Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Heh
Viesti:

Re: pora 883 vai 1200 uus vai vanaha

Viesti Kirjoittaja Heh »

Röpöttäjä kirjoitti:Joupati jou!
Nyt on venytys kaksmetriseks. No joo uus maksaa 11000-15000t mallisa riippuen mutta se on perusmopo... 4 tonttua lissää ja näyttää samalta.....
Kauhistus, ei sentäs kaksmetristä mulle ;). No ei vaan, tässä kerkee toisaalta mietiskellä paljoki juttuja ennen ku kesä tulee. Ja mä vihreänä kelpuutan ekaks vuodeks sen perusmopon. Ehkä tosiaan se maalaus, jonka vois tehdä ton perusteella (siis ei tommosta, mutta tosta se malli, vähän tonne päin..):

Kuva

ja jos sitten ois fiksua ajaa ne perusrenkaatki entiseks. Sitä vaan tässä on niin innostunut että pohtii ja pohtii ja miettii ja kääntää ja vääntää juttuja mielessään. Ihan varmaan tarpeettomasti. Kunhan nyt vain pääsis ees ajelee.
Joe Cool
Viesti:

Re: sporster 883

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Heh kirjoitti:Mikä ylijäämäykkönen?
Tässä ei auta sanoa, että käytä hakua, joten klikkaa http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... c&start=30 ja lue kommenttini, niin siellä sanotaan kaiken muun viisastelun lisäksi esim. näin
ykkösiä printattiin nimittäin arkki täyteen
:mrgreen:

Mutta nyt kyllä lämmin suositukseni on mennä sinne kauppaan tilaamaan kiireesti se pyörä heti huomenna, muuten sinulle tulee virtuaalinen ajokausi :lol: :lol: Kuten Merccukin jo tuolla rohkaisi:
No nyt sitten vaan mars mars sinne Sportster-VRodkauppaan, eturenkaan vaihtoon, ajokursseille ja lopuksi maalarimestarille niin nähdään kuka ketäkin vedättää.
Kirjoitat niin hyvin, että hätäisempi ja kyynisempi jo luulisi trolliksi, mutta kyllä siellä on aidon tuntuita pohdintaa mukana, joten pannaan innostuksen piikkiin, kuten itse totesit...
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

Jätkät on hei ihan liekeissä. Siistiä! Pitää olla fiksusti ja aina herrasmies!

Mutta Heh, iske paalua pöytään, kysy myyjältä oliko muuta, ja osta pois! Ja vinkki; tinkaamisen loppu vaiheessa pyydä myyjää näyttämään sama määrä käteistä, kun olet itse tarjoamassa.
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Tiger Antero kirjoitti: Ja vinkki; tinkaamisen loppu vaiheessa pyydä myyjää näyttämään sama määrä käteistä, kun olet itse tarjoamassa.
??????? ei niitä rahoja myyjällä tartte olla.....

toisinaan oon ollu "kärpäsenä katossa" ja ihan nolottanu ko tinkataan ja tinkataan... ja sit tehdään osamaksusopimus.
-Päkä-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

PÄKÄ kirjoitti:...tinkataan ja tinkataan... ja sit tehdään osamaksusopimus.
-Päkä-
Pakkohan se on tinkata jos on rahaa nippa nappa 30% käsirahaan... :roll: :D

Off-topic: Tänä päivänä on myyjän kannalta käytännössä aivan sama maksatko pätkällä vai käteisellä, osamaksusoppari kun tehdään aina rahoitusyhtiön kanssa joka tilittää kauppasumman saman tien myyjän tilille.
PÄKÄ
Viesti:

