VIELÄ ÖLJYISTÄ

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Elina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

[quote="JiiVee"]lisää vettä myllyyn... http
://www.kaasutinexpertti.fi/shop/products.p ... &g2=d35b51[/quote ]

Pesevin lisäainein tai ilman 8O

Taas tarvittais sitä rautalankakerää, vääntäiskö joku, mielellään suomen tai vaikka savon kielellä :wink:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Wanhaan moottoriin, jonka sisuskalujen kunnosta ei ole tarkkaa tietoa, ei kannata laittaa öljyä jossa on peseviä ainesosia. Ne kun irrottavat moottorin sisäpinnoille kertyneen pien ja muun paskan.

Vanhoissa koneissa on saatettu koko niiden eliniän käyttää pesemättömiä öljyjä jolloin kuonaa saattaa olla paljonkin koneen sisällä. Ja jos se pääsee öljyn mukana liikkeelle saattaa mennä öljykanavat tukkoon. Ja kun puhutaan vanhoista moottoreista ei puhuta -91 evolasta vaan shovelia vanhemmista laitteista.

Moottoripyörissä tämä ei yleensä muodostu ongelmaksi koska niihin ei muodostu kuona-aineita samoissa määrin kuin autoihin joilla saatetaan ajaa moninkertaisia kilometrimääriä vaihtamatta öljyjä välillä.
Leader Dog

Viesti Kirjoittaja Leader Dog »

No nyt auringonpistos saatu ,v-rodissa redlinet sisällä ootamme että ajot alkaa.
Btw.laitoimpa piruuttaan 4wd pakuun voimailun siirtelyyn ja konheesseen myös redlinet,vaikutus ei ollut ollenkaan paha.Tulipa pakusta herkkä liikkuja,tais voimansiirron kitkat hiukka pienentyä.
No lupaavathan kitkojen pienentyvän ja muuta asiaankuuluvaa.
Ja sitten vielä lupailevat abt.10% kulutuksen säästöä????
No pitää pörrätä niin näkee auttaakos se herkkyys noin paljoa.

stana ko affa paistaa....
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Heitetään tänne keskusteluun toisesta öljykeskustelusta:
teboil power sae50:llä oon ajellu lättärillä, 20litran astia makso jotain markoissa himpan yli 200
Kyselin tuosta hyvin palvelevasta ja tallin nurkalla erinomaisesti sijaitsevasta lähi-Teboilista ja tätä tavaraa saa yhä, 20L tonkka maksaa 40 euroa. Tästä dieselmoottoreille tarkoitetusta öljystäkö meidän kaikkien persaukisten harrastajien pelastus silloin kun nämä museoikäiset vermeemme syövät öljyä ihan suu messingillä... :lol: :?:
Rock Aslak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rock Aslak »

Minen ymmärrä tuota öljy vouhotusta. Tarjouksesta Mobil 1 öljyä koneeseen suodattimen vaihto ja sama uudelleen n. 6-8000 km päästä... ei ole ollut koskaan mitään propseja. Kone TC -99
harry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harry »

oon ajanu ensin 883lla ja nyt 1340llä tb:n pover 10w30 riisseli öljyllä vielä ainaki pelaa ihanasti tynnyrissä alle 1e litra
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

harry kirjoitti:oon ajanu ensin 883lla ja nyt 1340llä tb:n pover 10w30 riisseli öljyllä vielä ainaki pelaa ihanasti tynnyrissä alle 1e litra
Öljynvaihdon ei luulisi olevan näissä vehkeissä mikään kustannuskysymys, jos esimerkiksi vaihdat öljyt 3 kertaa kesässä :? Jos haluaa että kalusto pysyy kunnossa kannattaa käyttää näihin laitteisiin suunniteltuja öljyjä vaikka ne voi maksaa jopa järkyttävät 8 euroa litra :D
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Mä oon aina luullu/kuullu et kunnon öljyistä ei kannata tinkiä ja mitähän sitä sporttiinki menee alle 4 litraa, hintaa tulee yhteensä noin 30 euroo ja olen käyttäny HD:n omia...ja jätän muutaman kaljan juomatta :mrgreen: ( tai sit en.....)
-Päkä-
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Nämä raskaskone öljythän ei todellakaan huonoja öljyjä ole.Mutta 10w-30 kuuma pää on kyllä todella alhainen.Autossa oon käyttäny farm-oilia joka siis täysin samaa mitä myydää kalliimmalla shellin sekä valtran sankoos.Kuuma päähän nuossa on kyllä alhainen HD käyttöön.Kone kun käy aika kuumana niin nuo mene ihan veteläksi.Merussakin laskee öljynpaineet kesäkuumalla huomattavasti.Siksi en tuota häksättimeen laita.

