VIELÄ ÖLJYISTÄ
Ei ole tarkoitus arvostella, mutta tuntuis vähän turhan lyhyeltä vaihtoväliltä noin hyville öljyille.
Mä oon vetäny noilla öljyillä jo muutaman vuoden ja en vaihda koko kesänä. Kilsoja tulee nykyään kesässä noin 15t.
Sillonkaan ne ei vielä näytä sellaselta mustuneelta löysältä litkulta, miltä loppuunajetut öljyt yleensä näyttää.
Mä oon vetäny noilla öljyillä jo muutaman vuoden ja en vaihda koko kesänä. Kilsoja tulee nykyään kesässä noin 15t.
Sillonkaan ne ei vielä näytä sellaselta mustuneelta löysältä litkulta, miltä loppuunajetut öljyt yleensä näyttää.
15tHessu kirjoitti:Ei ole tarkoitus arvostella, mutta tuntuis vähän turhan lyhyeltä vaihtoväliltä noin hyville öljyille.
Minä kun meenasin ensin sikailla ja ajaa 5-6t. Joo, kaipa noilla uskaltaa ajaa vähän pitempään kun normaaleilla öljyillä. Onko sulla enskassa samanmerkkiset öljyt?
Mulla on kyllä kuiva enskaveto. Se tietysti vaikuttaa vähän, kun kytkin ei sotke öljyjä.
Mutta noi öljyt on mulla syksyisin pois valuttaessa vielä ihan hyväkuntoiset. Ja paineetkin säilyy samallalailla.
Sehän niiden hyvyys onkin, kun ei karstoitu motti. Ja se liukeneva karstahan niitä öljyjä sotkee ja heikentää.
Kandee kokeilla reilusti pidempää vaihtoväliä.
Mutta noi öljyt on mulla syksyisin pois valuttaessa vielä ihan hyväkuntoiset. Ja paineetkin säilyy samallalailla.
Sehän niiden hyvyys onkin, kun ei karstoitu motti. Ja se liukeneva karstahan niitä öljyjä sotkee ja heikentää.
Kandee kokeilla reilusti pidempää vaihtoväliä.
Ei päivää ilman öljykeskustelua
Kävin paikallisessa autovaraosa-liikkeessä auto asioissa ja totesin heillä olevan Red Linea hyllyssä. No minä siitä kyselemään...taikasana Harley Davidson sai myyjän esittelemään tätä 15W50 performance extreme-jotain öljyä, että sekin kävis.
20W50 olen kuullut paremminkin käytettävän, siis mikä noiden ero käytössä on?
Sportissa kun on tämä yhdistelmä loota enska-kytkin niin siihen olis ollut tätä shockproof heavy nimistä, toisaalta hän meinasi jotain 70W90Ns synkronia...tjaa
H-D:n omat liemet on tietenkin varma valinta kun ne alan kaupasta hakee, ei luulis menevän pieleen mutta...täältä kylästä saa kyllä näitä japanin pyöriin sopivia huoltotarpeita mutta lähimpään H-D puotiin on matkaa yli 100km sivu eli laskelmoin että on samantekevää laitanko netin kautta tilauksen suodattimista tms. johkin nettipuotiin vai ajelenko niiden takia ympäri maakuntaa. Postikulut tai polttoainekulut menee joka tapauksessa.
Hakukoneella löytää kotosuomestakin alan nettikauppoja mutta näiden luotettavuudesta kaipaisin kokemuksia. No, luotettavuuskin voi olla tietysti hyvä tänään ja huomenna se ei sitä enää ole ... tuli mieleen tää motovelhot joita on kehuttu ja nyt kuuluu niistäkin kummia.
Kävin paikallisessa autovaraosa-liikkeessä auto asioissa ja totesin heillä olevan Red Linea hyllyssä. No minä siitä kyselemään...taikasana Harley Davidson sai myyjän esittelemään tätä 15W50 performance extreme-jotain öljyä, että sekin kävis.
20W50 olen kuullut paremminkin käytettävän, siis mikä noiden ero käytössä on?
Sportissa kun on tämä yhdistelmä loota enska-kytkin niin siihen olis ollut tätä shockproof heavy nimistä, toisaalta hän meinasi jotain 70W90Ns synkronia...tjaa
H-D:n omat liemet on tietenkin varma valinta kun ne alan kaupasta hakee, ei luulis menevän pieleen mutta...täältä kylästä saa kyllä näitä japanin pyöriin sopivia huoltotarpeita mutta lähimpään H-D puotiin on matkaa yli 100km sivu eli laskelmoin että on samantekevää laitanko netin kautta tilauksen suodattimista tms. johkin nettipuotiin vai ajelenko niiden takia ympäri maakuntaa. Postikulut tai polttoainekulut menee joka tapauksessa.
Hakukoneella löytää kotosuomestakin alan nettikauppoja mutta näiden luotettavuudesta kaipaisin kokemuksia. No, luotettavuuskin voi olla tietysti hyvä tänään ja huomenna se ei sitä enää ole ... tuli mieleen tää motovelhot joita on kehuttu ja nyt kuuluu niistäkin kummia.
Yleensä Harleyssä käytetyistä öljyistä löytyy pari vuotta vanha tutkimus joka kannattaa myös lukea ja sen jälkeen tehdä omat johto päätökset mikä on sopivaa tai hyvää. Ottamatta kantaa millään tavalla eri öljymerkkien mainostamiseen tai kuka tutkimuksen millonkin on maksanut 
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Outlaw Biker
-
piese
Itse asun pienellä paikkakunnalla eli täällä ainakaan ei noi valikoimat ole kovin suuria, jotain Teboilin superbikea, Valvolinea ja siinä ne sitten taisi ollakkin, niin ja toi Red line. Moottoriöljyn valinnassa ei tule ongelmia mutta tämä sportin toinen rojukoppa, eli enska-kytkin. Mitä tonne uskaltaa kaataa H-D:n sijasta. Shockproof heavy taitaa olla ainoa tässä kylässä
Toisaalta, mikä estää hamstraamasta aina silloin kun on kulkua isommalle paikkakunnalle.
lisää vettä myllyyn... http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... &g2=d35b51
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Don Quijote