Kerhot,pultit, lakkaukset ym...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

!!!

Kerhot,pultit, lakkaukset ym...

Viesti Kirjoittaja !!! »

Kun aletaan kyseleen kerho juttuja puolet porukasta on takajaloillaan? Kun kysellään jotain sellaista minkä pitäisi osata unissaan niin johan on auttaji. Onhan se hienoa että tässäkin kerhossa on niin paljon "bikereita". Ehkä osa jo otti sanakirjan: et mitä vitun bikereita. Mun mielestä tää porukka on muuttunut niin helevetisti siitä kun mä pääsin mukaan. Silloin oltiin Koskenpäässä harva se vuosi ja jäseniäkin oli vajaa 1000. Ei silti ei mua haittaa että jäseniä 4000 ja lisää kalastellaan lehti ilmoituksilla mutta onko se homman tarkoitus. Olisko aika perustaa myös toinen järjestö rinnalle missä rakennetaan chopataan ja vanhat parrat saa vaihtaa kuulumisia. Eipä silti tuohan ne toimitusjohtajat ja kovapalkkaset gurut hienoja "muitten"rakentamia pyöriä meillekin näytettäväksi. Olis hienoa jos ois tämmöinen kerho jossa saa kysyä mihin päin mutteria väännetään jotta se aukeaa ja sit sellanen kerho jossa kysytään paljonko on päästö lämpötila. Et tälläsia sitä miettii. Yks juttu vielä: jos mieleesi tuli oikaista kirjoitusvirheitä pilkujen ja pisteiden paikkaa voit työntää sen näppiksen hanuriin.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Noin niinku olis tiätsä silleen kivempi ku muutkin pääsis mukaan ajatuksen juoksuun kun toinen VIITSISI hieman vaikka pätkiä tota tekstiä.
Ei kaikkee tartte aina tunkee yhteen pötköön. Vai tartteeko?

Sisältöön en paljoa puutu, sehän oli lähes pelkkää asiaa.

Kun tulee lisää porukkaa niin sieltä löytyy aika heterogeenisesti sitä ryhmää. On eri variaatioita.

Se on hienoa kun on tällänen klubi jossa voi olla mukana kaikki (ja AINOASTAAN) H-D, Buell & Inkkari omistajat, rakentajat ja ajajat. Noi MC jutut saisi olla erikseen, näin niinkuin "muutaman vuoden" kummassakin touhussa mukana olleena voinen sanoa. Ja vielä kun pääralli muuttuisi taas ihan merkkikerhoralliksi :!:
Tätä biker/MC kulttuuria vaalitaan vähän eri tavalla ja eri periaatteilla - toisinaan hieman kovemmalla ja jäykemmällä otteella.
Kaikki skujataan motskareilla, mutta eri tyylillä.
H-DCF liitytään omistamalla Harrika ja maksamalla jäsenmaksu. MC touhu on sitten "hieman" kokonaisvaltaisempaa toimintaa kuin pelkkä harrastus.

Sitäpaitsi H-DCF on oiva esimerkki siitä, että mukaan mahtuu paljon rakentelijoita, pussihousuja, MC-hemmoja jne. Tosin ensimmäisten vuosien jälkeen entisöijät tipahti pois joukosta lähes kokonaan... No ei tästä onneksi ole vielä tullut pelkästään mummo ja laukku(pyörä)kerhoa.
Mielestäni "kapinaa" H-DCF vastaan on turha lietsoa, johan sitä 80-luvulla yrittivät jotkut siiinä onnistumatta. Jos siltä tuntuu, että Harrikaklubi ei ole tarpeeksi rakentelijan asialla niin mikä sitten?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

No koska tähänkin lukko...mun mielestä kerho asiakin oli vielä kesken.Mulla ainakin on sellaanen tunne että kysymättä on hankala asioista tietää...tosi bikerit on ollut jo kuuskyt luvulla H-D:n kans tekemisis.Uusista ei tuu bikereita eikä oo oikeuttakaan....no joo.Kärjistin...
Sportster alla jälleen.
heli

Viesti Kirjoittaja heli »

Eiköhän meistä jokainen ole jossakin vaiheessa pakosta ollut tyhmä vihreä ja aloittelija näissä hommissa, myös ne vanhat parrat silloin aikanaan... 8O

