Tupakkalakkolaiset (jalkiseuranta)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

w4p2
Viesti:

Tupakkalakkolaiset (jalkiseuranta)

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Harrastin 35-vuotta elainraakkaysta. Murskasin, katkoin, patkin, ja viskelin niita ympariinsa... vaan viikko sitten poltin viimeisen... Camelin.

Viisitoistakesaisaisesta yhtamittaa... ja paljon. Varustauduin 120 egen annoksella nikotiinilaastareita ja kassillisella kammoa. Viikko sitten maanantaina oltiin laivan kanssa sisalla Brasilian Vitoriassa, oltiin bilettamassa ja hyttiin paastyani huomasin etta rookit on loppu.

Paskat... siita lahti... lappu rintaan.

Vaittavat etta niita pitaisi pitaa kolme kuukautta. Taitaa olla markkinamiesten puheita. Itsella oli tukevin lappu kolme paivaa, keskikokonen paivan ja nyt kolme paivaa ilman mitaan. Helvettiako niita laastareita kun ei ole haavojakaan. Hyvalta tuntuu, vierotusoireita ei ole ollut lainkaan... ei sitten niin minkaanlaisia.

Jotta pistin taman tahan uuden vuoden lahestyessa rohkaisuksi lupausten tekijoille. Myotatuntolakkolaisia kaivataan... ja tahan voi pistaa tarinat. Etu - ja jalkikateen.

sanoi: w4p2
Viimeksi muokannut w4p2, 06:33 07.04.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
issakka

Viesti Kirjoittaja issakka »

Täytyy ihan onnitella. Tuo kysyy luonteenlujuutta!

Onnea lopettamiselle!

Empä oo tosin koskaan aloittanutkaan...
Pil Kollins

Viesti Kirjoittaja Pil Kollins »

Jovain.Meikäläinenkin yritti lopettaa tupakoinnin,liimailin joka helevetin
päivä laastareita pitkin kehoo.Söin(pureskelin)nikotiinipurkaa niin että,
hampaista lohkesi palasia.Kaksi(2)kuukautta sitä kesti.Lakkoa.

Seuraavaksi koitan zupaneja.

Heti vuoden vaihteessa.
jouni-K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Onneksi olkoon!

Toi vierotusoirejuttu on varmaan aika yksilöllistä, tai sitten ihan ylimainostettua. Ite kerkesin vetää kymmenen vanhasta 26-vuotiaaks, tai jotain, mutta minkäänlaisia viekkareita ei ollut kun lopetin. Siitä on nyt yli 7 vuotta. Söin niitä nikotiinipurkkia palan päivässä kait viikon ajan, mutta lopetin sitten, kun oli niin pirun pahoja. Yks pala kulki pikkurahapussissa kyllä tosi pitkään, ikäänkuin varalla...
Nyt voi säästää nekin rahat ja terveytensä johonkin mukavampaan, eli maantiepölyn nielemiseen :wink:
rautapää1977
Viesti:

Lopettamisesta...

Viesti Kirjoittaja rautapää1977 »

Joo on tullut kokeiltua purkkaa, laastaria , Microtabsia ja sybania olis täys laatikko kaapissa, Kessua on tullut vedettyä 15 vuotta....

Purkka maistuu paskalle ja siitä ei hyötyä...
Laastareista tulee pää kipeäksi...
Sybaneista en tiedä, kun kaveri sanoi että niistä voi tulla pahoja sivuvaikutuksia niin olen jättänyt laatikon rauhaan....

Toissa viikolla olin kaks päivää polttamatta ja vuoden alusta aion yrittää taas...
Born to Loose, Live to win....
Kare
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kare »

Terve!
Itellähän se lähti siitä, ko meni kaasari niin tukkoon, ettei savu enää mahtunu kulkeen. No, 3 päivän päästä oli jo helpompi olla ilman ja henkikin rupes taas jotenkin kulkeen. Sen jälkeen se on omassa NUPISSA :( , ei siinä laastarit auta, helpottaa kylläkin jossain tapauksessa (kaikki ollaan yksilöitä). 7 vuotta teki pirusti mieli, sit rupes haiseen pahalle (paska haisee hyvälle. :D toim. huom.) Painajaiset ym. tyhmät* unet kuuluu asiaan.(*ei märät :D ). Yhtään savua ei kannata kokeilla, homma kaatuu siihen!!.
Jotta TSEMPPIÄ. Son itestä kiinni.
Terv: Kare (35 v. tuli polteltua. Nyt 10 v. ilman.)

