asiaa hälyyttimestä
05 malleista ei tietoa mutta 03 hälyn saa kuljetus/huoltotilaan:
Sammutat koneen tappokatkaisijasta ja painat kaukosäätimen nappulaa pitkään, kunnes mopo kuittaa, käännät virrat pois (tappokatkaisin edelleen off asennossa) ja taas piiitkä painallus kaukosäätimestä ja mopo kuittaa. Nyt vain käynnistyksen esto on päällä, joten mopotinta voipi heilutella vapaasti.
Talvellahan mopo uinahtaa talviunille ja sen viiveen säätäminen onkin jo sitten eri juttu -> manuaali
T. Timo K
Sammutat koneen tappokatkaisijasta ja painat kaukosäätimen nappulaa pitkään, kunnes mopo kuittaa, käännät virrat pois (tappokatkaisin edelleen off asennossa) ja taas piiitkä painallus kaukosäätimestä ja mopo kuittaa. Nyt vain käynnistyksen esto on päällä, joten mopotinta voipi heilutella vapaasti.
Talvellahan mopo uinahtaa talviunille ja sen viiveen säätäminen onkin jo sitten eri juttu -> manuaali
T. Timo K
-
Vieras
-
Vieras
-
tino
-
Vieras
Edellä tuli monenlaista ohjetta, joten meikäläinen tarvii 'rautalankaa'. Laite on -05 Softail ja ajokauden lähestyessä akku pitäisi ladata. On purkanut talven aikana sen verran, ettei jaksa pyörittää käyntiin.
Te, joilla on tehdasasennuksena ajonesto + sireeni, niin kuinka olette akun latauksen tehneet ?
a) penkki irti ja laturi (ittellä CTEK XS3600) kiinni akkuun ilman, että irrottaa - tai +-kaapeleita ns. helppo tapa
b) kaapelit irti, akku irti ja "pöydälle" lataukseen
Tuossa b)-vaihtoehdossa ilmeisesti alkaa sireeni huutamaan kaapeleiden irrotuksen yhteydessä. Kuinka se saadaan estettyä -05 malleissa ? Akku on sellaisessa paikassa, ettei meikäläisen näpeillä miinuskaapelia pyöritetä irti 30 sekunnissa
...
Te, joilla on tehdasasennuksena ajonesto + sireeni, niin kuinka olette akun latauksen tehneet ?
a) penkki irti ja laturi (ittellä CTEK XS3600) kiinni akkuun ilman, että irrottaa - tai +-kaapeleita ns. helppo tapa
b) kaapelit irti, akku irti ja "pöydälle" lataukseen
Tuossa b)-vaihtoehdossa ilmeisesti alkaa sireeni huutamaan kaapeleiden irrotuksen yhteydessä. Kuinka se saadaan estettyä -05 malleissa ? Akku on sellaisessa paikassa, ettei meikäläisen näpeillä miinuskaapelia pyöritetä irti 30 sekunnissa
'01 Softail Deuce: penkki irti, hälyt päältä avaimenperästä ja akkukaapeli irti. Ei hälyytä. Tai penkki pois, hälyt päältä ja hälyn sulake irti, näin neuvoo myös huoltoproopuska jossain toimenpiteissä niin ei hälyyttele turhia.
Laturin voi myös kytkeä suoraan akun napoihin ja jättää hälyt päälle, näin teen itse (tosi laitoin Optimaten liittimet akkuun kiinni niin voi ladata laittamalla töpselin kiinni). Tällöin kannattaa välttää pyörän tönimistä ja siirtelyä sillä kun hälytin reagoi niin ainakin Optimate lopettaa lataamisen ja sytyttää ledin joka kertoo virheestä latauksessa. Mikä lie virtapiikki.
Laturin voi myös kytkeä suoraan akun napoihin ja jättää hälyt päälle, näin teen itse (tosi laitoin Optimaten liittimet akkuun kiinni niin voi ladata laittamalla töpselin kiinni). Tällöin kannattaa välttää pyörän tönimistä ja siirtelyä sillä kun hälytin reagoi niin ainakin Optimate lopettaa lataamisen ja sytyttää ledin joka kertoo virheestä latauksessa. Mikä lie virtapiikki.