Foorumin lukeminen alkaa olla aika puuduttavaa, kun porukka vaahtoaa toisilleen. Tottahan se on, että väen lisääntyessä toiminta muuttaa muotoaan, mutta siihenkin on jokaisen vain sopeuduttava tai keksittävä jokin parempi juttu tilalle... Ja palautettava mieliin klubin periaatteet :!:

Näin keväällä ajokauden ollessa hyvästi aluillaan odottaisi hieman positiivisempaa juttua foorumiinkin. Hyviä alkaneita ajoja kaikille! 8)
Vallu
Viesti:

Katto korkealla

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Smuige ja Heli jo antoivatkin palautetta mutta vielä sananen lisää. Kun itse aikanaan liityin niin jäsenmäärä oli alle 300 henkeä ja Harrikoita oli Suomessa ehkä 1-2000 kpl.
Noin äkkiseltään kun mietin mikä on toiminnassa muuttunut niin enpä osaa muuta olennaista sanoa kun jäsenmäärän kasvu ja tämän myötä luonnollisesti osalllistujien määrän kasvu. (Kun ajokauden päättäreihin tuli yli 100 henkeä niin se oli raju juttu, nyt 1500)
Toki muutoksiakin on mutta minun mielestäni ne ovat olleet vain parannuksia. Kerhon kasvun myötä varallisuus on lisääntynyt ja toiminta on muutenkin muuttunut "ammattimaisemmaksi". Ts. aikaansaannokset ovat nykyisin jo aivan eri luokkaa kuin parikymmentä vuotta sitten. Lainkaan väheksymättä meidän silloin hääränneiden ansioita. Silloinhan perusta luotiin.
H-DCF on tyypillinen merkkikerho johon, kuten Smuige jo totesi, pääsee jäseneksi hankkimalla Harrikan ja maksamalla pienen jäsenmaksun. Toisin sanoen se on tavallaan keskusjärjestö mikä yhdistää kaikkia H-D:n parissa tapahtuvia harrastusmuotoja. Seinät ovat leveällä ja katto on korkealla, niinhän se pitää ollakin.

Toki maailma muuttuu ja me siinä mukana (vaikkei sitä aina meinaa peilistä huomatakkaan). Tämän vuoksi olisi tulevaa toimintaa suunniteltaessa erittäin tärkeää saada palautetta ja rakentavia ehdotuksia uusista toimintamuodoista joita jäsenet haluaa. Kyllä hallinto niihin reagoi.

ps. tarkemmin miettien niin olikohan "ne wanhat hyvät ajat" sittenkään niiiiin hyviä? :?
carcase

Viesti Kirjoittaja carcase »

heli kirjoitti:Eiköhän meistä jokainen ole jossakin vaiheessa pakosta ollut tyhmä vihreä ja aloittelija näissä hommissa, myös ne vanhat parrat silloin aikanaan... 8O
Naulan kantaan, eipä kukaan ole seppä syntyessään. Se on ollut hienoa että täältä saa apua tyhmempiinkin kysymyksiin.
heli kirjoitti:Foorumin lukeminen alkaa olla aika puuduttavaa, kun porukka vaahtoaa toisilleen. Tottahan se on, että väen lisääntyessä toiminta muuttaa muotoaan, mutta siihenkin on jokaisen vain sopeuduttava tai keksittävä jokin parempi juttu tilalle... Ja palautettava mieliin klubin periaatteet :!:
Niinpä, tuli tuossa itelläni mieleen että pitäiskö pientä taukoa koko foorumista. Eipä tuo vaahtoaminen ole mitään kivaa luettavaa. No katellaan.

Tänään täytyy mennä mopoilemaan. :)
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Taisin olla ensimmäinen, joka ehti tähän sanoa - käyttäkää hakua :mrgreen: Aiemmista keskusteluista löytyy paljon tietoa niin kerhoihin kuin ketjujen rasvaukseenkin liittyen. Ja selviää myös, mikä voi olla ketjurasvaakin nopeampi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tässä keskustelussa vajaa vuosi sitten (jolloin en itse ollut mukana, mutta haulla löysin) http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... on+v%E4rit

Hemuli kirjoitti:
Kerhoaihe nousee pintaan aina säännöllisin väliajoin, viimeksi taidettiin keskustella täällä: www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=3497

Aihe on varsin arka, ne jotka tuntevat sen eivät siitä suuremmin keskustele ja asiasta tietämättömät esittävät omia näkemyksiään...
Asiasta kiinnostuneiden kyllä kannattaa lukea näitä keskusteluja läpi, niin oppii vähän ymmärtämään asiaa - minä ainakin kuvittelen jotain oppineeni sekä riveiltä että rivien välistä... On vain luonnollista, että uudet harrastukseen mukaan tulleet ihmiset kyselevät myös näistä asioista, koska ne nyt vaan liittyvät tähän H-D harrastukseemme halusimme sitä tai emme.

