuin joku perkeleen stroboskooppilamppu 5 sekan viiveellä.Mä ajattelin että varmaan matkan aikana iskenyt pieni kosteudesta johtuva sähkövika,ei mikään ihme tällä kelillä.
Loppuviikosta kelit alkoi olla parempia ja tällä kertaa oli todella hyvä ajokeli.Eikös vastaan vaan tullut sama stroboskooppimuoviluoti ja samanlainen valosirkus oli kaverilla päällä kuin aiemminkin.
Jos näkee vaivaa sen verran että ostaa fillarin ja tonnilla ajoreleitä,niin luulisi olevan todella pieni päänsärky pitää se rakkine kunnossa jolla ajaa.
Täysin välinpitämätöntä menoa tuollainen sanon minä,kyllä vajaan viikon aikana hahmottaa varmasti jos oman pyörän valaistuspuoli on kuin joku helevetin nappuladisko.
-Harikka-
Viesti:

Stropo...

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Swine kirjoitti:Autoilija on aina se suurin mulkku,jotenkin sai sellaisen käsityksen kun tätä plarasi läpi.Ok,osa autoilijoista on täysiä vatipäitä.Ei siinä mitään uutta ole.Muttei ole siinäkään että osa motoristeista on kyllä täysiä kusipäitä.Muunkinlaista välinpitämättömyyttä on kuin piittaamattomuus Suomen tieliikennelaista.Tässä tämän viikkoinen esimerkki:

Alkuviikolla kun tulin töistä,sateli vettä ja oli melko surkeat olosuhteet ajella millään vehkeellä.Risteysalueella,stopmerkin takaa koitin tiirailla että onko reitti selvä.Hyvältä vaikutti ja kun juuri olin nostamassa jalkaa letukan jarrupedaalilta,niin eikös vaan oikealla kintaalla vilahtanut jotakin.Joku kyykkypyörähän sieltä tuli,jossa oli lievää sähkövikaa.Etuvalo oli kuin joku perkeleen stroboskooppilamppu 5 sekan viiveellä.Mä ajattelin että varmaan matkan aikana iskenyt pieni kosteudesta johtuva sähkövika,ei mikään ihme tällä kelillä.
Loppuviikosta kelit alkoi olla parempia ja tällä kertaa oli todella hyvä ajokeli.Eikös vastaan vaan tullut sama stroboskooppimuoviluoti ja samanlainen valosirkus oli kaverilla päällä kuin aiemminkin.
Jos näkee vaivaa sen verran että ostaa fillarin ja tonnilla ajoreleitä,niin luulisi olevan todella pieni päänsärky pitää se rakkine kunnossa jolla ajaa.
Täysin välinpitämätöntä menoa tuollainen sanon minä,kyllä vajaan viikon aikana hahmottaa varmasti jos oman pyörän valaistuspuoli on kuin joku helevetin nappuladisko.
Jos se strobo lamppu on tarkotettu parantamaan havaittavuutta, niitä on vissii semmosiaki? :roll:

-Harikka-
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Swine

Re: Stropo...

HARIKKA1 kirjoitti: Jos se strobo lamppu on tarkotettu parantamaan havaittavuutta, niitä on vissii semmosiaki? :roll:

-Harikka-
Ehkä jossain hälytysajoneuvoissa saattaa olla(ainakin telkkarissa).
Aika vaikea uskoa että AKE päästäisi sormiensa läpi jonkun tuollaisen keksinnön.Tämän sortin "viive" strobon suhteen on ihan hyväkin ettei päästä,oli todella hankala havaita paskoissa sääolosuhteissa ko.aparaattia.
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

Swine kirjoitti: Aika vaikea uskoa että AKE päästäisi sormiensa läpi jonkun tuollaisen keksinnön.
Eipä hoommaan varmasti oo AKEa sotkettukaan, tilannu vaan amerikoista, isosta maasta saa vaikka minkälaista välkyttäjää niille joille pitkät päällä ajaminen ei riitä.
Swine

Turre kirjoitti:
Swine kirjoitti: Aika vaikea uskoa että AKE päästäisi sormiensa läpi jonkun tuollaisen keksinnön.
Eipä hoommaan varmasti oo AKEa sotkettukaan, tilannu vaan amerikoista, isosta maasta saa vaikka minkälaista välkyttäjää niille joille pitkät päällä ajaminen ei riitä.
Right :roll:
Vastaa Viestiin