Älyttömin sakon perusteesi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

vikinger72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vikinger72 »

joskus 18 vuotta sitten kotipaikka kunnalla.....
stop merkin takaa kylläkin hurautin pysähtymättä menemään...
ajelin 5km menemään kun ilmestyi punainen valo taakse, ja eiku tien reunaan.....
vuokko tokais että tuli sitten jatkettua matkaa noudattamatta pysähtymis merkkiä... minä siihen että joopa joo....
eiku autoon kuulemaan tuomio... älyttömintä kuulin sitten autossa...
JATKETTU RIKOS :? .....
ois pitänyt pysähtyä sen risteyksen jälkeen tien reunaan odottamaan virkavaltaa jota ei sillä hetkellä kylläkään näkynyt missään.
ja vasta sen jälkeen jatkaa matkaa.... 300 mummos tuli pysähtymismerkin noudattamatta jättämisestä mutta jatketusta rikoksesta
300 mummoa lisää.
pinnahan siinä meinas mennä ja ilmoitti vuokkoset että turpa kiinni, hyväksy sakko tai jatketaan asemalla asiaa ja silloin tulee vielä sakot virkavallan vastustamisesta..... kato poika kyllä me laki tunnetaan joten turpa tukkoon :evil:
no eipä kyllä mennyt kuin pari viikkoa niin samainen konstaapeli hurautti omalla autolla risteyksen takaa mun auton kylkeen ja sitten kyllä nauratti.... ja eiku rahat pois :twisted: ja todella pääsi rokottamaan.....
mutta kyllä pääs vielä samainen reinikainen rokottaan takaisin :evil:
viikonloppu cruisigissa oltiin auton vieressä ja nalle pullot kädessä niin julkisella paikalla juopottelusta pääsi valtion kustantamaan viihtyisään yksiöön joka oli jaettu 20 ihmisen kesken.....
no myönnän että tuli kyllä auottua hieman naama värkkiä tuosta julkisella paikalla juopottelusta joten katsoivat virkavallan vastustamiseksi ja uhkaavaksi käyttäytymiseksi.....

tais lähteä vähän rönsyileen.... 8O
mutta tämmöistä draamaa perämeren p.......reijässä :wink:
Höltsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Höltsä »

Tässä tapauksessa ei ollut peruste älytön, mutta virkamies vei voiton.

Tapahtui 90-luvun alkupuolella.
Ajoin paikallisraittia pientä ylinopeutta ja perinteinen tilanne päälle.
Takana poliisin siviilipyörä siniset valot vilkkuen.

Ajoin läheiselle bussipysäkille ja virkamies lähestyi ilmoittaen ystävällisesti että rajoitus ko kadulla on 40 km/h ja mulla kuulemma nopeutta 58 km / h.

Aloin vänkäämään tietty vastaan. Kinahan siitä tuli malliin "Juupas, eipäs". Setä pyysi rekisteriotteen ja ajokortin ja alkoi kirjoittaa sakkoa.

Sanoin että toi on ihan turhaa, mä kiistän ton ja saat yrittää todistaa ilman tutkaa ja kuvamateriaalia että ajoin ylinopeutta (Ko poliisilla ei ollut tutkaa vaan noputeni perustui kuulemma Bemarin mittariin).

Setä kattoi mua hymyillen ja repi vanhanmallisen pahviajokorttini ja rekisteriotteeni silpuksi bussipysäkille ja sanoi " Todista sä poika että mä revin noi. Haeppas uusi ajokortti ja maksa kuvat ja leimaverot, sekä rekisteriotteen kulut."

Sitten herra löi kypärän päähänsä näytti mulle peukkua ja kaasutti Bemarillaan pois.

Mua vitutti ja nauratti samalla kertaa.

8O
TEKE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TEKE »

Aye
Mä oon joskus saanu huutamisesta sakot ????
ja siitä tuli enemmän maksua kuin sukupuolisiveellisyyden julkisesta loukkaamista , noh , peli on peliä :lol:
Röpöttäjä
Viesti:

Tohon muuten semmonen että

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Mul kun on toi noukkian kommari niin kuva ja nauhoitus päälle......
Viimex ilmoitin että kun te kuvaatte ja nauhoitatte taan samoin oikeusturvani täyttymiseksi.....
buellrr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja buellrr »

Vuosi -94 Provinssi- Rockin nurkilla.
Alla Rautapää ja vain nyökkäily ja siloposkinen viattomuus(silloin vielä hyödynnettävissä) pelasti sakolta. Rekisteriotteeseen teksti:

"Etummaisen pakoputken äänenvaimennin puuttuu ja on liian lyhyt."

Koskaan ei selvinnyt kumpaako ensisijaisesti...
Jartza

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Ihan sama kumpaa(ehkä vaimenninta :) ), meinaan etummaisen pakoputken vähimmäis pituus oli 20cm taka-akselista moottoriinpäin. Itse sain huomautuksen early-shovelin rekisteri otteeseen (vai peräti sakot?) uudellamaalla samoihin aikoihin, "etummainen pakoputki liian lyhyt"
Jartza

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Ihan sama kumpaa(ehkä vaimenninta :) ), meinaan etummaisen pakoputken vähimmäis pituus oli 20cm taka-akselista moottoriinpäin. Itse sain huomautuksen early-shovelin rekisteri otteeseen (vai peräti sakot?) uudellamaalla samoihin aikoihin, "etummainen pakoputki liian lyhyt"
day20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja day20 »

Vanhempien saunasta viuhahtamaan lähdettiin kavereiden kanssa. Päästiin huiman 30m pihamaalta kun kissalanpojat pysäyttivät ja pistivät riviin seisomaan munasillaan ja sakkoja alkoivat raapustaa.

"Yleisen pahennuksen aiheuttaminen juoksemalla alasti sankoin asutetulla alueella. Oman kertomuksen mukaan kyseessä on perinne"

Sakkoa tuli 118? ja kello oli tosiaan n. 05 juhannuspäivänä...:D
-Ride Johnny Ride-
Runar
Viesti:

Älyttömin sakon perusteesi?

Viesti Kirjoittaja Runar »

Sepixlh
Viesti:

Re: Älyttömin sakon perusteesi?

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Runar kirjoitti:Tässä aito sakotustilanne:
Tunnettu kaveri, lahdenseudulla asuvat varmaan tuntee "tämän tapauksen" filmaajan :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
48EL

voe prkl...

Viesti Kirjoittaja 48EL »

kauhee riminaali!

partahippi ajoi vasenta kaistaa, ja vielä tarpeettoman pitkän aikaa!!

ajokortti pois ja linnaan tuollaiset röyhkeät rikolliset....

Liikennevalvonnan olleellisen tärkeää toimintaa kuminiskoilta...

t:riminaali nro 2 jonka pakoputkisto on aivan liian lyhykääne, eikä olleska vilikkuja eikä äinjmerkkii...
Used to be EVO-rider...
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Ajoin Panheadilla, josta puuttui etujarru :twisted:
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

http://www.pleissi.fi/VideoPopup.aspx?M ... e400a08ec8

Virkamiehenä ei ole helppo olla, koiranvirka. Omalta osaltani kunnioitan kyseisiä valtiovallanedustajia, jos provosoidaan ei provosoiduta. Mietin tässä samalla, että jos joku tulis mulle noin länkyttämään, huh, huh...voisin provosoitua.
Pil Kollins

Viesti Kirjoittaja Pil Kollins »

http://www.pleissi.fi/VideoPopup.aspx?M ... e400a08ec8
Sossu varmaankin maksoi tämänkin videokasetin.
Supi

Liikenteen vaarantaminen

Viesti Kirjoittaja Supi »

2005 talvella läksin pihasta 1.6L tykki golfilla sunnuntain aamuna klo 07:30 viemään muksua mummolaan ..en kerenny edes kiihdyttämään. ei ristin sielua mailla eikä halmeilla...ylinopeutta 21kmh ja sakkoa maltilliset 588?..erikoiseksi asian tekee se että liikenne ei näyttäytynyt vaikka vaaransin sen :oops:
Vastaa Viestiin