Tankin korkki falskaa
Tankin korkki falskaa
Tankissa on kaksi symmetristä korkkia vierekkäin, oikeasta aina tankkaan kun on päällimmäinen. Mikä sitten taas tekee sen, että tankin ollessa täynnä vasemmanpuoleisesta valuu hiljalleen bensaa jostain korkin välistä kun mopo jalalla. Viime kesänäkin tunki lakan alle ja tuhosi maalipintaa. Nyt on korjattu, mutta millä kannattaisi vasen korkki tiivistää, ettei moista enää tapahtuisi? Sehän on itse asiassa ihan turha korkki, mutta kauneuden tähden...jaa ei sitä sentään ihan mitä vaan kärsi.
~ämMÄ~
~ämMÄ~
~Nothing else matters~
Sulla on ilmeisesti Fat-Bob tankki.Molempien korkkien sisällä
on mustat kumitiivisteet ja toinen paksumpi,toinen ohkasempi,johtuen siitä että oikeanpuoleinen kuuluu olla ns hengittävä ja vasen tiivis.
Kato että eivät ole menneet ristiin,tai sitten tiiviste vasemmassa korkissa on menny huonoks.Saat uuden kolmella eurolla
on mustat kumitiivisteet ja toinen paksumpi,toinen ohkasempi,johtuen siitä että oikeanpuoleinen kuuluu olla ns hengittävä ja vasen tiivis.
Kato että eivät ole menneet ristiin,tai sitten tiiviste vasemmassa korkissa on menny huonoks.Saat uuden kolmella eurolla
Tankkaustapa
Mun Heritage teki samaa eli bensa tuli ulos ilmeisesti ilma-aukon kautta. Mutta kun tankkaa ekaksi oikean puoleisesta reiluun puoleen tankkiin ja loput vasemman puoleisesta piri pintaan niin silloin ei vuoda yli sivutuella ollessaan. Ja tankkikin on kutakuinkin täynnä. (Tämä järjestys siksi, että se yhdysletku on niin kapea, että vain vasemmasta tankattuna kestää iäisyyden ennekuin tankki on täynnä.)
Vallun tapa on hyvä ja toimiva. Toimii kummin päin vaan, voi tankata ensin vasemman täyteen ja sitten oikean reiluun puoleen tankkiin. Parempi jättää oikea hiukan vajaaksi kuin kaataa osa maahan ja kuumalle koneelle. Liian täysi tankki valuu aina, tankin pitää hengittääkin.
Korkit ei kovin helposti mene ristiin, niissä kun on erikätinen kierre, siis orkkiksena.
Korkit ei kovin helposti mene ristiin, niissä kun on erikätinen kierre, siis orkkiksena.
Life Member
Ei sen vasemmanpuoleisen korkin kuulu hengittää, sitä varten kaksiosaisissa tankeissa on tankit yhdistävä korvausilmaletku tankkien yläreunassa. Oikeanpuoleinen korkki on hengittävä ja sitä kautta myös vasen puoli saa korvausilmansa.
Jos vasemman puolen korkki falskaa niin silloin on jossain vikaa. Minkä ikäisestä pyörästä on kyse? Minkälainen tiiviste korkissa on? Vanhemmissa on sellainen litteä kumilätkä joita saa eri paksuisia. Näissä kierrekorkkimalleissakin on kahta eri näköistä tiivistettä.
Jos bensahöyryt pääsee lakan alle niin ei kai tankin täyttöaukon tiivistepintaa ole maalattu? Tämä on monesti syynä maalipinnan kesimiseen korkin ympäristössä.
Jos vasemman puolen korkki falskaa niin silloin on jossain vikaa. Minkä ikäisestä pyörästä on kyse? Minkälainen tiiviste korkissa on? Vanhemmissa on sellainen litteä kumilätkä joita saa eri paksuisia. Näissä kierrekorkkimalleissakin on kahta eri näköistä tiivistettä.
Jos bensahöyryt pääsee lakan alle niin ei kai tankin täyttöaukon tiivistepintaa ole maalattu? Tämä on monesti syynä maalipinnan kesimiseen korkin ympäristössä.
Kysymys
Vieläkös ne tankit hengittää korkkien kautta niissä uudemmissa?
Mun on 95 ja siinä on erillinen huohotus oikean puolen tankista. Koskaan ei ole vuotanut, vaikka olen aina tankannut oikean viimeksi ja täyteen. Ainakin vasen korkki täytyy siis olla "tiivis".