- Minna&FatBoy
- Viesti:
En mäkään siitä 30 sekunnissa selviä
En käytä tappokatkaisijaa, häly pois kaukosäätimellä, sit miinuskaapelia irroittelemaan. Jos menee aikaa, kliksin kaukosäädintä uudestaan, ihan niin monta kertaa kuin tarvii, kunnes miinuspiuha on irti. Kyllä se ottaa siinä vielä vastaan. Huoltotila on sitä varten ettei liikuttelusta ala pillit huutaa. Jos huoltotilassa ottaa akun irti tai laittaa virrat päälle niin jopa ulvoo.
Yleensä mulla onkin varmuudeksi kuulosuojaimet ennen kuin edes aloitan
Ja toinen varmuuskeino, pahvi öljysäiliön alla, ettei kaapelien ruuvit pudotessaan ENÄÄ sukella sinne mihin aurinko ei paista...
En käytä tappokatkaisijaa, häly pois kaukosäätimellä, sit miinuskaapelia irroittelemaan. Jos menee aikaa, kliksin kaukosäädintä uudestaan, ihan niin monta kertaa kuin tarvii, kunnes miinuspiuha on irti. Kyllä se ottaa siinä vielä vastaan. Huoltotila on sitä varten ettei liikuttelusta ala pillit huutaa. Jos huoltotilassa ottaa akun irti tai laittaa virrat päälle niin jopa ulvoo.
Yleensä mulla onkin varmuudeksi kuulosuojaimet ennen kuin edes aloitan
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
Toi pahvikikka oli hyvä, koska olipa kyseessä mikä HD:n ruuvi tahansa, niin lähtökohta on, että se tippuu jonnekin mopottimen uumeniin...Minna&FatBoy kirjoitti: Yleensä mulla onkin varmuudeksi kuulosuojaimet ennen kuin edes aloitanJa toinen varmuuskeino, pahvi öljysäiliön alla, ettei kaapelien ruuvit pudotessaan ENÄÄ sukella sinne mihin aurinko ei paista...
Nyt voidaan old school-porukan iloksi aloittaa keskustelu siitä, mitkä ovat parhaat kuulosuojaimet / korvatulpat TC:n akun irroittamissa. Itse käytän niitä keltaisia 'superloni' korvatulppia
Tai tupakkaakrapu kirjoitti: Toi pahvikikka oli hyvä, koska olipa kyseessä mikä HD:n ruuvi tahansa, niin lähtökohta on, että se tippuu jonnekin mopottimen uumeniin...
Offtopiciksi meni mutta pakko oli laittaa kun juolahti mieleen.
Tässäpä 'rautalankamalli', joka toimiin ainakin Softail DeLuxe-mallissa
1. Matkustajan penkki irti
2. Kuskin penkki irti
3. Miinusjohdon ruuvi _löysälle_ rungon päästä (ei akun), siten että pyörii sormin. Miinusnavasta menee maajohto runkoon, jossa ruuvi on 'helpossa' paikassa.
4. Hälytin pois päältä 'lätkällä'
5. Miinusjohto irti sormin pyörittämällä. Menee helposti alle 30 sek.
6. Nosta akku ylös sen verran kun plusjohto antaa myöden
7. Ruuvaile plusjohto irti navasta
8. Vot, homma valmis, eikä hälärit huutele
1. Matkustajan penkki irti
2. Kuskin penkki irti
3. Miinusjohdon ruuvi _löysälle_ rungon päästä (ei akun), siten että pyörii sormin. Miinusnavasta menee maajohto runkoon, jossa ruuvi on 'helpossa' paikassa.
4. Hälytin pois päältä 'lätkällä'
5. Miinusjohto irti sormin pyörittämällä. Menee helposti alle 30 sek.
6. Nosta akku ylös sen verran kun plusjohto antaa myöden
7. Ruuvaile plusjohto irti navasta
8. Vot, homma valmis, eikä hälärit huutele