Joo, joo tiedetään, mut samantein vois vaan todeta et "ei oo rahhaa, mut härräkkä tarttis saada"
Toisaalta se onkin varmaan parempi myyjälle myydä osamaksulla (joka menee sinne rahotusyhtiöön) ei tuu itelle takkiin ko mopo ajetaan romuksi...
-Päkä-
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Ei kait osamaksurahoitus ole häpeäksi. Se vain mahdollistaa lelujen hankinnan aikaisemmin, kuin pitkällisellä säästämisellä. Myyjä saa koko osamaksurahoituksen velkaosuuden viikon sisällä rahoitusyhtiöltä, jonka jälkeen koko "häpeä" on siirretty rahoitusyhtiölle. Lisäksi osamaksurahoituksesta myyjä saa pienen lisäpalkkion osto- ja myyntikoron välisestä erotuksesta. Eli osamaksukauppa on jopa parempi myyjälle kuin käteisen kanssa reuhuaminen. Vanha uskomus käteisen rahan kanssa tinkaamisesta on siis väärä.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Walde kirjoitti:osamaksukauppa on jopa parempi myyjälle kuin käteisen kanssa reuhuaminen. Vanha uskomus käteisen rahan kanssa tinkaamisesta on siis väärä.
Ehdottomasti se on juuri näin, osamaksukauppa on myyjälle parasta kauppaa. Ei kai sitä muuten noin vain joka paikassa tyrkytettäisi. Mainitsemiesi bonusten yms. lisäksi asiaan vaikuttaa vielä se, että myyjä voi melko huoletta suolata sitä ankarasti tingattua hintaa muutamalla satasella ja saada tinkirahan takaisin samantien - ostajalla ei ole käytännössä tietoa, keinoja eikä useimmiten edes mielenkiintoa tarkistaa kuukausierän perusteita. Ostajalle parasta ja myyjälle huonointa kauppaa on siis käteiskauppa - tähän on menty ja rahan liikkeet ovat mielenkiintoisia :lol: Itselläni on persaukisen harrastajan perussääntö voimassa, ostan vasta sitten kun rahat ovat kasassa ja siihen asti olen ilman :mrgreen:
PÄKÄ
Viesti:

Joe Cool kirjoitti: Itselläni on persaukisen harrastajan perussääntö voimassa, ostan vasta sitten kun rahat ovat kasassa ja siihen asti olen ilman :mrgreen:
Hyvä et kerroit :? niin täälläkin.... paitsi asuntokaupassa :lol: :lol:
-Päkä-
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Minä en oo ikinä tingannu missään enkä osaa varmaan koko tinkaamisen taitoa.

Vaan osaatteko sanoa, onnistuukohan sellainen ääriviivojen piirtäminen tosta kuvasta? Mulla on kyllä yhden piirrustajan yhteystiedot mut noloa ottaa yhteyttä kun ei ole edes koko pyörää vielä...
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Joe Cool kirjoitti:Mainitsemiesi bonusten yms. lisäksi asiaan vaikuttaa vielä se, että myyjä voi melko huoletta suolata sitä ankarasti tingattua hintaa muutamalla satasella ja saada tinkirahan takaisin samantien - ostajalla ei ole käytännössä tietoa, keinoja eikä useimmiten edes mielenkiintoa tarkistaa kuukausierän perusteita.
Ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa, mutta ohjeeksi vielä. Ensin pitää sopia ostohinta tai väliraha ja vasta sitten keskustella paljonko se on kuukausieränä. Ei se myyjä siinä kohtaa enään mitään suolaa, osamaksulaskelmasta näkyy kauppahinta + korot + kulut ja ns. kuluttajasuojanmukainen lopullinen hinta maksusuunnitelman mukaan. Laskelmat tulee suoraan rahoitusyhtiöiden laskimista, joita voi itsekkin simuloida pankkien ja joidenkin liikkeiden sivuilla. Nyt mä lopetan, ennen kuin joku luulee minua rahoitusyhtiön työntekijäksi 8)
PÄKÄ
Viesti:

Varmasti onnistuu ja jos ensimmäinen ei osaa, ei muuta ku seuraavalta kysymään. Mitä uskomattomampia maalauksia on tullu kateltuu et ei voi ko ihmetellä miten ne on oikein tehty :?:
-Päkä-
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Niin ja tuo mun haluama kuvahan on tosi yksinkertainen, joten ei luulis olevan iso homma tai mitenkään mahdoton.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Helpoitenhan tuo onnistuu kun otat kuvan omasta pärstästäsi ja muutat sen sitten kuvankäsittelyohjelmalla negatiiviksi. Kannattanee vetää bilemeikki päälle että näkyy tarvittavat kohdat helpommin :lol: 8) ...
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

hemuli kirjoitti:Helpoitenhan tuo onnistuu kun otat kuvan omasta pärstästäsi ja muutat sen sitten kuvankäsittelyohjelmalla negatiiviksi. Kannattanee vetää bilemeikki päälle että näkyy tarvittavat kohdat helpommin :lol: 8) ...
No niinhän tossa onki ;). Ainakin suunnilleen. Kuva on siis tossa tän sivun yläreunassa.

Mut okei, kiitos hei teille ku olette jaksaneet mun vouhotusta ees taas ja ylös alas. Enköhän mä pääse alkuun :)
Vastaa Viestiin