Tämä siis jos on kaksiosaiset orkkis fatbob-tankit.
Jos ei huohotusputkea ole, se on käsittääkseni helppo toteuttaa t-haaralla ylimmäiseen yhdysletkuun. Sitten voi käyttää hengittämättömiä korkkeja. Wurthin liimaava tiivistemassa kestää pensaa ja höyryjä, jos haluat tehdä alkuperäisestä korkista tiiviin.
Mun on 95 ja siinä on erillinen huohotus oikean puolen tankista. Koskaan ei ole vuotanut, vaikka olen aina tankannut oikean viimeksi ja täyteen. Ainakin vasen korkki täytyy siis olla "tiivis".
Tämä siis jos on kaksiosaiset orkkis fatbob-tankit.
Jos ei huohotusputkea ole, se on käsittääkseni helppo toteuttaa t-haaralla ylimmäiseen yhdysletkuun. Sitten voi käyttää hengittämättömiä korkkeja. Wurthin liimaava tiivistemassa kestää pensaa ja höyryjä, jos haluat tehdä alkuperäisestä korkista tiiviin.
En tiedä onko tuossa mistään viasta kyse, enemmänkin taitaa olla ominaisuus. Homma hoituu kun oppii tankkaamaan desin tai pari vähemmän. Nimittäin kyllä ne vasemmat korkit vaan hämmästyttävän usein tuppaa hiukan valskaamaan.
Uudemmissa ei ongelmaa pitäis olla kun on kiinteä bensamittari vasemman korkin tilalla. Jos siitä vuotaa niin sitten on kysymys viasta.
Uudemmissa ei ongelmaa pitäis olla kun on kiinteä bensamittari vasemman korkin tilalla. Jos siitä vuotaa niin sitten on kysymys viasta.
Life Member
Tankki on ennen mun aikoja muutettu Sportster (01-malliseen, leveä pisaranmuotoinen tankki nyt) ja käsittääkseni vasen korkki on vain symmetrian vuoksi, korkeissa on merkattu left ja right. Pitää nyt katsoa tuo maalattu osuus uudelleen, josko oiskin sitten siitä kiinni että menee lakan alle (hitto kun hain just maalarilta takaisin, oisinpa tämänkin kysynyt vähän aiemmin...) Ja pitääpi sitten tankata vain vasemmalta ja vähemmän, ellen tiivisteeseen parempaa keksi.
Kiitos teille!
~ämMÄ~
Kiitos teille!
~ämMÄ~
~Nothing else matters~
- rautapää1977
- Viesti:
Ottaa päähän Kuukausi sitten maalattu tankki ja bensa tai huurut painuneet lakan alle oikean puolen korkin alta vaikka ei ole kertaakaan tankattu täyteen.. maali ja lakka irti usemman sentin alalta. uusiksi taitaa mennä.. Eikä ollut ihan halpa maalaus Helmiästä ja yms kuvioita.. mistä niitä fat bob mallin uusia tiivisteitä voisi saada?

Born to Loose, Live to win....
Ei peli ole vielä välttämättä menetetty. Jos keksit mistä höyryt pääsee maalin alle ja saat ongelman korjattua ei itse maalipinnalle tarvitse välttämättä tehdä mitään. Tuossa oli jokin aika sitten yksi tankki jossa oli huokonen josta puski höyryjä lakan alle, tankki kreemattiin ja huokonen meni umpeen. Maalille ei tehty mitään eikä virhettä enää huomaa bensahöyryn haihduttua.
En tiedä miten jotkut saavat maalipinnat pysymään kunnossa huolimatta siitä että maali on vedetty myös korkin tiivistepinnan alle. Itse pyrin aina suojaamaan tiivistepinnan niin että maalipinta ei ulotu bensapuolelle ollenkaan.
Sillä ei maalin päälle joutuva bensa niinkään tee harmia vaan se mikä pääsee ryömimään sen alle.
En tiedä miten jotkut saavat maalipinnat pysymään kunnossa huolimatta siitä että maali on vedetty myös korkin tiivistepinnan alle. Itse pyrin aina suojaamaan tiivistepinnan niin että maalipinta ei ulotu bensapuolelle ollenkaan.
Sillä ei maalin päälle joutuva bensa niinkään tee harmia vaan se mikä pääsee ryömimään sen alle.