w4p2 kirjoitti:Merula kirjoitti: "Kilsoja on vuosikaudet tullut 15-20 tuhatta/kesä ja reissuja tehty välillä Nordkapp-Italia. Onnistuuko Sportster kaksi päällä? Ja varsinkin 883 kiinnostaa "
Itse sanoin etta moiseen ajoon ei 883:sta ole. Onko asiasta poikkeavia mielipiteita. Menee vahan edellisen postini toistoksi tama homma... vaan jottei tulisi innostuttua asiaan vaarin odotuksin.
kyselee: w4p2
Itse taas sanon että kyllä sportilla tuollaistakin reissua vallan mainiosti heittää. Mutta ehkä se johtuu siitä, että olen noviisi pyörähommissa eikä paremmasta ole tietoa
Viime kesänä ajettiin kaksi päällä lenkki Helsinki-Nordkapp-Lofootit-Helsinki. Mukana kahden ihmisen rojut sekä teltta, makuupussit ym. majoittumistarpeet. (Joita tosin käytettiin rajallisesti, koska lähes KOKO reissun ajan satoi... ...ja kummallakin oli tietysti avokypärät...). Lisäksi ajoin soolona pyrähdyksen Helsinki-Split (Kroatia)-Helsinki, taas teltta ym. majoittumiskampeet mukana. Sitten lyhyempiä pyrähdyksiä eteläsuomessa. Kilsoja kesältä kertyi aika tarkkaan 20 tkm. Tässä on kyllä syytä mainita, että itselleni lyhyyttä on kertynyt n. 175 cm ja painoa joku 75kg (tosin nousee kohisten röökilakon myötä..). Ja avovaimon kohdalla voi luvuista kai vähentää n. 10 yksikköä kummastakin. Höyhensarjalaisia siis.
Pyöränä on 883 Custom, ja alkuperäisellä satulalla ei kaksi päällä reissaamisesta olisi tullut mitään. Niinpä hankin e-baystä H-D:n Sundowner satulan. Se on saatanan ruma jakkara mutta toimii, avovaimo kutsuu sitä köyhän miehen "wide ass kitiksi" (sillä on vissiin itsetunto kohdillaan)

Se siis kaksi päällä reissattaessa kiinni. Muuten originaalilla satulalla. Customin DragBar meinasi aluksi jumittaa hartiat, mutta se olikin näköjään tottumiskysymys. Parin päivän ajon jälkeen hartiasäryt katosivat. Jotkut ovat ihmetelleet kuinka siirtosarjoilla jaksaa ajaa, kun painoa ei saa perseeltä yhtään pois kuten keskitapeilta ajettaessa. Itse kuitenkin koin etutapit nimenomaan rentouttaviksi. Itselläni on kai sitten "levottomat jalat", koska etutapeilla niitä sai oikoa mukavasti ja työntää välillä nilkat tappien yli. Perse ei puutunut lainkaan. Kokeilin broidin keskitappisporttia ja jalkojen kippurainen asento ahdisti meikäläistä todella

Mutta makuasioita lienevät. Nyt täytyy jatkaa duunia, eli loppu slut tältä erää.