Itse kuulun vain useampaan merkkikerhoon omistamieni amerikkalaisten ajopelien takia. En ole yhden asian mies missään asiassa eikä minusta varmaan koskaan sellaista tulekaan, joten MC-jäsenyys tuskin on minua varten. Mutta on hyvin mielenkiintoista tuntea ja kunnioittaa myös MC-henkilöitä ja heidän mielipiteitään. Yhtälailla soisi näidenkin kunnioittavan aloittelijoiden tiedonhalua ja suvaitsevan vähän uteliaisuuttakin...
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Menee (EHKÄ?) hieman offtopic, mutta mua ihmetyttää suuresti Jussi "ketjurasvannopea" Moderaattorin sensurointi ja topiccien omavaltainen lukkoonlaittaminen.
JOS Moden OMASTA mielestä juttu ei kiinnosta, lukkoa vaan. Mikä siinä Ari Koivusenkin jutussa oli niin järkyttävää? Vai päätitkö ettei se sovi tänne HDCF-foorumille? Yhtälailla voitaisiin keskustella Remusta. MUTTA, lukkoa EI taatusti siihen tulisi.
Eikä tuo MC-kerhoperustamistopicci minusta lipsunut missään vaiheessa väärille raiteille.

Vähän outoa että samalla kun saarnataan rakentelun vapaammista tuulista, demokratiasta, EU-vapaudesta :lol: , MODE toimii kuin Stalin aikanaan... sori vaan.
Jussi "my fiiend", älä ole liian pikainen ja kriittinen. Ei kaikki rakentele pyöriään, ja joskus on "pakko" avautua ja purkaa itseään, mikäs sen parempi paikka kuin tämä foorumi.
Ei Vallukaan sentään noin rankalla kädellä puuttunu pieniin nahisteluihin :twisted:
Lawless

Re: Kerhot,pultit, lakkaukset ym...

Viesti Kirjoittaja Lawless »

!!! kirjoitti: Olisko aika perustaa myös toinen järjestö rinnalle missä rakennetaan chopataan ja vanhat parrat saa vaihtaa kuulumisia.
Joskus on kieltämättä tullut tuota samaa mietittyä... :?
smuige
Viesti:

Re: Kerhot,pultit, lakkaukset ym...

Viesti Kirjoittaja smuige »

Lawless kirjoitti:
!!! kirjoitti: Olisko aika perustaa myös toinen järjestö rinnalle missä rakennetaan chopataan ja vanhat parrat saa vaihtaa kuulumisia.
Joskus on kieltämättä tullut tuota samaa mietittyä... :?
Kumpikin varmaan jo kuuluukin MMAF:iin?
Jos ette, niin on aika liittyä.

Eli ei edes tartte perustaa, kun on jo.
Vaan nämähän ei kilpaile keskenään vaan tukee toisiaa JA HARRASTAJIA!
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
bigtwin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bigtwin »

Se varmaan tekee asiaa että jäseniä on paljon(meitä on jokaiseen junaan).Monta vuotta asiaa seuranneena täytyy sanoa,että foorumin taso on laskenut huomattavasti.Esim.kaikki ei osaa käyttää tietokonetta,eli "käytä hakua" kommentit voi minun mielestä työntää johonkin syvälle.
Joskus tuli kysyttyä jonkun asian hintaa,niin vastaukset oli tyyliä "älä valita jollei oo rahaa",niille voin vastata,että ne persaukiset kaverit on tehnyt tämän harrastuksen mitä se nyt on.Aina ei ole ollut Zodiakkia.
Kaikki vittuilut otan vastaan numerossa
04005943365
T:Pena
Ps:Ja jos joku löytää mun tekstissä jotain kirjoitusvirheitä,niin ei voi mitään.
Niin ja naisista ei saa puhua?Joku jo saatana valitti kun Cf:lla on/oli hyvän näköinen nainen omissa viesteissä.OLEN HÄMMENTYNYT?
Vallu
Viesti:

Jo toki

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Evo Chopper
Ei Vallukaan sentään noin rankalla kädellä puuttunu pieniin nahisteluihin
Kylläpä vaan puutuin! Aina siinä kohtaa kun äijät aloittivat toistensa nimittelyn niin poistin viestin tai panin tarinan lukkoon.
Myös aihe mikä on kaluttu loppuun siten, että mitään uutta näkökulmaa ei löydy kannattaa mun mielestä myös pistää jäähylle.

(Ja mikä ihmeen Ari Koivunen? Joku uusi chpopperin rakentaja vai?)
:roll:
Ilkimys

Asiafoorumit

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Tämä tällainen avoin sättipalsta mahdollistaa jos jonkinmoisen läpän heittämisen ja ehkä se on hyväkin silleen. :?:
Mutta tärkeintä on mielestäni se, että techboardi ja members only foorumit pidetään ehdottoman asiallisina. Silloin ne täyttävät tarkoituksensa ja niitä viitsii seuratakin.
Evo Chopper

Re: Jo toki

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Vallu kirjoitti:Evo Chopper
Ei Vallukaan sentään noin rankalla kädellä puuttunu pieniin nahisteluihin
Kylläpä vaan puutuin! Aina siinä kohtaa kun äijät aloittivat toistensa nimittelyn niin poistin viestin tai panin tarinan lukkoon.
Myös aihe mikä on kaluttu loppuun siten, että mitään uutta näkökulmaa ei löydy kannattaa mun mielestä myös pistää jäähylle.

(Ja mikä ihmeen Ari Koivunen? Joku uusi chpopperin rakentaja vai?)
:roll:
Moi Vallu,
Molempien moderaattorien "työtä" seuranneena, olen ITSE sitä mieltä että Sinä yleensä perustelit miksi tuli lukkoa. Nykyiseltä ei tule perusteita, tai jos tulee, ne ovat niin ympäripyöreitä että varmasti osalle porukasta jää ns. paskan maku suuhun. Sori vaan.

Ja jos Moden henk.koht. intressit eivät kohtaa, kuten juuri Idols 2007 voittaja Ari Koivusen kohdalla, joidenkin muiden mielestä aihe saattaa olla erittäinkin kiinnostava. Tämähän on CHATboard!
Uskallan väittää, että kyllä Sinäkin Vallu tiesit kuka tämä em. Koivunen on :twisted:

Tällä hetkellä voin avoimesti sanoa, vaikka näin julkisestikin, etten pidä nykyisen moderaattorin "työskentelytavasta/-tyylistä", kuten aikaisemmassa viestissäni jo mainitsin.
Kiitos ja anteeks :(
atco

Re: sivusta silpoja

Viesti Kirjoittaja atco »

XLH 883 kirjoitti:kummastellen kattelen kirjoituksia tällä foorumilla....itse tullut viime vuonna remmiin...minkähän takia täältä pitäis löytyä apu kerhojen perustamiseen??..apu tietokoneen käyttöön?? navigaattoreihin??kummiskin kaikki perustuu siihen mopetiin jota kukin omalla tavallaan rassaa...ja minusta siitä vain pitäisi puhua täällä ynnä muut asiaan liittyvät...kantapään kautta oppi on parasta oppia... senkin oppinu...ei niitä täällä tarvi vatvoo....sinne ralleihin paikalle vaan ja suu auki...itelle ei oo ainaskaan nyrkkiä tarjottu kysymyksestä...pullo suuhun kylläkin vastauksen perään....nimimerkillä aivan vihree (neiti) Sportster omistaja :D
Itsellä vasta muutama vuosi takana hd:lla, mutta minkä takia täältä ei voisi löytää ja saada apua vaikkapa kerhojen perustamiseen? Tai tietokoneen käyttöön...muutaman vuoden päästähän nää uudet hd:t päivittää softansa netistä wlanin kautta :twisted:
Sitä paitsi kaikki ei ralleissa viihdy perhe- tai muista syistä..itsekin työn puolesta festarit tullu tutuksi joten ei kiinnosta sähkömeteli vapaa-aikana. :roll:
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
Vastaa Viestiin