Purtavaa oikeusoppineille
Eipä taida normaali töissä käyvä kansalainen päästä kovinkaan helposti lusimaan muuntorangaistusta - eikös siihen vaadita määrätty varattomuuden aste? Toisaalta, mainitsit olleesi opiskelujen alkuvaiheessa tuolloin - kai siellä valtion pahnoilla olisi saanut vaihtelua makaroni/tonnikala-ateriaan...mcmies kirjoitti:...olisin halunnut sovittaa tekoni vankeusrangaistuksella. Prosessihan piti seurata loppuun saakka...
Back to the roots
SIIS TÄMÄ oli alkuperäinen kysymys:
Kuten niin moni meistä tietää niin ajokortti lähtee määräajaksi jos saa kolme sakko 12 kk aikana (tai neljä 24 kk aikana)! Tämä selvä!
Vaan entäpä jos valittaakin sakostaan käräjäoikeuteen ja sitten hovioikeuteen, niin tässä prosessissa vierähtää helposti puolitoista kaksi vuotta. Ts. ne edelliset sakot ovat jo "vanhentuneet" ennenkuin viimeinen sakko, mikä olisi aiheuttanut kortin menetyksen, saa lainvoiman.
Keksinkö oljenkorren?
Re: Purtavaa oikeusoppineille
Ilkimys kirjoitti:Kuten niin moni meistä tietää niin ajokortti lähtee määräajaksi jos saa kolme sakko 12 kk aikana (tai neljä 24 kk aikana)! Tämä selvä!
Vaan entäpä jos valittaakin sakostaan käräjäoikeuteen ja sitten hovioikeuteen, niin tässä prosessissa vierähtää helposti puolitoista kaksi vuotta. Ts. ne edelliset sakot ovat jo "vanhentuneet" ennenkuin viimeinen sakko, mikä olisi aiheuttanut kortin menetyksen, saa lainvoiman.
Keksinkö oljenkorren?
Et keksinyt. Muistaakseni homma menee niin, että miliisi hyllyttää kortin vaikka riitautatkin tapauksen, ellet ole kovasti puhemiehiä ja saa siirrettyä sitä hyllytystä odottamaan tuota oikeuden mietintöä. Jos sitten jo alkanut hyllytys loppuisi vasta vapauttavan päätöksen jälkeen niin saat kortin tuolloin takaisin, ilman eri korvauksia "turhaan" menetetystä ajoajasta.
Eikö täältä muka löydy niitä, joilla on empiirisiä kokemuksia aiheesta?
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Re: Purtavaa oikeusoppineille
Säntillisestä sakista?santtu kirjoitti:
Eikö täältä muka löydy niitä, joilla on empiirisiä kokemuksia aiheesta?
Jumpe
-
Razzle-Dazzle
- Viesti:
AKE lähettää kirjeen että sakot tekisteröity ja seuraavasta lähtee. Mulla tänään poistuu yks sakko listalta joten kestää taas ottaa yhden....
Ennen sai vitkutettua toisessa piirissä saadut sakkot niin että kun tuli tampereelta punainen lappu eli se toinen karhu ennen ulosottoon menoa, piti tehdä niin että maksoi pilkkuvirheellä esim summan siitä eli osan. Asia meni uusintakäsittelyyn ja ainakin kolmen nuukauden päähän jolloin asiaan sai aikaa eikä oma vallesmanni tiennyt asiasta mitään. Tieto omaan poliisipiiriin tuli vasta kun sakko oli kokonaan maksettu. No kun puhuttelu piti tehdä 11kk aikana sakotuspäivästä asian sai helposti vanhaksi ja kortti säästyi. Nyt taitaa toi vitkuttelu olla vaikeempaa... Kaikki sakot oon saanu nyt omassa läänissä joten sakkotieto voi olla nimismiehellä? En tiedä?? Maksamatta niitä kyllä on..... AKE vain ilmoitti asiasta...