Mutta mikä on kun ei vaikka Mobilia??Siinähän on kuumakestot kohdallaan ja muutenkin ominaisuuksia.Pyöriin jossa kytkin ui samassa sopassa moottoriöljyn kanssa niin tuota ei voi laittaa,mutta näissä härräköissähän ei kaiken järjen mukaan näin pitääsi päästä käymään.
Sportster alla jälleen.
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Uskaltaisko?
Onkohan ne tosikkoja?

Kevät on tullut. :)
Samoin kaksi vakiokeskusteluaihetta.
Koirankakat ja mopon öljyt :lol:
Joe Cool
Viesti:

jutaharri kirjoitti:Onkohan ne tosikkoja? Kevät on tullut. :) ... vakiokeskusteluaihetta...öljyt :lol:
On ne ja minä ihan päätosikkona otsa niin kurtussa, ettei edes kypärä päähän mahdu, totean että kaltaiselleni uudelle harrastajalle vanhakin on tunnetusti uutta :lol:

Ja vielä tuohon halpojen öljyjen kanssa lotraamiseen totean, että jos kone pitää öljyt sisällään nätisti koko kesän, niin silloin on ihan yksi lysti, mitä 4L öljyä maksaa. Mutta jos joka reissulle lähtiessäsi lorautat jenkkilitran säiliöön, alkaa se muovikassissa kantaminen 5-8e/purnukka pikkuhiljaa kyrsiä rauhallisempaakin miestä. Jos vaihtoehtona on hakea tallin vierestä 20l pönttö 2e/l niin jos ei siitä muuta saa, niin ainakin hyvän mielen luullessaan säästäneensä jotain. Ja öljyä on aina varastossa toisin, kuin siitä muovikassillisesta, josta jo edelliselle reissulle tuli se viimeinen purkki kaadettua tankkiin... 8O Ja tuskin se raskas kalusto sen huonompaa öljyä syö/vuotaa, kuin rautapäät tai shovelitkaan... :idea:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Joe Cool kirjoitti: Ja tuskin se raskas kalusto sen huonompaa öljyä syö/vuotaa, kuin rautapäät tai shovelitkaan... :idea:
Tuosta on pakko päästä kommentoimaan, eihän kunnossa olevat laitteet syö/vuoda öljyä :roll: no lämpimissä olosuhteissa voi näihin woimamoottoreihin laittaa W60 tai jopa W70 öljyä, sen olematta liian paksua.
Kannataa aina kuitenkin pitäytyä tehtaan suosituksissa, niihin EI kuulu 10-W40...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

HeY!

Olen samaa mieltä kun Sepixlh. Ei se niin vaikeeta oo laittaa rautapää tai muukaan motskari kuntoon. Kyllä woimamoottorillakin voi ajaa öljynvaihtovälin ilman lisäystä...Eihän tuo öljytynnyrien ostaminen poista sitä oikeeta ongelmaa :D .
A Member of Anti-Evolution Revolution!
Joe Cool
Viesti:

UL-41 kirjoitti:Eihän tuo öljytynnyrien ostaminen poista sitä oikeeta ongelmaa :D .
No ei poista, ei - siksi minullakin on jo hyllyssä iskemätön mäntä+sylinterisarja tykötarpeineen odottamassa sitä kuuluisaa aikaa, josta olen ainakin juttua kuullut :lol: Ja meinasin hakea nimenomaan yksiasteista SAE50 -öljyä sen tynnyrin 8)
Vastaa Viestiin