Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

Jos ei ole yhtään ajokokemusta prätkällä, niin parin ajotunnin ottaminen paikallisessa autokoulussa ei olisi haitaksi. Tämä ei ollut mitään mollausta aloittajaa kohtaan, suositus vain. Prätkä kuitenkin käyttäytyy monessa jutussa erilailla kuin auto.

Jos harrastuksen aloittaminen ylipäätään arveluttaa, kun ei niin tiedä että olisiko tämä "mun juttu", niin pyörän vuokraus vaikka viikonlopuksi voisi tuoda lisää näkemystä. Tai vaikka hommaa semmosen 125-kuutioisen halvalla ja totuttelee sillä. Monasti satapiikkiset ovat vähän rimpuloita, mutta kyllä niillä pääsee jyvälle. Toisaalta painoa huomattavasti vähemmän, helpottaa aloittamista.

Harrikoissa erityistä hyvää on se, että tarvikeosia löytyy. Eli vaikka päätyisitkin muuhun malliin kuin Sportster Low:n , niin voit jälkikäteen rakentaa pyöräsi sellaiseksi tai vieläkin matalammaksi. Esim. erilaisia satuloita löytyy H-D:n omien mallien lisäksi erikoistuneilta valmistajilta. Ja kyllähän satulan voi teetättää "tyhjästä" omien toiveiden mukaiseksi. Rakenteluun erikoistuneita pajoja on jo Suomessakin useita eli apua kyllä saa.

Pelkkä istuinkorkeus ei sinällään ole autuaaksitekevä juttu. Myöskin satulan/pyörän liika leveys voi haitata jalkojen saamista maahan.
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Turre kirjoitti:Jos ei ole yhtään ajokokemusta prätkällä, niin parin ajotunnin ottaminen paikallisessa autokoulussa ei olisi haitaksi. Tämä ei ollut mitään mollausta aloittajaa kohtaan, suositus vain.

Pelkkä istuinkorkeus ei sinällään ole autuaaksitekevä juttu. Myöskin satulan/pyörän liika leveys voi haitata jalkojen saamista maahan.
Juu, toi mulla on tarkoituksena. Siis mennä ottamaan ajotunteja. Kattelin tommoisia http://www.collisionfree.fi/mp.php ja http://www.motopassi.fi/ajokoulutus.php

Eikös kuitenki toi 883 ole kapoisampi kuin esim. v-rod night rod? Ja tollaisen night rodin päältä ylsi jalat ihan hyvin maahan.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Eikös uuden HD:n ostajalle tule tuo Collisionfree-ajoharjoittelukurssi kaupantekijäisiksi, eli se etu ainakin on uuden pyörän ostossa :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Sepixlh kirjoitti:Eikös uuden HD:n ostajalle tule tuo Collisionfree-ajoharjoittelukurssi kaupantekijäisiksi, eli se etu ainakin on uuden pyörän ostossa :roll:
Harrikan sivujen mukaan uuden pöydän ostaja saa vain sen tyyppikoulutuksen, joka oli muistini mukaan tunnin ja on vain opastus ajokin hallintalaitteisiin. Näin: "Koulutuksen tavoitteena on perehdyttää kuljettaja uuteen ajokkiin ja sen hallintaan. Koulutus on yksilöllistä ja etenee asiakkaan tarpeiden mukaan. Kesto 2 h."
JIITEE

sporster 883

Viesti Kirjoittaja JIITEE »

Minkätakia sun pitäisi vaihtaa sinne leveempää rengasta ku sinne ei mee ilman svingimuutoksia kun 150:nen kumi ja seki voi ottaa jo hihnaan kii.Ai niin mun sportti oli vm-89.130:llä kumilla enkä aatellu laittaa esim 150:stä kumia ku alle 200:set ei mun mielestä tee ulkonäöllesesti pyörään vielä mitään!Sportti oli muuten madallettu ja tosi ketterä ekaksi harrikaksi.Oli mulla kaksi kesää ja ainut mitä tein oli öljyn vaihdot(huolloista)ja takavalon polttimon joiduin vaihtaa kun ajoin kyykkypyörämiesten kaa vesijärven ympäri(keskinopeus yli satasen)mut pysyin poikien mukana!!!Tärisi vaan tuo sivukilpiteline niin pirusti!Mutta osta vaan harrikka niin tapaat hyviä tyyppejä!! :D
Heh
Viesti:

Re: sporster 883

Viesti Kirjoittaja Heh »

JIITEE kirjoitti:Minkätakia sun pitäisi vaihtaa sinne leveempää rengasta ku sinne ei mee ilman svingimuutoksia kun 150:nen kumi ja seki voi ottaa jo hihnaan kii.

Mutta osta vaan harrikka niin tapaat hyviä tyyppejä!! :D
Niin, ei mulla muuta syytä siihen renkaanvaihtoon ole kuin se, että se eturengas ainaki näyttää ohkaiselta. Mut täähän on just tätä, kun mä en tiedä mistään mitään. Myönnän sen ihan suoraan.

Vai hyviä tyyppejä tapaamaan :). No jaa, ihan ajelemista varten tuota pyörää kyllä suunnittelin.. vitsivitsi
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Heh kirjoitti:
JIITEE kirjoitti:Minkätakia sun pitäisi vaihtaa sinne leveempää rengasta ku sinne ei mee ilman svingimuutoksia kun 150:nen kumi ja seki voi ottaa jo hihnaan kii.