Ennen sai vitkutettua toisessa piirissä saadut sakkot niin että kun tuli tampereelta punainen lappu eli se toinen karhu ennen ulosottoon menoa, piti tehdä niin että maksoi pilkkuvirheellä esim summan siitä eli osan. Asia meni uusintakäsittelyyn ja ainakin kolmen nuukauden päähän jolloin asiaan sai aikaa eikä oma vallesmanni tiennyt asiasta mitään. Tieto omaan poliisipiiriin tuli vasta kun sakko oli kokonaan maksettu. No kun puhuttelu piti tehdä 11kk aikana sakotuspäivästä asian sai helposti vanhaksi ja kortti säästyi. Nyt taitaa toi vitkuttelu olla vaikeempaa... Kaikki sakot oon saanu nyt omassa läänissä joten sakkotieto voi olla nimismiehellä? En tiedä?? Maksamatta niitä kyllä on..... AKE vain ilmoitti asiasta...
KUULKAAS ny poijaat ...EI se oo vieläkään varmaa että kortti lähtee kolmesta sakosta, on itellä tullut kolme sakkoa reilun puolen vuoden aikana ja kyllä se kortti ainakin aamulla oli vielä lompakossa
EN ole pakoillut OLEN vastannut puhelimeen ja KAIKENLAISET HIIPPARIT olen päästänyt kylään 
ei mopolla mahottomia
Siinä on piiitkä viive ennenkuin saat kutsun tulla keskustelemaan ajokorttiasioistasi poliisilaitokselle, johtuen siitä että valtiot ympäri maailman kilpailevat tehottomuudessa ja byrokratiassa keskenään, ja Suomi on semifinaaleissa..tipi kirjoitti:KUULKAAS ny poijaat ...EI se oo vieläkään varmaa että kortti lähtee kolmesta sakosta, on itellä tullut kolme sakkoa reilun puolen vuoden aikana ja kyllä se kortti ainakin aamulla oli vielä lompakossaEN ole pakoillut OLEN vastannut puhelimeen ja KAIKENLAISET HIIPPARIT olen päästänyt kylään
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
On se
tipi
Sorry Tipi! SE ON SATAVARMA!EI se oo vieläkään varmaa että kortti lähtee kolmesta sakosta
[quote="tipi"]KUULKAAS ny poijaat ...EI se oo vieläkään varmaa että kortti lähtee kolmesta sakosta, on itellä tullut kolme sakkoa reilun puolen vuoden aikana
Kolme parkkisakkoa vai kolme ylinopeussakkoa, vai yhdistelmä.
Siinä se ero.
Mulla ylinopeussakkoja. Ja kolmesta sellaisesta nykytulkinnan mukaan kortti jossain vaiheessa lähtee pois sieltä kukkaron syövereistä.
Kidutusaika 1 kk.
Samoin jos ylinopeus on yli 30km/t ilmoitetun rajoituksen, et pääse edes neuvottelemaan, vaan poliisi ottaa välittömästi kortin pois.(rajoitus 80, mitattu nopeus 111, 60, mitattu 91, rajoitus 100, mitattu 131.)
Olenko ymmärtänyt asia oiken?
Kolme parkkisakkoa vai kolme ylinopeussakkoa, vai yhdistelmä.
Siinä se ero.
Mulla ylinopeussakkoja. Ja kolmesta sellaisesta nykytulkinnan mukaan kortti jossain vaiheessa lähtee pois sieltä kukkaron syövereistä.
Kidutusaika 1 kk.
Samoin jos ylinopeus on yli 30km/t ilmoitetun rajoituksen, et pääse edes neuvottelemaan, vaan poliisi ottaa välittömästi kortin pois.(rajoitus 80, mitattu nopeus 111, 60, mitattu 91, rajoitus 100, mitattu 131.)
Olenko ymmärtänyt asia oiken?
Viimeksi muokannut jutaharri, 23:09 19.02.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.