Sehä o selevä notta akat ja kakarat poltteloo, mutta aikuuset miehet???
Ei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista, se on pitkälti myös suklaata ja kauniita naisia...
883c

Re: Lopettamisesta...

Viesti Kirjoittaja 883c »

joku joskus mulle sanoi että ensimmäiset 6 vuotta on pahimmat...
no nyt on muutaman vuoden ollut ilman, kännissä tulee pari tupakkaa vedettyä muuten kiipee seinille...

käsien tärinä, kylmä hiki ja levoton olo olivat pahimmat oireet
niitä tuli aalloittain vielä puolen vuoden jälkeen, kesti aina n. 5min ja sitten häipy...

purkka häivyttää noi tärinät tehokkaasti mutta ei sitä kannata mielihaluun jauhaa, siihen auttaa enemmän kun menee olos 5 minuutiksi puhumaan paskaa eli "käy röökillä"

miikka
w4p2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Taitaapi olla nama vierotusoireet kovin henkilokohtainen juttu... ja silla mina tasta juttua vaannankin.

Tuli nimittain poltettua niin rajusti ja kauan, etta olin taysin varma jotta elama ja tyot loppuu samalla hetkella kuin tupakointi. Ehka sita oli niin raskaasti tarinoiden uhri... etta turhaan tuli siirrettya lopettamista muutamalla kymmenella vuodella.

Hyvaltahan tupakki maistuu ja tuoksuu... ja kovin on tapanakin seurallinen, minusta ei saarnamiesta tupakkia vastaan saa... jokainen halujensa puitteissa... vaan koska itsellani oli lopettamiseen niin hirvea rimakauhu... niin ajattelin etta josko kertoo toisenlaisesta kokemuksesta nain uudenvuoden alla.

Avatariin pitaa vissiin vaihtaa piipun paikalle porkkana tai pollahdysten tilalle saippuakuplat... vaan elvistellaan sitten kun on useampi ajastaika eletty.

sanoi: w4p2
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Tässä ei-tupakkimiehen kertomus. En ole koskaan polttanut 'oikeasti'. Alle 10-vuotiaana tehtyjä kokeiluja kaverin äidin Bostoneilla ei lasketa. Sotaväessä ollessani (kauan sitten :lol: ) poltin sitten iltalomilla ollessani kerralla askin punaista malporoa kera pullon viskilikööriä. Seuraavana aamuna oli sellainen olo, että loppu tupakin poltto siihen. Eikä tullut vieroitusoireita 8) .
Miten sitä pääsisi vielä irti tuosta keskioluesta ?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

akrapu kirjoitti:...Miten sitä pääsisi vielä irti tuosta keskioluesta ?
Sanopas se... :lol:

Itse polttelin askin/pari päivässä jonkun viitisen vuotta kun tuli tehtyä töitä epäsäännöllisiin aikoihin ja duunitkin oli aika pitkälti odottelua. Alkoholin kanssa en ole ikinä pystynyt polttamaan, kankkunen kertautui aina kolmella jos veti röökiä samaan aikaan eikä se bissekään oikein maistunut. Sen takia ei vieläkään innosta lähteä baariin itseään savustamaan vaan mieluummin juo sen muutaman oluen kotona/tallilla.

Savuttelun lopettaminen oli ehkä siksi niin helppoa koska sitä ei kaivannut sen tuopin kanssa ennenkään.
Blues
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blues »

Se on tsemppiä vaan siihen lopetteluun. Ite polttelin varmaankin 13 - 39 iän väli eli 26 vuotta ehti Camelia rassaamaan. Kokeilin kerran lopettamista, laitoin purkan suuhun, massutin pari kertaa ja pistin Camelin tulille samaan aikaan, oli hyvää! Nyt olman hiukka toista vuotta, aloitelin sillä Zybanilla (mulla toimi loistavasti ilman suurempia virheitä käyttäjässä) ja purkalla jatkoin (sen pitääkin maistua pahalta, hel....iin ne mintut sun muut).

