Kännykän laturi

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
mose
Viesti:

Kännykän laturi

Viesti Kirjoittaja mose »

Vanha patteri ilmoitti olevansa riittävästi iällä. Ostin gigantista uuden akun ja prkle. Onneks oli karhua. Känny kertoo vieläkin "aseta sim-card" tai jotain semmosta. Oon sen alusta asti pannu vehkeeseen, mut aina tulee toi ilmoitus. Toisaalta tekee sen, et ei voi ottaa vehjettä ns. haltuun eli soittaa mihinkään, koska ainoa vaihtoehto on koodin syöttämisen jälkeen hyväksyä koodi ja sitten seis kaikki vaihtoehdot. Onneks on vanha känny jääny nurkkiin ja sitä voi käyttää hätävarana. Sonera lupas neuvoo maanantaina. Osaisko joku ennen sitä kertoo miten taivaat jälleen aukenee?
Suski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suski »

okei, kokeillaan.

ensinnäkin, mikä puhelinmalli ja minkamerkkisen akun ostit? kuinka vanha SIM-kortti sulla on? jos ilmoittaa "aseta kortti" niin ekana tietty tulee mieleen että kortti ei ole kunnolla paikallaan, se on likainen tai yksinkertaisesti liian vanha.
Kuva
*~ Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window ~*
mose
Viesti:

Vanha 6610 se on. Ei kameroita yms roskaa. Onhan siitä jo about 3 vuotta kun edellisen hukkasin, eli silloin tuli tämä.
hd54

Viesti Kirjoittaja hd54 »

mose kirjoitti:Vanha 6610 se on. Ei kameroita yms roskaa. Onhan siitä jo about 3 vuotta kun edellisen hukkasin, eli silloin tuli tämä.
Itselläni kävi noin muutama vuosi sitten ja kun selvittelin asiaa niin kyse oli siitä,että oli ollut mitä ilmeisimmin varastettu känny,mutta siitä huolimatta ennen tuota lukitusta olin käyttänyt puhelinta jo noin vuoden päivät :twisted: ....ei auttanut kun ostaa uus :evil: ps:mainittakoon vielä että en ollut tietoinen puhelimen historiasta.
Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
Eluk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eluk »

Ei kai akun vaihto korttia vanhenna.....
mose
Viesti:

Latasin sitä uutta akkua 8 h niinkuin ohje oli. Mut prkle sama homma: aina vaan lukee "Aseta SIM". Joka asennossa koetin, mut niin kävi kuin junnuna ripovuoren lavalla (joskus): ei onnannu. Ensi viikolla uusi kapula.
Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

hmm.. kaikissa asennoissa.. mitähän mahdat tarkoittaa?! SIM:in on oltava oikeassa asennossa ja oikein päin.. mut tuskin nyt näin nolosti oot mokannut :) Yks olis et kokeilisit toimiiko jollain toisella akulla - tarvikeakut voi olla liian löysiä tms. Jos vika olis siinä niin saisit Gigantisa uuden.
Dyna Street Bob -07
mose
Viesti:

Mistä saa tietää jos oonkin käyttänyt varastettua/hukattua kännyä yli 2 vuotta? Ostin aikoinaan ko vehkeen Malmin Tillikassa kaljotellessa, siellä ei välttämättä aina saa takuuta. mut bisse ja frendit OK.
Nyt aloin epäillä hd54:n jutun luettuani. Varsinkin kun myyjä silloin aikanaan kertoi just löytäneensä kännyn pihliksestä bussipysäkiltä. Jos joltain on tällainen hukassa, täältä sen saa.
Ite ostan uuden heti ens viikolla, mutta enpähän sorru niihin 2 v:n nykyjuttuihin tai mitä sopimuksia ne 3G:t onkin. Ne on pers....tä. IMO.
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Joo ja jos on mennyt SIM- kortti vanhaksi niin operaattori lähettää/antaa uuden, ottaa vaan siitä aika suolaisen hinnan, joka lisätään puh.laskuun :evil:
-Kotona ja matkoilla-
mose
Viesti:

SIM:issä ei vikaa. Toimii hyvin varapuhelimessa. Harmittaa vieläkin, jos oon jonkun kännyä tietämättäni käyttänyt. Toisaalta näissä piireissä oon Himokselle hukannut silloin pari vuotta sitten yhden, eikä koskaan takaisin. Ja koska olen armoitettu hukkaaja - Ruoveden rallissakin hukkasin luurin. Onneks olin sen verran tajuilla, että lainasin kaverin luuria ja soitin koko ajan ympäri tienoota omaan. Puolessa tunnissa soitto kuuluikin ja löyty oma siitä rannasta raflan vierestä. Iltapesulla olin käynyt. Että semmosta.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

mose kirjoitti:SIM:issä ei vikaa. Toimii hyvin varapuhelimessa. Harmittaa vieläkin, jos oon jonkun kännyä tietämättäni käyttänyt. Toisaalta näissä piireissä oon Himokselle hukannut silloin pari vuotta sitten yhden, eikä koskaan takaisin. Ja koska olen armoitettu hukkaaja - Ruoveden rallissakin hukkasin luurin. Onneks olin sen verran tajuilla, että lainasin kaverin luuria ja soitin koko ajan ympäri tienoota omaan. Puolessa tunnissa soitto kuuluikin ja löyty oma siitä rannasta raflan vierestä. Iltapesulla olin käynyt. Että semmosta.
Ei kannata tuudittautua siihen, että näissä piireissä kaikki hukatut palautuvat automaattisesti oikealle omistajalle, sanoi Riitta kun jo toistamiseen takkiani portilta hain.
Bad Boy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bad Boy »

SIM-korttia voi pyyhkiä pyyhekumilla :)
Pyyhi kosketuspintaa varovasti pyyhekumilla ja kokeile SIM-korttia uudelleen matkapuhelimeen. Pyyhekumi poistaa ylimääräisen lian kortila, :o rasvan ym.
Mikäli tämä ei auta, niin kortti on uusittava. Soita ja pyydä lähettämään
uusi SIM-kortti. :wink:
-Harikka-
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 09:13 26.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
smuige
Viesti:

Re: Puhe-elin

Viesti Kirjoittaja smuige »

HARIKKA1 kirjoitti:
Bad Boy kirjoitti:SIM-korttia voi pyyhkiä pyyhekumilla :)
Pyyhi kosketuspintaa varovasti pyyhekumilla ja kokeile SIM-korttia uudelleen matkapuhelimeen. Pyyhekumi poistaa ylimääräisen lian kortila, :o rasvan ym.
Mikäli tämä ei auta, niin kortti on uusittava. Soita ja pyydä lähettämään
uusi SIM-kortti. :wink:
Ja putsaa samalla jollaki SIM:in kontaktipinnat puhe-elimestä itsestään.
Miulla on jääny vuosien varrelta semmone lasikuitu-harja jolla oon välillä putsaillu puhelimia. Kato myös jotta kontaktipinnat on kaikki samassa tasossa.

-Mika-
Tollasessa lasi-harjaksessa on sitten se ongelma, että se poistaa (naarmuttaa) tehokkaasti erittäin ohutta pinnoitusta/kultausta. Hapettuu sen jälkeen entistä nopeammin.

Jos on jo kontaktipinnat paskana, niin tekohengityksenä käy, mutta "muutenvaan" varmuudenvuoksi putsaukset jättäisin naarmuttamatta.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
mose
Viesti:

Homma hoitui ja luuri pelittää taas. Näin arjen valjettua tutkin paikkoja vähän tarkemmin ja vikana olikin se, että yksi niistä klipseistä, jotka koskettaa SIM:iä oli vääntynyt sivuun. Ei siis koskenutkaan korttia. Häpeä tunnustaa, mutta oma vika varmasti.
Vastaa Viestiin