Fennia
Fennia
Pyysin vakuutustarjouksen Fenniasta, jonka sainkin.
Ilmoittivat vaan, että heidän yhtiöstään ei voi saada
kaskoa Harley-Davidsonille. Onko tosiaan näin, vai onko
heilläkin konttorikohtaisia eroja?
En siis ole ottamassa vakuutusta k.o yhtiöstä vaan
kiinnostaa, josko joku olisi saanut Fenniasta kaskon
Harrikkaan...
Ilmoittivat vaan, että heidän yhtiöstään ei voi saada
kaskoa Harley-Davidsonille. Onko tosiaan näin, vai onko
heilläkin konttorikohtaisia eroja?
En siis ole ottamassa vakuutusta k.o yhtiöstä vaan
kiinnostaa, josko joku olisi saanut Fenniasta kaskon
Harrikkaan...
Jos se ei toimi, Kromaa se !
Unohda Fennia. Konttorikohtaisia (tai hyväveli...) eroja varmaan on mutta ainaskin Tampereella oli selkeä ohje olla antamatta vapaaehtoista vakuutusta H-D merkkisille pyörille. Tämä koski siis myös uusia pyöriä, helpompaa virkailijoille kuulemma. Eikä kuulosta tilanne muuttuneen...
Haulla löytyy jotain vuodatusta yhtiöön liittyen.
Affe
Haulla löytyy jotain vuodatusta yhtiöön liittyen.
Affe
Fennia, Pohjola ja moni muu yritys ei anna kaskoa jos ei ole pyörän liikennevakuutuksen lisäksi muita vakuutuksia samassa firmassa. Eli jos otat myös esim. kotivakuutuksen ja autovakuutuksen niin saat pyörään kaskon myös Fenniasta.
Mulla on omat vakuutukset ainakin toistaiseksi Fenniassa ja pyörään oisin saanu myös kaskon jos oisin ottanu.
Mulla on omat vakuutukset ainakin toistaiseksi Fenniassa ja pyörään oisin saanu myös kaskon jos oisin ottanu.
Eipä toiminut Tampereella. Mulla oli ollut kaikki vakuutukseni Fenniassa jo toistakymmentä vuotta ja sillä ei ollut asiaan mitään vaikutusta. Kun asiasta soittelin pyysin puhelimeen ajoneuvovakuutusista jollain lailla vastaavan henkilön ja häneltä tuli sitä normaalia liturgiaa, varastettuja pyöriä yms... Erikseen vielä kysyin että saako kaskon aivan uuteen pyörään (koska eihän se nyt ainaskaan ole varastettu) niin vastaus oli että ei saa. Ja siihen syy oli siis se että on virkailijoille helpompaa kun kaikki H-D:t käsitellään samalla tavalla.uuze kirjoitti:Eli jos otat myös esim. kotivakuutuksen ja autovakuutuksen niin saat pyörään kaskon myös Fenniasta.
Tästä on nyt joku vuosi jo aikaa ja asiaan on saattanut tulla muutosta mutta Fennia saa silti minun puolestani painua H##**iin.
Affe
Mulla varmaan vaikutti kotivakuutusten lisäksi se et on parin yrityksen vakuutukset fenniassa. Mut nyt vaihtuu pyörän vakuutukset toiseen yhtiöön, on sen verran kalliit fenniassa. Ja samalla todennäköisesti menee iso läjä muitakin vakuutuksia.
Olis Fennia miettiny vähän tarkemmin hommaa ennen kuin jättäytyi pois tuosta teho/painosuhde vakuuttamisesta. Mulla ei ainakaan ole tarkoitus hajaannuttaa vakuutuksia eri firmoihin vaan kaikki samaan, ja tietysti sinne mistä halvimmalla saa...
Olis Fennia miettiny vähän tarkemmin hommaa ennen kuin jättäytyi pois tuosta teho/painosuhde vakuuttamisesta. Mulla ei ainakaan ole tarkoitus hajaannuttaa vakuutuksia eri firmoihin vaan kaikki samaan, ja tietysti sinne mistä halvimmalla saa...
Mulle sorvattiin Fenniassa sopiva vakuutus. 6 kk ajokaudelle tulee hintaa about sama kuin Pohjolan 12kk. Tämä sopii aivan mainiosti koska itselläni ainakin ajokausi jää alle 6 kk. Myös osakasko ja kasko oli täysin valittavissa. Lienee osansa tässä tapauksessa sillä, että sekä firman, että omat kaikki vakuutukset Fenniassa. KYLLÄ VAKUUTUSYHTIÖISSÄ VAKUUTUKSIA JA PALVELUA SAA, KUNHAN KÄRRÄÄT NIILLE RIITTÄVÄSTI PÄÄOMAA..
Jokos on Fenniasta tullut porukoille seisonta-ajattomista tarjouksia?
Kuulemma ottavat 2.4. käyttöön mutta ei oikeen tuo ensivaikutelma vakuuttanut
. Liikennevak 407?/v, jossa bonuksia 25% ja keskittämisalennus 5%. Kasko 150?/v 70%bonuksilla ja taas 5% keskittämisalella. Omavastuu 150?. Ei kauheen kilpailukykyinen vai mitä? 
Kuulemma ottavat 2.4. käyttöön mutta ei oikeen tuo ensivaikutelma vakuuttanut
Paljon ääntä = paljon voimaa, vai kuinka se menee??
Mihinkä vertasit? Kyllä nuo minusta näyttää varsin asiallisilta hinnoilta noilla bonuksillaTeeRaja kirjoitti:Jokos on Fenniasta tullut porukoille seisonta-ajattomista tarjouksia?
Kuulemma ottavat 2.4. käyttöön mutta ei oikeen tuo ensivaikutelma vakuuttanut. Liikennevak 407?/v, jossa bonuksia 25% ja keskittämisalennus 5%. Kasko 150?/v 70%bonuksilla ja taas 5% keskittämisalella. Omavastuu 150?. Ei kauheen kilpailukykyinen vai mitä?
Affe
Aikoinaan kirjoittelin erääseen toiseen vakuutuksia käsittelevään topiciin vakuutusyhtiöiden prosenttirajoista seuraavaa:
Ja mitä tulee Sepin ikärasismiin niin kyllä Turvasta saa vapaaehtoisen myös wanhoihin wehkeisiin - ainakin -54 pannuun sai.Ainakin Turva noudattaa 35% rajaa.
Lähinnä tässä tulee kyseeseen tilanne jossa moottoripyörä vaurioituu sellaisessa onnettomuudessa joka korvataan kaskovakuutuksesta. Jos pyörää on muutettu rajusti niin käy helposti niin, että lievässäkin mällissä vaurioituneiden osien vaihto laukaisee prosenttipommin ja pyörä pitäisi katsastaa omavalmisteena ja autovero maksaa uudestaan. Ja kaikki tämä vakuutusyhtiön piikkiin...
Tältä kannalta tarkasteltuna ymmärrän vakuutusyhtiöiden kannan rakenneltujen pyörien vakuuttamiseen.
Tulevaisuudessa saa toivon mukaan osan vaihtaa toiseen samanlaiseen ilman prosenttimenetystä, ts. korjaustoiminta ei vaikuta prosentteihin. Sen jälkeen voisi saada rankemminkin rakennetulle laitteelle vapaaehtoisen vakuutuksen.
Tapahtui Tampereen Fenniassa noin 10 vuotta sitten. Olin ollut kyseisen firman vakuuttamana noin 15 vuotta. Lähinnä liikennevakuutus vanhoihin japanin, venäjän ja englantilaisten pyydyksiin. Sitten sain rahaa kerättyä riittävästi eli pääsin ostamaan tuoreen harrikan. Ei ollu kuin 10 vuotta vanha. Vakuutus yhtiöstä hymyssä suin ottamaan osa-kasko uudelle hankinnalle. Fennia ilmoitti kylmästi että ei käy kun on kyseinen merkki! Hetken äimän käkenä ennen kuin aivot rupesivat toimimaan ja päätin hieman "avautua" virkailijalle. No eihän se virkailijan vika ole mutta sain selville että jos olisin "yrittäjä" ja olisi liikkeen vakuutukset Fenniassa niin asia olisi toisin. Tuohon kertaan loppui minun ja fennian yhteiselo enkä ole sitten sinne päin soitellut.
PS. Pyörähän oli juuri tuotu saksasta ja leima ei ollut kerinnyt kuivua kunnolla paperissa. Pyörä oli täysin vakio silloin.
PS. Pyörähän oli juuri tuotu saksasta ja leima ei ollut kerinnyt kuivua kunnolla paperissa. Pyörä oli täysin vakio silloin.
fennia fennia...
itellä muutenki sukset ristissä kyseisen yhtiön kanssa, joten en edes harkitse
offtopic:->viime kesänä soittelelivat ja kauppasi tarjouksia, kysyin saako -82 hi-luxiin, ei kuulemma saanu mutta sopivasti olin kaverin kyydissä ja jolla muutaman vuoden tuoreempi hilu ko. yhtiössä, no rekkaria antamaan ja kyllähän sieltä sitten selvisi että jotain olisi tarjolla. tarjouskuori tuli postissa joka päätyi sitten mappi öö:hön
itellä muutenki sukset ristissä kyseisen yhtiön kanssa, joten en edes harkitse
offtopic:->viime kesänä soittelelivat ja kauppasi tarjouksia, kysyin saako -82 hi-luxiin, ei kuulemma saanu mutta sopivasti olin kaverin kyydissä ja jolla muutaman vuoden tuoreempi hilu ko. yhtiössä, no rekkaria antamaan ja kyllähän sieltä sitten selvisi että jotain olisi tarjolla. tarjouskuori tuli postissa joka päätyi sitten mappi öö:hön