En ole kokeillu edes reissussa yhtäkään Camelia, koska kuitenkin mun luontaanlujuudella alkais taas. Eli tsemppiä, kyllä ne kilot sieltä tulee :lol:
Peace!
smuige
Viesti:

öh tota

Viesti Kirjoittaja smuige »

Hyvä aihe, mutta huomasittekos kuinka aloitettiin (taas) yhdellä otsikolla ja sitten vaihdettiin sitä lennossa?
Toivottavasti nyt aloittajan viestit pysyy jatkossa mukana ketjussa eivätkä poistu kesken hulvattoman menon... :roll:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Taas on tullut oltua jokunen tovi käryämättä, reilut pari kuukautta.
Meirän nelivuotias pikkumies on niin paljon fiksumpi ku äitensä, että pyys tossa syksyllä mua lopettamaan
"...kun sinä tulet siitä kipeäksi ja voit vaikka oksentaa..."
Nii-in...

Tää "lopetus"kerta on ollu kaikkein vaikein, aikaisemmin ei oo ollut mitään ongelmia. Pikkujoulussa tosin tulin pikkuisen polttaneeksi, (hyi minua). Rallikapu ystävällisenä miehenä tarjosi sätkän ja tultakin siihen vissiin neljä tai viisi kertaa, että niin intensiivisesti sitä polttelin, hehee! No enpä viitsi tuosta ottaa ressiä, siitä tulee vain tikkuja perseeseen...

Nyt ei enää tee mieli kärytellä, edes hönössä ihme kyllä. Ikinä en oo syönyt nikotiinipurkkaa enkä läiskinyt laastareita nahkaan. Ei mulla kyllä ihan kamalan pitkää yhtämittaista kokemusta tuosta olekaan, varmaan kolme-neljä vuotta on pisin aika kun yhtä mittaa oon poltellut eikä siinä ikinä oo tarvittu ku luonteen lujuutta lopettaa.

Jospa tällä kertaa lupaus pitäis :roll:
Pikkumieheltä en varmana saa ikinä anteeksi jos tää lupaus pettää...
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
Mikael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Se lopettaminen ei ole helppoa, ja lakko on viimeinen asia mitä pitää yrittää, se on itsensä kiduttamista, lopettaa sitä pitää, ja pitää olla halu lopettaa, ja ymmärrys mitä tarkoittaa olla polttamatta koskaan enää.

Näin ainakin mun kohdalla ja vieläkin (nyt tammikuussa tulee 5 vuotta sitten kun viimeinen sininen Belmont paloi mun suussa) voin herää yöllä ja olen raivoissani koska menin polttamaan ja huomaan että onnneksi oli uni.

Mutta ai ai kun elämä on mukavaa kun ei tarvitse pitää huolta että röökit ja sytkäri on taskussa aina, yks huolenaihe vähemmän.

Nikotiini on se joka aiheuttaa riippuvuutta eikä siitä pääse eroon nikotiinilla vaan ainoastaan kiduttamalla itsensä olla ilman tarpeeksi kauan että se halu pienenee niin että voi elää hymyilen ilman sitä.

Tämä on minun näkökanta ja ekat kaks viikkoa kun lopetin oli yhtä helvettiä vatsaongelmilla ja painajaisilla (vatsa ja unilääkkeet on keksitty) mutta kannatti.

-Mikael
Kare
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kare »

Mikael
"voin herää yöllä ja olen raivoissani koska menin polttamaan "

Ja ne unet on niin todentuntusia, että herätessä rupee katteleen, et minkäs mahdoin sen tumpin heittää. ja kyrsii...
Ei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista, se on pitkälti myös suklaata ja kauniita naisia...
Vastaa Viestiin