Putkentaivutusvehkeet?
Putkentaivutusvehkeet?
Olen etsiskellyt putkentaivutusvehkeitä, 19 ja 25 millisillä lesteillä. Yhdessä pajassa olen törmännyt semmoiseen puhtaaseen käsipeliin jossa lesti laitetaan ruuvipenkkiin ja vastaavankokonen 'vastalesti' kiinnitetään vääntövarren juureen. Sitten putkea taivuteltiin siitä varresta vääntämällä.
Mistä tämmöisiä perinteisiä manuaalipelejä löytyisi?
Netistä löytyi sellainen pullotunkkiversio hintaan 155 mutta yksi kaveri tuossa kertoi että se ryttää putken helposti. Onko kellään kokemusta?
Mistä tämmöisiä perinteisiä manuaalipelejä löytyisi?
Netistä löytyi sellainen pullotunkkiversio hintaan 155 mutta yksi kaveri tuossa kertoi että se ryttää putken helposti. Onko kellään kokemusta?
Putkiliikkeistä noita löytyy,3/8,1/2,3/4 ja 1 tuumaa mitat,käytetään lämpöjohto putkien taivutukseen,pienemmät taipuu kylmänä,isommat paremmin lämmitettynä.Isompiakin lestejä löytyy,mutta ne vaatii taivutuskoneen.tietysti jos on ruista ranteessa niin menee se käsinkin.Jos ei meinaa urakoida,niin ei kannata hankkia itselle,jokin putkiliike varmaan taivuttaa kohtuu hinnalla.
Uppistaheijakkaa - viissataa. Ja yhdellä lestillä. Nyt ei rahavarat ja hinta oikein kohtaa, täytyy katsella josko sittenkin ostaisi tuon halpisvehkeen. Konevuokraamoillakaan ei ole taivutusvehkeitä Oulun alueella joten tuo teettäminenkin toisaalta alkaa nyt houkutella.
Putken 3mm:n seinämävahvuus ei liene ongelmallinen putkimiehille?
Putken 3mm:n seinämävahvuus ei liene ongelmallinen putkimiehille?
- rautapää1977
- Viesti:
Edullinen putkentaivutin harrastekäyttöön...
Oliskos se tässä...
http://www.powerplustools.fi/putkentaivutus.htm
Putki voidaan täyttää hiekalla, se estää ryttääntymisen...
http://www.powerplustools.fi/putkentaivutus.htm
Putki voidaan täyttää hiekalla, se estää ryttääntymisen...
Born to Loose, Live to win....
-
Don Quijote
Biltsustakin saa jonkunlaista taivutinta, laatuhan on tietysti tunnettua mutta eipä ole kalliskaan, 99 ?
Putkentaivutin

Putkentaivutin

-
Don Quijote
Mites tää nyt tuplana tuli...
Viimeksi muokannut Don Quijote, 11:33 18.02.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toi Bilteman vehje on periaatteessa sama kuin aikaisemmassa power+toolsin linkissä. Huonoa tuossa on se, että se painaa putken lyttyyn noilla ulkorullilla. Lestit tuossa on ihan ok, ne tosin on vesijohtokokoja joten joutuu vähän virittelemään että niitä voi käyttää hydrauliikkaputkelle.
Don Quijotelle: Itse asiassa, tuollaisen vehkeen lestejä käytin eilen kun taivutin sulle sen putkenpätkän hydrauliprässillä.
Don Quijotelle: Itse asiassa, tuollaisen vehkeen lestejä käytin eilen kun taivutin sulle sen putkenpätkän hydrauliprässillä.