Kokemuksia Sportster Sport 1200:sta, kiitos ja anteeks.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

emppu

Viesti Kirjoittaja emppu »

Kiitos kaverit vastauksista. Vielä kysyisin, että onko mielipiteitä siitä että mitkä putket hyvät vakioputkien tilalle ja entäs kaasarin ja ilmanputsarin kohtalo? Näyttäis siltä, että meille on kohta muuttamassa Sportster Sport, a-jee!!!!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Vielä kysyisin, että onko mielipiteitä siitä että mitkä putket hyvät vakioputkien tilalle ja entäs kaasarin ja ilmanputsarin kohtalo?

No joo, nää on kai enimmäkseen makukysymyksiä... Eli mielipiteitä löytyy varmasti. Itse "perinteen velvoittamana" laittaisin imupäähän s&s:n super e:n ja pakopuolelle supertrappin 2-1 torven. Mikuni (HSR-42) taitaa tosin olla jo nykyisin kaasarina suositumpi ja edullisimmillaan imupään muutokset hoituu k&n:n putsarilla, rei'itetyllä putsarikotelolla ja isommilla suuttimilla kaasariin. Pakopuolen voi hoidella vaikka antamalla rautakankea orgisvaimentimille, mutta ehkä kannattaa kuitenkin säästää nuo (jos tulee vaikka asiaa katsastusasemalle) ja ostaa uudet pöntöt.
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Todennäköisesti, kun kerran on kyse vuoden -00 Sporty Sportista, siihen on jo tehty ainakin vakiokaasarin (Keihin) preppaus. Kannattaa kysyä 8O
emppu

Mitä supertrappin torvi maksaa, löytyykö netistä? Muita torvivalmistajia, no SE tietysti käy, mutta entäs muut?
Toi kaasarin preppaus, ootteko tehneet itse? Sportster.org:sta löytyy ohjeet jonkinlaiseen ratkaisuun.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Mitä supertrappin torvi maksaa, löytyykö netistä?

Löytyyhän tuo, esim. mc-linkiltä. Kannattaa kuitenkin vertailla hintoja ja kysellä muualtakin, sillä oman kokemukseni mukaan näissä on satojen eurojen eroja... Kannattaa ehkä vilkaista myös lahden taakse bikelinelle ja muualle, postimaksu sveduista tänne ei maata kaada.

>Muita torvivalmistajia, no SE tietysti käy, mutta entäs muut?

No noitahan on maailma pullollaan, en jaksa alkaa tässä luettelemaan. Hommaa vaikka custom chromen katalooki, niin pääset jyvälle mahdollisuuksista.

>Toi kaasarin preppaus, ootteko tehneet itse?

Tee itse. Välttämättä ei kannata tehdä muuta kuin vaihtaa suuttimet isompiin... Ja tietty vaihtaa free flow -putsari. Ellet halua teurastaa orgisosia, niin SE on kohtuuhintainen (ainakin oli joskus) ja pärjännyt testeissä kohtuullisesti.
HeritageSoftailClassic

Viesti Kirjoittaja HeritageSoftailClassic »

Joo justiinsa ajelin ko pyörällä viikonloppuna 500km ja on se makee mutkatiellä. Muuten mun pyöräkin olis myynnissä tuolla ilmoitukset palstalla!. Se on se -97 metallinpunainen Sport. Tekniikasta sen verran että ei siinä mun käsittääkseni ole mitään eroa Sportster 1200 Customiin paitsi TÄYSIN SÄÄDETTÄVISSÄ olevat etu ja takahaarukan jousitukset(bound, re-bound sekä jousen esijännitys). Tuplalevyt edessä, aluvanteet ja kierroslukumittari.
Bigger is Better - FLHR 1994
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Noista eroista... H-D:n saitilta erot selviävät, eli Sport-mallissa on näkyvien lisukkeiden lisäksi eroa myös koneessa (=korkeampipuristeiset tuplatulppakannet + virinokat).

...En sitten tiedä milloin nuo konemuutokset ovat tulleet mukaan pakettiin, saattaahan olla, että -97 kone tosiaan oli vielä sama kuin muissakin 1200 sporteissa....
Sporttiboy
Viesti:

Trapeista

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Trapin putkesta mä luovuin kun on noita jalkoja ja siirsin tapit paikkaan missä on hyvä jalkojen olla. Seurauksena alkoi Trappi poltella puntteja pilalle parit viikossa. Jos malttaa pitää tapit keskellä tai edes suunnilleen maltillisen matkan päässä niin Trappi on hyvä, mutta jos vedät tapit kovin eteen varaudu housulaskuihin...

Kaasari kantsii työstää itse, ne mainitut suuttimet ja vapaampi putsari ja sit PENKKIIN. Takapuoli osaa valehdella uskomattoman paljon raakaan mittariosastoon verratessa!

Niistä säädettävistä iskareista en tiedä, mä oon kikkaillu aina etupään öljyn laadulla (löysempi/jäykempi) ja takapää on käytännössä jäykkä kun siinä on senverran vähän ilmaa renkaan ja lokarin välissä ettei passaa paljoo antaa niiailla ettei tuu venttiä kumiin :lol: :lol:
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Putsareista on SE:n putsaria kehuttu parhaimmin virtaavaksi jälkiasennusvermeeksi käytettäessä orkkis keihinin CV-kaasaria.
HeritageSoftailClassic

Viesti Kirjoittaja HeritageSoftailClassic »

Joo kyllä mun -97 Sportis on ainakin vielä 1-tulpankannet. Eikä owner's Manualkaan luettele moottorista mitään eroa ainakaan tehon ja puristusten suhteen kuin mitä muissa 1200 malleissa. Mulla on siinä vehkeessä Screamin-Eagle putsari ja vaimentajat. Lisäksi Dynojet kaasarissa mutta ei ole penkitetty, vois olla kuitenkin hyväksi, epäilen liian rikasta seosta. 80km ja 5litraa bensaa matkalla.
Bigger is Better - FLHR 1994
emppu

Ootko HSC laittanu tai laitattanu itte noi vermeet siihen? Mistä ostit? Kattelin että maksaa lähes 900 listahinnan mukaan. Onko ero liikkuvuudessa huomattava vanhaan nähden? Ootteko nähny että kukaan ois myyny käytettynä SE vaimentimia tai putsaria?
Onko joku kuulolla olevista tilannu edellä mainittua settiä ulkomailta halvemmalla?
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Ootteko nähny että kukaan ois myyny käytettynä SE vaimentimia tai putsaria?

Tsekkaa ilmoitusosasto, tuo taitaa olla paras h-d -spesifinen "second hand" kauppapaikka tässä maassa.

>Onko joku kuulolla olevista tilannu edellä mainittua settiä ulkomailta halvemmalla?

Putsarikitti löytyy chicago h-d:lta hintaan 64 taalaa... Eli varmastikin säästät pitkän centin tilaamalla tuon jenkkilästä. Putkien kohdalla taas säästöä on vaikea arvailla, paketin koko ja paino lisäävät rahtikuluja (ja siten tullia ja veroa) jonkin verran...

SE-vaimentimissa maksetaan MoCo-brändista, samoja vaimentimia sai aiemmin edukkaasti "cycle shack"-merkkisinä, tietenkin ilman SE-stanssausta... Muistaakseni ainakin Specialty Brossilta noita sai johonkin maailmanaikaan. Kannattaa hommata jonkun aftermarket-puljun katalooki ja tsekkailla vaihtoehtoja ja vertaillla hintoja.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

En ole itse tilannut, mutta Ruottista saa 88-upp sportteihin se-vaimentimet & ilmansuodattimen yhteishintaan 526 eur.
Hoituu postin kautta, paketti on yleensä himassa 3-4 päivässä. Ameriikan hinnoista en tiedä. Tässä on se etu, ettei maksajalle tule muita kuluja.

Kyseessä on tunnettu, näilläkin sivuilla mainittu, erinomaisen web-kaupan omaava eteläruottalainen firma. Web-osoitteen saa tarvittaessa lähettämällä yksityisviestin allekirjoittaneelle.

- AKr
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Kyseessä on tunnettu, näilläkin sivuilla mainittu, erinomaisen web-kaupan omaava eteläruottalainen firma.

Ja jos firma on sama joksi sitä luulen, on ko. firmalla ollut tapana syksyisin pitää alepäivät, jolloin varastotavarasta saa rapattia 15%...
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Eikö Ruotsista tilatuista kamoista tarvi maksaa tullia kun ei ole EU-maa? Mä olen luullut et tarvii.... Niinkuin jenkeistä
Vastaa Viestiin