osia ulkomailta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Kun noista alkuperäisosien hinnoittelua jaksoin ihmetellä, niin jatkan vielä. Vielähän ei ole tullut sen kummemmin pohdittua (lie tarvettakaan), kuka tuon huikean erotuksen hinnoissa määrittelee. Euroopan organisaatio on yksi, maahantuoja toinen ja dealer kolmas. Tai sitten kaikki yhdessä ja tietysti rajalliset markkinat alkuperäismaahan suhteutettuna. Itse ainakin miellän, että tavaran kuuluukin maksaa täällä enemmän. On korkeampaa veroa ja tullia, pitkää matkaa roudattavana ja niin edelleen. Kai sitä kuitenkin kammoksuu tilannetta, jossa hinta on puolet tai jopa kolmasosa senkin jälkeen, että tilaa tavaran "kalleimmalla mahdollisella" tavalla ja maksaa tullit, verot ja käsittelymaksut. Varsinkin, kun rauta on jalostettu jo valmiiksi kohtuullisen "pitkälle", hinnan osalta ainakin.

Eikä missään tapauksessa käy kateeksi "ajan ilmiöiden" (nettikauppa) kanssa taistelevia tahoja. Lie varmaa kuitenkin, että haasteet tuolla saralla eivät ole pienenemässä ja jonkun kokoisen "tasapainon" löytyminen eri jakelukanavien välillä on pakko, jotta homma käy ja kukkuu jatkossakin...
vikinger72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vikinger72 »

kyllä noissa osissa on mitä jenkkilästä tilaa aikamoisia hinta eroja vs. suomesta ostettuihin.
riski tietenkin aina suurempi menettää rahat kun sieltä tilaa kuin että tilais suomalaisen diilerin kautta.
jonkin verran tullut osteltua osia rapakon takaa, paljon ollut firmoja jotka eivät toimita kuin jenkkilään mutta Sääskilahden Pekka on jeesannut niissä hommissa!
kiitoksia vaan Pekalle, asia äijä ja homma toimii :wink:
tämmöisen firman löysin e-bayn kautta www.choppercycle.com, hieman skeptinen olin firman suhteen mutta myy paljon e-bay:n kautta osia, joten rohkaistuin sen verran että tilaus sisään.
10 päivässä tulli ilmoitti että paketti saapunut saa noutaa!
tällä kertaa tuli tankki ja oli parempi kuin mitä olin osannut odottaa yhden kuvan perustella.
no nyt odotellaan lisää tavaroita saapuvaksi ja uutta tilausta kehiin!
-jani-

orkkis osissa oli muuten hieman ilmaaa 20 mm beltti suomessa 375euroa
rapakon takana 140 dollaria, joten joku vetää välistä aika lailla :evil:
mose
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mose »

Olenpahan käynyt kyseisessä USA:ssa ihan paikalla ja ostoslistakin on aina ollut jonkinmoinen.

Hommahan on aina futannu matkustajana loistavasti: ainoastaan tulli ihmetteli kerran, että sinkojako tuot kun oli Kerkerin pakoputket mukana.

Sen jälkeen on homma hoitunut mukavasti, kun kaveri (Vmax-mies) on finskin kippari ja lentelee siellä työkseen. Snadit puutteet on aina hoitunu ja ennakkoon oon varmistanut, että tarvittava kama löytyy.

Nettitilauksia en ole kokeillut, mutta takanakki näyttää siltä, että ehkä tarttis. Vinkkejä?
Vastaa Viestiin