hemuli kirjoitti: taajuus, musiikki, juontajat ja jopa "kanavaääni" ovat samoja.
Toisaalta aivan sama, todellinen Radio City haudattiin jo vuosia sitten -
tämä kaupallinen teinicity ja sen formaatilla toimiva Radio Rock ovat sellaisia että niitä voi pitää autossa taustamusiikkina mutta siihen se jää.
Onneksi täällä pääkaupunkiseudulla on Radio Helsinki ... jonka erikoisohjelmia on miellyttävä kuunnella. Ilman soittolistoja. ja tietysti perjantaina kolmelta tuleva Paskalista on aivan ehdotonta kuuneltavaa. Onko sitten sattumaa että hyvin monta "oikean" vanhan Radio Cityn juontajaa löytyy Radio Helsingistä?
Jep, yritin kuunnella rautista kasatessani tuota "uutta" Radio Rockia, joka jauhaa ihan samaa tuubaa, mitä Hjalliksen Sport FM (jota erehdystysmielessä Cityksi kutsuttiin) Eka ilta meni, toinenkin kohtalaisesti ja kolmantena oli pakko vaihtaa kanavaa - lopullisesti! Ei kykene samaa soittolistaa ja toinen toistaan samankaltaisempaa biisiä kuuntelemaan. En edes halua kuulla, mitä juontajat toisivat tuhon lisää. Se kanavaäänikin jo ärsyttää, enää puuttuu se "rokkia ja sporttia".
Huh huh, menipä taajuuksien uusjako komeasti kiville. Tai itseasiassa ei mennyt, koska jo vuosia Suomen
Paras ja ainoa aktiivisesti kuunneltava Radio, Radio Helsinki sai paremmat ja laajemmalle kuuluvat taajuudet

Tosin Paskalista jauhaa jo paikoillaan, ovat Peltoselta ideat aika pahasti lopussa. Mutta mm. Uuge, Lasse Kurki, Markus Nordenstrebg ja kumppanit tarjoavat sellaista
ohjelmaa, jossa myös itse valittujen biisien ja artistien taustoja selvitetään omakohtaisen tiedon valossa. Toisin kuin formaattiradioissa, joissa juontajat eivät luultavasti edes tiedä, mikä heillä soi silloin kun eivät itse puhu p*skaa tai tule mainoksia tai mainosteta asemaa itseään. Juttelin kerran Axa Sorjasen (RH:n ohjelmapäällikkö tjsp.) kanssa asiasta ja hän sanoi, että hän ei edes suosittele yhtäkään biisiä toimittajille, jokainen valitsee musiikkinsa täysin itse.