Kauhee Harrikka kuume ( touring )

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

PTB

Kauhee Harrikka kuume ( touring )

Viesti Kirjoittaja PTB »

Millainen peli tälläinen Elecrtra Glide on ajella? mun käytössä tarttis selvitä myös santatiellä jollakin lailla, mutta pääsääntöisesti mutkasta asvalttia. Kaikkea hassua pitää kysyä kun en ole ikinä harrikkaa ajanut.
Tässä on monen laista tuskaa, hinta on kova ja pelko jos ei kumminkaan tykkää. Kävin jo liikkeessä katsomassa FLHT mallia (Ultraan ei riitä rahat)
Myyjä se hauskoja jutteli -07 mallia ei saa enää kaikki on myyty, vaikka ei ole edes joulupukki käynyt vielä.
Nyt kaivattas surkeesti touring miesten komentteja.
Homosohva komentteja ei kaivata ne on luettu jo.
Anteeks kijotusvirheet
jutaharri
Viesti:

Re: Kauhee Harrikka kuume ( touring )

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Homosohva komentteja ei kaivata, ne on luettu jo.[/quote]

Riittävän itsetunnon omaava MIES voi ajaa "homosohvalla".
Lisäksi riittävän omaisuuden omaava, :D , jos uutta ostat.
Mun tulostasoni riitti tällaiseen. Olen onnelinen mies.

Asiaan.
Oma pärrä tähän mennessä paras koskaan.
2 kesää. n. 25000km.
On tullut ajettua japanikustomeilla. 130 000km.
Onhan nekin kivoja. Nimenojaan kivoja.
Itse tapaan vastailla asioista, jotka olen kokeillut, mutta ei tunnu omalta jutulta, ihan kiva tuntuinen , mutta ei ole mun juttu. Siis kauppiaalle.

Nykyinen hyvän tuntuinen ja mun juttu.
Ajo-ominaisuuksista:
Mulla ohjaustanko on jotain Beach-mallia l. leveys n. 110 cm.
Vähän hankala tehdä U-käännöstä kylätiellä, mutta sorateillä ja mutka-asfaltilla päihitän kaverin enduron 10-0.
Rautaperse ajettu viime kesänä, hartioita särki, ei sitä persettä.
Saattoi ajella pitkiä suoria pelkillä sormenpäätuntumalla.
Ei katteita ja avokypärä (Roof Boxter sadekelien vuoksi)
w4p2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Soraa tai serpenttiinia... Road King Classic jyraa...

sanoi aika pitkalla kokemuksella: w4p2
Micce
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micce »

Ei kannata pelätä soratietäkään Electralla. Paitsi jos lastaa sen väärin että paino on liian korkealla kun kaksi päällä (jos takaboksia). Silloin voi tuntua vähän ikävältä.
Samaa mieltä kun edellinen kirjoittaja että pirun mukava säällä kun säällä. Itse pähkäilin vaihdanko fättärin electraan mutta hetkeäkään en kadu. Ja näin on - tarpeeksi kun on itsetuntoa - voi ajaa homosohvallakin.
Terveisin
Micce

- Kojootille kelpaa vain halvin mahdollinen -
Old Coyotes MC
Vallu
Viesti:

Suosittelen

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Olen ajellut Electralla, pari Ultraa ja nyt stankku, liki 300.000 km ja voin sanoa, että siitä ei matkapeli parane. Löytyyhän sitä maailmalta kaikenlaista Wingiä ja Bemaria, mutta ajokokemusteni myötä voin todeta, että vaikka ovatkin hyviä ajettavia niin EI NIISSÄ OLE MUNAA!

Ajettavuudessa, soralla tai asfaltilla, ei ole ongelmia, mutta eihän se nyt sentään enduro ole. Electran etuja on myös sen erittäin monipuolinen rakennettavuus verrattuna muihin merkkeihin. Tästä on se hyöty, että voit muokata pelisi omien mittojesi mukaiseksi erilaisilla ohjaustangoilla, satuloilla, jalkatapeilla, selkänojilla yms. Ja nimenomaan pitkillä matkoilla sillä on erittäin suuri merkitys.

Hiukan ihmetyttää tuo lausuma, ettei 2007 Electraa saa??? Mistähän olet pyörää kysellyt? Linkkisivulta löytyy sitten muitakin diilereitä. Voi tietysti olla, että hän on tarkoittanut nimenomaan Ultraa. Niitä tulee yleensä maahan sen verran kun on myyty. Mutta varmasti vielä saat pyörän ensi kesäksi.

Stankunkin voi varustaa Ultran vermeillä, alakattet, stereot, kruisit, perälaukut yms. Taloudellisesti se liene mielekästä. Mutta jotakin mitä nimenomaan haluat niin sitten niitä kilkkeitä.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Niin, ja täältä löytyy vähän käytettyjä Ultria, jos se on sulle vaihtoehto
http://www.motopalsta.com/vaihto/?searc ... submit=Hae

Oma kokemus on vain FLHS:stä, joka oli Road King-mallin edeltäjä. Verraton matkalaite !
PTB

Viesti Kirjoittaja PTB »