Mutta osta vaan harrikka niin tapaat hyviä tyyppejä!! :D
Niin, ei mulla muuta syytä siihen renkaanvaihtoon ole kuin se, että se eturengas ainaki näyttää ohkaiselta. Mut täähän on just tätä, kun mä en tiedä mistään mitään. Myönnän sen ihan suoraan.

Vai hyviä tyyppejä tapaamaan :). No jaa, ihan ajelemista varten tuota pyörää kyllä suunnittelin.. vitsivitsi
Mun mielestä taas se siro etukumi näyttää hyvältä Sportsterin keulassa. Jos on muutenkin massiivinen motskari, niin sitten ne leveät kumit näyttävät hyviltä edessä ja takana. Niinkuin joku jo aiemmin sanoikin, niin kyllä ne alkuperäiset renkaat nyt kannattaa ensin ajaa loppuun. Siinä on aikaa katsella muiden pyöriä ja kumeja ja tehdä sitten päätös.
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Pera kirjoitti:Mun mielestä taas se siro etukumi näyttää hyvältä Sportsterin keulassa. Jos on muutenkin massiivinen motskari, niin sitten ne leveät kumit näyttävät hyviltä edessä ja takana. Niinkuin joku jo aiemmin sanoikin, niin kyllä ne alkuperäiset renkaat nyt kannattaa ensin ajaa loppuun.
Juu, mä luulen, että loppujen lopuks ajelen ekan vuoteni ihan sillä peruspyörällä enkä teetä sille yhtikäs mitään. Tai teetän, pitäähän siihen saada hieno kuva tankkiin :D!
Pera
Viesti:

Heh kirjoitti:[Tai teetän, pitäähän siihen saada hieno kuva tankkiin :D!
Ja minkälainen kuva on mielessä?
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Pera kirjoitti:
Oma naama... Onko paha? Musta pohja ja valkosella ääriviivat.

Eiks miehet maalaa (ainaki joskus oon nähny) naisten kuvia pyöriinsä niin miks ei naisetkin ;)?
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Heh kirjoitti:Oma naama... Onko paha?
Sitä me emme voi tietää, vain sinä ja peilisi tiedätte sen :mrgreen:
Nyt oli jo ihan pakko minukin tulla tähän keskusteluun kommentoimaan - ihmeen kauan maltoinkin pysyä vaiti :lol: Jos et sitten saa sita omaa kuvaasi siihen, niin minä voin myydä äärimmäisen sopivasti hienon ylijäämäykkösen 8)
Pera
Viesti:

Heh kirjoitti:
Pera kirjoitti:
Oma naama... Onko paha? Musta pohja ja valkosella ääriviivat.

Eiks miehet maalaa (ainaki joskus oon nähny) naisten kuvia pyöriinsä niin miks ei naisetkin ;)?
Ei oo paha (riippuu tietenkin naamasta). Siitähän voi aina kätevästi tarkasta esim. 20 vuoden päästä, miltä aikoinaan näytti. :lol:
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Joe Cool kirjoitti:
Heh kirjoitti:Oma naama... Onko paha?
Sitä me emme voi tietää, vain sinä ja peilisi tiedätte sen :mrgreen:
Nyt oli jo ihan pakko minukin tulla tähän keskusteluun kommentoimaan - ihmeen kauan maltoinkin pysyä vaiti :lol: Jos et sitten saa sita omaa kuvaasi siihen, niin minä voin myydä äärimmäisen sopivasti hienon ylijäämäykkösen 8)
Haha, mä tarkoitin lähinnä, että onko hölmöä maalauttaa pyörän kylkeen omakuva. Mul on olemassa ihan kuva ajalta jolloin olin nuori ja nätti ja se on sopivasti kalleellaanki, ni sitä oon harkinnu.

Mikä ylijäämäykkönen?
Merccu

sporster 883

Viesti Kirjoittaja Merccu »

No nyt sitten vaan mars mars sinne Sportster-VRodkauppaan, eturenkaan vaihtoon, ajokursseille ja lopuksi maalarimestarille niin nähdään kuka ketäkin vedättää. :twisted:
Röpöttäjä
Viesti:

pora 883 vai 1200 uus vai vanaha

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Joupati jou!
Kandee kyllä pohtia. Itte sekosin 20v tauon jälkeen viimo keväänä ja ostin 1200 Sportster kun halavalla kolarivärkin sain. Nyt jos ostaisin niin ehjän käytetyn viislovisen 30tonnii ajetun ja rakentelisin siitä mopon. Mun mopo oli aluks kasauksen jälkeen ihan mukava 170cm pitkä laite. Ajettiin 10tonni. Nyt on venytys kaksmetriseks. Takanakki 200 17tuumasella. matala pitkä. Vielä pulverimaalaus runkoon ja tankki lokarit TAAS uuteen maaliin miin johan on. Putket on jo valittu. Jos olisin ostanut ehjän kolaroiattoman projektin hintaan 7900 sa nyt tän rakentelun hinnan 4500e ois mopo ok. kolarijutut vei jonkun tontun kun tyhmä olin.... No joo uus maksaa 11000-15000t mallisa riippuen mutta se on perusmopo... 4 tonttua lissää ja näyttää samalta..... paljo rahhaa...
Vastaa Viestiin