Kickstart kitin asennus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vesseli

Kickstart kitin asennus

Viesti Kirjoittaja Vesseli »

Heippa
Onko kokemuksia kickstart kitin asentamisesta 5-loviseen evon laatikkoon? Lähteekö akselit trap doorista kotikonstein vai tarviiko prässiä??? Pyörä on FXRS -84 . Vinkkejä ja kokemuksia otan mielellään vastaan. Kommentoikaa myös startin toimintaa ko. pyörämallissa jos on kokemuksia.

Laiskaan starttiin kyllästynyt
Vesseli
Sporttiboy
Viesti:

Oisko

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Oisko yks vaihtoehto päivittää se laiska startti vähän tehokkaampaan?

Onhan se miehekästä polekea mopoa käyntiin, mutta paskana päivänä kun mikään ei onnistu se vituttaa aika rankasti...

CC-cataloogista saattais löytyy apua jos sen haluaa, siellä oli pari vaihtoehtoa muistaakseni, mutta hinta saattaa nousta suomen hinnoittelulla aikalailla kovemmaks kun paremman sähköstartin hankinta.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
JPI

Viesti Kirjoittaja JPI »

Mä laitoin omaan -91 Softailiin polkimen ja ei se muuta vaatinut kun perus työkalut, reilusti tupakkia ja aikaa. Jälkimmäisiä lähinnä koska en ollut aukaissut laatikkoa aikaisemmin. Itse muuten otin laatikon pöydälle joten oli helpompi ihmetellä mitä siellä laatikon sisällä oikein on. Onnistuu se laatikko paikallaankin mut vähän ahdasta on.
On siitä kiksistä muutakin hyötyä kuin "vain miehekäs poljin käynnistys". Itsellä ollut välillä vähän latausongelmia ja täytyy sanoa että vaikka kuinka uusit startin niin vajaalla akulla et sitä käyntiin saa. Ja henk kohtasesti ennen poljen kuin tönään pyörän käyntiin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Trap door irtoo kyllä laakereineen niistä kahdesta akselista, kun tekee sellasen ulosvetäjän. Lattaraudan pätkä, joka menee niiden akseleiden yli ja tulee päistään kiinni trap doorin jenkoihin. Sitten vaan akseleiden ja lattaraudan väliin sopivankokoiset esim. hylsyt ja kiristystä niistä ruuveista. Kattelee vaan, että veto tulee suoraan. Omasta otin tosin kiksin poies, kun oli mielestäni niin ruma. Tosin toisentyyppiseen pyörään vois sopiakin. Mulla on -88 Fxr, startin toiminnassa ei valittamista kun sen ja latauksen/ akun vaan pitää kunnossa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Edellinen siis loota rungossa kiinni enskaa purkamatta.
Timppa

Laiskuri

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Kertokaas mikäs sen startin tekee yhtäkkiä laiskaks.
Mulla on ollut nyt FXR:ssä tätä oiretta. Vaihdoin uuden akunkin, muttei
pyöritä silti niinkuin Ford Anglian startti aikanaan.
Olen funtsinut näitä:
- kelit menee viileämmiksi; öljy on toffeeta (suora 50)
- sytkä liian aikaisella, potkii takaisin
- startti kulunut
- vai mikä?
kimmos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Näillä keleillä olisi varmaan syytä siirtyä 20/50 öljyyn.

Ei kyllä pitäisi potkia takaisin, sytkä kannattaa tarkistaa.

Startin hiilet ja/tai puslat voivat olla kuluneet. Toimintaa haittaa myös se jos vempain on yksinkertaisesti liian paskainen. Mutta oletkos tarkistanut solenoidin?

Olethan tarkistanut myös johdot, eli akulta solenoidinkautta startille menevän ja maakaapelin?