Nyt on niin sanotut alanmiehet puhuneet tuntuu olevan kaikilla kunnioitusta herättäviä kilometri määriä takana, hatunnosto siitä ja kiitos vastauksista.
Tosiaankin pyörät on vähissä, Loimaan Harrikka myyjälle oli soitettu edellisen lumipyräkän aikaan ( marraskuun alussa ) ja sanottu ettei yhtään uutta touring mallia saa myydä ei pystytä toimittamaan.
20.12.2006 kävin Turun Harrikka kaupassa ne olis pystynee yhden Ultran myymään se oli jäljellä.
Seinäjoelle soitin vastaus oli ei oo.
Sama koskee night rod speciaalia ( sitä kyselin naapurille ).
Jossakin päin Suomea saattaa löytyä ns. lattiapyöriä, Loimaalla on yksi
FLHT standard musta ( minusta vähän synkkä väri ).
Turusta löyty vähän käytetty -06 FLHT standard 6800km. ajettu, siihen olen innostunut kamalasti. Välirahat on sovittu ja kaupan päällisiksi kankaiset tuulisuojat jaloille, kantatut pellit etuiskareitten kylkeen ja pienet tuuliohjaimet katteen alasyrjiin. Näillä herkuilla toivon pysyväni kuivempana sateella.
Toinen vaihtoehto Loimaalta uusi ja lisää rahaa 2200?.
Loimaan myyjä muisti mainostaa, uudessa on isompi kone ja kuudes vaihde, lieneekö mittään hyötyä eppäilen vaan.
Tosiaankin olen näitä yö kaudet kattellut motopalstasta ja nettimotosta että pääsis vähän kärrylle hintatasosta ja varusteista.
Olishan se komia pistää jätkänhumpat soimaan Ultran mankasta mutta kyllä se pitää unohtaa, 10000? Ultra varusteista on kauhia raha.
Anteeks kijotusvirheet
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Koitas kysyä Kuopiosta. Ainakin takavuosina Kuittisella oli joskus kyky tehdä mahdottomasta mahdollinen.
Vallu
Viesti:

Stereoista

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Siihen stankkuun voi laittaa heittämällä stereot. Orkkis maksaa vissiin noin 1000 e ja kopio noin 400-500 e. Silloin toimivat niistä kahvassa olevista kytkimistä. (Stankussa on Ultran johdotus vakiona, antennijohtoa myöten) Ite laitoin sellasen 100 e Biltema Stereon. Löysin siihen koloon sopivan kannellisen kotelon (veneradion?) Ja kyllä rokki soi!
Tosin niitä kaukosäätöjä ei voi käyttää, mutta eipä tuo kaukanakaan ole.

Mitä tulee tohon isompaan koneeseen ja uuteen askiin, niin niistä en osaa vielä sanoa mitään. Kyllä tolla vanhallakin kortistaan eroon pääsee. Ja voihan niitä vaihtaa seuraavanakin vuotena.
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Itse ajelin vuosia jäykkäperä briteillä jonka jälkeen selkä sanoi stop, joten piti hankkia jousellinen pyörä. No taloon tuli 78 FX shoveli, ja taas matka jatkui mutta sovelikin täris sen verran että pisin yhtä soittoo ajettu matka jäi 100 km:n. Heinäkuussa tuli ostettua sitten 2001 FLHT eli stankku ja päivääkään en ole katunut. Pyörä aivan upea ajettava pitkiäkin matkoja ja ei tarvi ihan äkkiä pysähdellä edes tupakalle, pudottaa vauhdin 80:piin
ja pistää tupakaks;) Selkä ei väsy kiitos ilmajousituksen ja mahtavan satulan. Loppukesästä tuli ajettua n.7000km. Kun tota autookaan ole niin pyörä toimii jopa kauppakassina.

Vallu: Mistä löysit sopivan kannelisen kotelon? Ja löytyykö katteitten alta valmiiksi kajarit? Ei ole tullut tuota katetta vielä irroitettuu kun ei ole ollut tarvetta.

Arska
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tuskin siellä kajareita on, mutta standardi nelituumaiset mahtuu sinne heittämällä. Mulla oli (siis silloin kun vielä oli katteet :twisted: ) tällaiset Autostudion skobet: Autostudio E-42

Autostudiosta löytyy myös valmiiksi marineluokiteltuja dinistereoita, esim:

Sony
Lava

Lavassa vakiona kaukosäädin, Sonyyn sen saa lisävarusteena.

Mitä taas alkuperäiseen kysymykseen tulee, soffalla on mukava matkustaa. Jopa niin mukava että sitä pitää yrittää talven aikana väkisin pilata :twisted: :twisted: :twisted: ...
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Kuin kovaa matkanopeutta voipi touring malleilla pitää? Mulla kun on jääny päälle se että matkan pitää taittua nopeasti ja matkan keskinopeus pitää olla mahdollisimman suuri.
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

130-140 on musta hyvä :D
Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari »

Ultralla autobahnalla 140-145 siinä pysyy vielä cruise päällä...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mikäs siinä, jos on kaikki katteet niin ei tarvitse edes ajolaseja vielä puolentoistasadan nopeuksissa 8) . Aikaisemmin manaamamieni kovien nopeuksien ongelmien syy omassa pyörässäni on nyt paikallistettu ja tullaan korjaamaan ensi kesäksi. Eli kyse ei ollutkaan pyörän ominaisuudesta vaan ihan selkeästä viasta.

Jos haluaa pitää kovempaa matkavauhtia, kannattaa toisivälitystä harventaa. Toimiva kombinaatio on esim. 32-hampainen etuhihnapyörä ja 61 takana. Vaatii 132-hampaisen remmin mutta ero on huomattava alkuperäiseen 70:een takahihnapyörään verrattuna. Satasen vauhdissa kone kiertää vaivaiset pari tonnia.
Viimeksi muokannut hemuli, 21:13 23.12.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin