Männän renkaitten asento
Itse olen aina laittanut männän ensin kankeen kiinni. Tämä vaatii vaan spesiaali männärengaspuristajan jonka saa "halki" että sen saa pois kun mäntä on sylinterissä. Jos laita männän ensin sylinteriin voit käyttää tavallista puristinta. Yksin voi olla hankala tasapainotella mäntä/pyttypakettia kangen päällä että saa tapin ja lukkosokan paikalleen. Olen tosin nähnyt näinkin tehtävän monta kertaa.
Ei tartte irrottaa
Ainakaan ei tarvitse ottaa mäntää irti silinteriin laittoa varten. Mutta jos on irti niin sitten kummalla tavalla vaan.
Joka tapauksessa kun pytty on irti niin varo (EVOssa) niitä pinnapultteja ettei raavi mäntää taikka taivu.
Pytyn alatiivisteet kunnolla paikoilleen
Sekä hyvät tiivisteet taikka tiiviste+HIUKAN tiivistemassaa väliin...
Ja hoonatuilla pytyillä ja uusilla männänrenkailla sisäänajo edessä.
Siinä onkin sitten kaksi kuppikuntaa, "hitaasti hyvä tulee" taikka "opetetaan heti hyville tavoille".
Kumpi parempi???
Öljyt vaihdetaan kummassakin hetimiten.
Joka tapauksessa kun pytty on irti niin varo (EVOssa) niitä pinnapultteja ettei raavi mäntää taikka taivu.
Pytyn alatiivisteet kunnolla paikoilleen
Sekä hyvät tiivisteet taikka tiiviste+HIUKAN tiivistemassaa väliin...
Ja hoonatuilla pytyillä ja uusilla männänrenkailla sisäänajo edessä.
Siinä onkin sitten kaksi kuppikuntaa, "hitaasti hyvä tulee" taikka "opetetaan heti hyville tavoille".
Kumpi parempi???
Öljyt vaihdetaan kummassakin hetimiten.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Pytyn hoonauksen ja renkaiden vaihdon jälkeen tarkkaakin tarkemmat sisäänajo-ohjeet osoitteesta:
www.a-moottori.com/techtips_main.html
www.a-moottori.com/techtips_main.html
Sen verran männänrengas puristajasta, meneekö puristaja jotenkin männänrenkaan ja sylinterin väliin, kokeilin tuossa äkikseltään tavallisella puristajalla, otti reunoista kiiní.Mistä löytyisi hyvä puristaja?hemuli kirjoitti:Itse olen aina laittanut männän ensin kankeen kiinni. Tämä vaatii vaan spesiaali männärengaspuristajan jonka saa "halki" että sen saa pois kun mäntä on sylinterissä. Jos laita männän ensin sylinteriin voit käyttää tavallista puristinta. Yksin voi olla hankala tasapainotella mäntä/pyttypakettia kangen päällä että saa tapin ja lukkosokan paikalleen. Olen tosin nähnyt näinkin tehtävän monta kertaa.
Siis häh?
Männänrengaspuristajan kuuluu liukua pois männän päältä samalla kun sylinteri liukuu renkaiden päälle. Ei sen puristajan kuulu mennä sinne sylinteriin sisään...
Jos haluat sellaisen männänrengasvyön jolla saa laitettua sylinterit paikallen sen jälkeen kun männät on jo veiveissä niin katso vaikka www.hotcars.net
Männänrengaspuristajan kuuluu liukua pois männän päältä samalla kun sylinteri liukuu renkaiden päälle. Ei sen puristajan kuulu mennä sinne sylinteriin sisään...
Jos haluat sellaisen männänrengasvyön jolla saa laitettua sylinterit paikallen sen jälkeen kun männät on jo veiveissä niin katso vaikka www.hotcars.net
Juu. Tarkoitin sitä että kun männänrengas puristaja on kiini männässä, kun asennan sylinteriä paikalleen,niin puristaja menee ylimmän männänrenkaan osalta pyttyyn ja sitten taas löysään puristajaa ja seuraava männänrengas vuoroon jne..Ajattelin väärin. Täytyy tutkailla tarvikeluotteloja, saattaisi Jim's :tä löytyä myös.Kiitos vaivan näöstä.hemuli kirjoitti:Siis häh?![]()
Männänrengaspuristajan kuuluu liukua pois männän päältä samalla kun sylinteri liukuu renkaiden päälle. Ei sen puristajan kuulu mennä sinne sylinteriin sisään...![]()
Tästä on ollut aiemminkin juttua, mutta tiedä sitten mitä hakusanoja pitäisi käyttää, että löytyisi. Joka tapauksessa itse olen kasaillut molemmilla tavoilla, joskin viime aikoina olen kallistunut laittamaan männän kankeen kiinni ensiksi. Tarvittava puristin löytyy yllättävän läheltä. Semmoinen about 40 cm pitkä ja muutaman sentin leveä läkkipellin palanen jonka pyöräyttää männän ympäri ja taittaa ylimääräisen kahvoiksi, joista toisen käden sormilla saa puristettua renkaat kasaan ja toisella mallailee pyttyä kaikessa rauhassa. Paksuus jotain 0.5 mm niin saa helposti taiteiltua sieltä pytyn ja lohkon välistä poiskin. On muuten yllättävän toimiva.
Kaikia mäntiä ei ole mahdollista ensin laittaa sylinteriin. Esim KB 252 männissä öljyrengas menee männän tapin päältä. Eli ensin mäntä kankeen, sitten lukot ja männän renkaat. Lopuksi sylinterit. Oli aika mielenkintoinen asentaa. Mutta tämä siis tuli vastaan sportin konversiossa tällä kertaa...Heritage kirjoitti:Asennetaanko sylinteri suoraan paikalleen siten että mäntää ei tarvitse pois ottaa kiertokangista.Mikä olisi paras tapa?Vai otetaanko mäntä pois kiertokangista ja tökätään sylinteriin ja sitten vasta männäntappi?Kumpi helpompi ja nopeampi?
Sylinterin täytyy olla todella väljä jos tuo puristaja mahtuu sinne väliin...Heritage kirjoitti:
Juu. Tarkoitin sitä että kun männänrengas puristaja on kiini männässä, kun asennan sylinteriä paikalleen,niin puristaja menee ylimmän männänrenkaan osalta pyttyyn ja sitten taas löysään puristajaa ja seuraava männänrengas vuoroon jne..Ajattelin väärin. Täytyy tutkailla tarvikeluotteloja, saattaisi Jim's :tä löytyä myös.Kiitos vaivan näöstä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Jep näinhän sen täytyy ollahlyytine kirjoitti:Ettei nyt kuitenkin Heritage tarkoittaisi sitä alapään viistettä, joka Evon pytyissä ainakin on.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro