Avokypärän ajolasit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

classic

Re: Avokypärän ajolasit

Viesti Kirjoittaja classic »

Kayaktiv kirjoitti:Panoptx:it (Mannerheimintie 2:n SYNSAM:issa) olivat muuten täydelliset auringon UV-säteilyyn reagoivan tummumisensa kanssa, mutta jättivät nenän alueelle aukon josta ilma virtaisi sisään... (sellaista ei voi hyväksyä 240€ maksavilta laseilta.
Adidaksissa joutui vaihtamaan yö/päivä linssien välillä...
Eipä muuten enää ollut (kuin mulle liian pienet Diablot peruslinsseillä), mutta tilasivat minulle pari mallia tummivilla linsseillä ihan kotikaupungin liikkeeseen asti kokeiltavaksi. Erittäin hyvää palvelua heiltä!!!

Aleksanterinkadun instrusta oli myös kyselty mp-ajolaseja ja sinne on tulossa myöhemmin Rudy Projectyn laseja. Ovat kuulemma "pro-käyttöön tarkoitettu" ja siltä nuo vähän näyttävätkin: http://www.rudyproject.com Tactical malliston linssit pitäis olla "luodinkestäviä". Tukholman HD-liikkeestä löytyi muuten hd:n laseja samalla mainoslauseella taivuteltavilla metallisangoilla, joita kuulemma saa rauhassa väännellä pään muotoon sopivaksi.

Jännä, että ajolasit ovat joko kissojen ja koirien kanssa metsästettäviä laatumalleja tai sitten kympin maksavia baariajolaseja. Mitään tältä väliltä ei ole, ellei halua ostaa elastisella nauhalla päähän vedettäviä gogleja. Kuvittelin, että MP-messuilla olisi ollut jopa oma koju erilaisille ajolaseille, mutta siellä täällä vaan myytiin näitä kahden euron teboilin arskoja.

Netistä tosin löytää vaikka mitä, mutta eipä niitä viitti kokeilematta tilata. Minkäs sille voi, kun ei ole markkinoita niin ei ole.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mikael kirjoitti:Minulle Bolle turbulence on ollut täydelliset lasit, sekä mustana että keltaisena.
Tämä on hyvä keskustelu, itse olen juuri samaa asiaa pähkäillyt, kun tuli hankittua eka avopotta. Minulla löytyy jokunen pari Bollen urheilulaseja, mutta ne suurimmat niistä ovat kadonneet johonkin :cry: Ainakin lumilaudalla ne ovat toimineet, vaikka vetää koko ajan kuitenkin vähän pää sivutuuleen :!: Mutta mistä näitä Bolleja nykyään saa, eikös se maahantuoja ole lopettanut jo aikoja sitten - tuoko näitä kukaan maahan nykyään :?:

Yksi tärkeä seikka on sankojen ohuus. Tuo Shoien S-20 on niin istuva ohimoilta, että sinne ei meinaa mennä mitään väliin. Missä laseissa olette löytäneet tosi ohuita sankoja :?:
classic

Joe Cool kirjoitti: Missä laseissa olette löytäneet tosi ohuita sankoja :?:
http://www.harley-davidson.se/city/ Täällä oli hd:n omat ajolasit (ilmeisesti) alumiinikehyksillä. Sangat olivat ohuet ja niitä sai taivutella oman kuupan muotoon (kestävät kuulemma). Sopii varmasti kypärän kanssa. Linssit olivat tosiaan "luodinkestävät" ja sävylliset. Hinta pyöri siinä 170 euron maissa. Muutama malli oli enää jäljellä, Suomestahan niitä ei varmasti saa mistään. Omaan päähän malli ei sopinut, joten taidan ajaa katkeroituneena tulevan kauden armeijan kaasunamari päässä (MP-shop, muutama euro, säilytyslaukku kaupan päälle). Voipahan ajaa sitten vaikka poliisien kyynelkaasupilvestä taikka palavasta ladosta läpi. Ryhmänjohtajamalli on vielä siitä hyvä, että käskyttäminen/puhuminen onnistuu ja voi liikennevaloissa kehua itseään autokuskeille tai ehdotella kiviä potkiville dooriksille yhteisratsastusta auringonlaskuun. Naamarin suojalaukku kulkee kätevästi olalla ja tyhjänä lepattavan laukun voi ankkuroida raskaammaksi vaikkapa kasapanoksella.

nimim. löytyykö kaasunaamariin uv-suojattuja linssejä?

p.s. ruottalainen hd-liike oli muutenkin hieno ja tarjosi kaikenlaista tilpehööriä merkkiuskovaisille. Ja halpaakin oli, viimesen päälle hifistelty hd-ajotakki ei ollut kuin vaan tuhat euroa. Ostin kaks, toisen ihan tahallaan väärän kokoisen, koska mä olen lukenut, että kaikilla konkareilla on ainakin yks väärän kokonen ajotakki kaapissa. Mutta lasten ykspyttynen liekkichopperi oli kyllä erittäin asiallinen. Oli kromia ja käsinommeltu nahkasatula. Joku oli oikein panostanu.
classic

Achtung,

panoptx lasit olisi pitänyt tilata Ruotsista ja samalla sitoutua niiden ostoon. Merkkiä ei mikään firma tuo maahan, joten se siitä sitten.
OiLsLiNgEr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OiLsLiNgEr »

Aika ufot, mutta hienot?..Ja voi ammuskella rauhassa itseään silmään 8O

Kuva

(Rudy Project Tactical)
juuei
1masa

Viesti Kirjoittaja 1masa »

http://www.theironimage.com/1090/cat1090.htm?985. Big Benit kolahti kotiin
hyvän tuntuset käyttökokemusta ei oo näillä keleillä kertynyt. Näyttäis olevan useampia malleja joihin menee rillit sisään.
Eluk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eluk »

Myykös suomessa mikään pulju tommosia minne mahtuu rillit alle?(Tiedän et rautakaupasta saa kahella eurolla, mut nyt ei olis semmosille kysyntää)
Sanne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sanne »

Monta hyvää ehdotusta ajolaseista on tullut, tässä kuitenkin viellä yksi; DAVIDA myy gogglesseja johon käy saada omat linssit vahvuuksilla ajolasejen sisäpuolelle.. Lyö googleen DAVIDA ja tutustu, suosittelen. Itselläni hyvät kokemukset näistä. 8)
Don't ride harder than your angel flies
Eluk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eluk »

Ostin Raumalta Oitraconista Red Baron 2 lasit. Tuntuvat suht hyviltä, makso ainoastaan 25 euroa. Omat lasit mahtuu hyvin alle....
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ostin Eurobikeristä tällaiset kuminauhalliset viritykset, mahtuivat hyvin kypärän sisään ohimoita puristamatta.
Kuva tässä
Vielä ei ole ehtinyt kokeilemaan käytännössä, mutta hyvin tuntuivat istuvan ainakin ja 2 paria vaihtolinssejä oli mukana, mustien lisäksi siis oranssit ja kirkkaat. Hintaa oli 39,90
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Meni vanhat silmälasit päiväysvanhaksi.
Kävelin optikkoliikkeeseen.
Ekana tsekkaan miesten mallistoa. Ei mitään mulle. Vain noita kulmikkaita matalia malleja, joissa merkistä riippuen hiuksenhienoja eroja ulkonäössä.
Hinnat pelkissä sangoissa vaihteli sitten 180-290?:n välillä.
Tämmöiset kun hankit, ei niitä ainakaan avokypärän kanssa voi käyttää ainakaan yli 30 km:n nopeuksissa. Hinta-taso kovapintaisena, auringon valon mukaan automaattisesti himmentyvinä ja vielä heijastuksen poistolla kertyy yhteensä n. 450-680?.
Aina on kiinostanut hankkia ne BluesBrother-malliset aurinkolasit, mutta en halua sellaisia silmälaseja. Ja onhan nuo Ray-Ban'it hankittu (halvalla) ilman vahvuuksia. Toimii muuten ajolaseina avokypärässä todella hyvin. Ei tule vedet silmiin, johtuen riittävän korkeasta linssistaä. Eikä tee susta kärpäsen näköistä.
Oma valinta oli silmälaseiksi Prego-aurinkolasit, joihin asennetaann omalla voimakkuuksilla olevat muovilinssit, kovapinta, itsestään himmenevät ja heijastuksen poisto, yht. 424?, mutta eipä tarvitse kaksia laseja ja sain juuri semmoiset kun halusin. Olisi tulleet n. 100? halvemmiksi ilman kovapintaa ja heijastuksen poistoa.
Riittävän korkeat linssit, ei tule vedet silmiin koskaan.
Kokemusta on, koska en koskaan ole käyttänyt umpikypärää.
Kypäräni on Roof Boxter, jossa saa valita tilanteen mukaisen asetuksen, avokypärä, avok.. visiirillä, umpikypärä leukasuojalla ja visiirillä.
Ajan aina avokypärämallisena, mutta sadekelillä visiiri ja leukasuoja alas.
Mulla ajokortissa lukee, että ajossa käytettävä silmälaseja, lukea näen ilman rillejä. Ei tarvi kaksitehoja.
Vastaa Viestiin