Kimmo
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Vesseli

Viesti Kirjoittaja Vesseli »

Tuohon laiskaan starttiin kun keksisi selityksen, voin sanoa että mä oon kokeillu kaikenlaista mutta mikään ei tunnu auttavan. Järki loppuu.
On uusi startti, uusi solenoidi, uusi startin akseli (voi olla vääntynyt ja sen vuoksi ahistaa). Kaikki kaapelit on uusittu ja on uusi akku. Yhdessä vaiheessa luulin jo keksineeni vian, oli jäänyt maakaapeli vaihtamatta ja kokeilin sitte laittamalla apukäynnistyskaapelilla suoraan akusta runkoon ilman tulppia ja sehän pyöri startilla ku singeri, mutta kun laitoin tulpat paikoilleen ja kokeilin pyörittää niin sama juttu. Yritti pyörittää pikkusen paremmin mutta ei jaksa tarpeeksi että lähtisi käyntiin. Sytkät oon kattonu kohalleen monta kertaa ja kokeillu eri ennakoilla, aina sama juttu. Kieltämättä on tullut kicksiä ikävä.
Vesseli
kimmos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Ei pyöritä tarpeeksi, että lähtisi käyntiin?

Käyntiinlähtöön pitäisi kyllä riittää, että yleensä jaksaa pyöräyttää.
Ainakin -86 EVO, jossa on todellakin laiska startti, käynnistyy yleensä heti kun mylly vähänkin pyörähtää. Höyläämään ei joudu koskaan.

Oliskohan vika huonoon käynnistyvyyteen jossain muualla? Sytkä tai seokset. Alkuperäinen elektroninen sytkä on ilmeisesti melkoisen arka jännitteen alenemiselle.

Jos se on huono käynnistymään, niin tuskin se polkemalla on yhtään hauskempi käynnistää...
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Timppa

Lähtee kyllä

Mulla mopo lähtee käyntiin heti muutaman onnettoman, tuskaisen startin pyörähdyksen jälkeen. Eli siinä ei ole pulmaa. Oikein ihmetyttää miten niin hidas pyöräytys saa koneen pamahtamaan käyntiin.
Enkä usko, että sytkäkään on pielessä, koska mopo kulkee niin perkeleesti, eikä pahemmin pauku ja yski.
Pitänee avata startti, puhaltaa puhtaaksi ja vaikka vaihtaa hiilet. Tää tahmeus on tullut pikku hiljaa, ennen pyöritti paremmin.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tarkasta samalla kun aukaiset startin, ankkurin käämityksen juotokset :?
Samoin kun kasaat startin pyöriä sitä käsin (ilman hiiliä) jolloin se pitäisi pyöriä aikas helposti, muuten kentän kohdistus on vähän pielessä. 8)
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Timpalle:
Onko starttaus kankeeta myös lämpösellä koneella? Jos ei, niin kokeile loppusyksyksi notkeampia öljyjä!

ps Sepixlh:lle: Latausongelma ei ole vielä selvinnyt. Pitää saattaa tuo avoauto tänään talvilepoon, niin pääse sen jälkeen paneutumaan sportyn latauksen saloihin. Se maajohto oli aika surkean näköinen ja uusi 35 mm2 odottaa asennusta samoin kuin ladattu akku. Eli eiköhän tuo ajokausi jatku taas ensiviikolla :P
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Timppa

Sama juttu

Joo, sama juttu myös kuumalla kiukaalla, ei tosin niin tahkeaa kuin kylmänä. Tuntuu kuin koneeseen olis tullut ruttua niin perhanasti. Yritetään sillä startin purkamisharjoituksella aluks. Tossa aiemmin veli-Vesseli oli kyllä jo vaihtanut lähestulkoon kaiken starttiin liittyvän eikä silti ollut auttanut... Mä laitan tietoa kuin kävi kunhan saan haettua ne hiilet Mannelta.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos olet joskus vaihtamassa sytkää niin kokeilepa sellaista mallia joka ei anna kipinää kuin vasta toisella kierroksella, esim. Crane HI-4. Tuon pitäisi auttaa starttia pyöräyttämään moottori hiukan vauhtiin ennen kuin kipunaa tulee. Toimii itsellä eikä eroa käynnistysnopeudessa huomaa tavalliseen sytkään verrattuna.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kuten Hemuli jo kommentoi Crane Hi-4 antaa tyhjän kierroksen ennen eka kipinää :) rautiksessa toimii loistavasti... 8) vaikka startti on mitä on.
Vastaa Viestiin