HD:tä harkitsen .. rohkaisua ja vinkkejä ?:-)
Osta se HD. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jää kaivelemaan jos et näin tee.
Koko pienen ikäni oon harrikoita ihaillu ja kun mopokuume -05 kesällä yltyi äärimmäisyyksiin, niin ostin Suzuki Savagen, mikä sinällään oli loistava ja hauska ykspyttynen kustomi. Nooh, talven aikana sitten rakentelin siitä "HD-kopion" oranssi-valkoista raitaa myöden. Ihan hienoksikin sitä haukuttiin, mutta...
Alkukesän olin tyytyväinen, mutta siitä PUUTTUI SE JOKIN... Kun sen löi tulille niin pieni pöpötys paljasti jo valheen. Elokuussa sitten vaihdoin Sporttiin ja en oo päivääkään katunu. Helkutin hieno laite!
Osta se HD.
Koko pienen ikäni oon harrikoita ihaillu ja kun mopokuume -05 kesällä yltyi äärimmäisyyksiin, niin ostin Suzuki Savagen, mikä sinällään oli loistava ja hauska ykspyttynen kustomi. Nooh, talven aikana sitten rakentelin siitä "HD-kopion" oranssi-valkoista raitaa myöden. Ihan hienoksikin sitä haukuttiin, mutta...
Alkukesän olin tyytyväinen, mutta siitä PUUTTUI SE JOKIN... Kun sen löi tulille niin pieni pöpötys paljasti jo valheen. Elokuussa sitten vaihdoin Sporttiin ja en oo päivääkään katunu. Helkutin hieno laite!
Osta se HD.
Laita HD...
Ite haaveilin n.10 vuotta ennen kuin sain aikaiseksi ostaa...
en oo katunu päivääkään, enkä muuten enää osta mitään muuta pyörää...
toimii ku unelma ja on hiton hyvä ajaa...ennen ku ei ollu pyörää niin tuli ajeltua kavereitten pyörillä( eri merkkisillä ja eri mallisilla) mutta sitte puntari käänty kustomin puoleen ja vielä se että "hallitus" ei hyväksyny mitään muuta merkkiä ku HD:n...

en oo katunu päivääkään, enkä muuten enää osta mitään muuta pyörää...
toimii ku unelma ja on hiton hyvä ajaa...ennen ku ei ollu pyörää niin tuli ajeltua kavereitten pyörillä( eri merkkisillä ja eri mallisilla) mutta sitte puntari käänty kustomin puoleen ja vielä se että "hallitus" ei hyväksyny mitään muuta merkkiä ku HD:n...
"Some laws need to be broken"
hallitus määrää
Kerrankin kuulee, että hallitus on oikealla asialla 
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Kiitos vastauksista, ja edelleen kaikki kommentit tervetulleita. En odotanutkaan saavani täältä pahemmin kriittisiä kommentteja, mutta kyllä sekin jotain kertoo ettei ainoatakaan. Pikkuhiljaa alkaa puntari kallistumaan kyllä HD puoleen, ja ehkä Street Bob:iin .. jos vain vielä jostain saa.. Sitähän tässä hieman ajattelen että jokatapauksessa maksaa paljon, ja jos senkin jälkeen tuntuu siltä että ajaa "toiseksi parhaalla" niin jotain puuttuu...Niinkuin joku on sanonut unelmat on tehty toteutettavaksi, ja meikäläinen kun on aina toiminut "viisaasti" niin jospa kerrankin tekisi päätöksen jossa on munaa
ja toteuttaisi unelman - niinkuin joku neuvoi... vaikka aika paljon se kyllä maksaa
ja koko perintö menee
.. mutta jos ei nyt niin ei ikinä.... kait...
HD:tä harkitsen
Mun mopoiluharrastus:25-vuotta sitten vuosi tuntsalla,sitten 2 vuotta honda 125cb.......monta vuotta haaveita
.....sitten 650-savage kaksi kesää ja haaveet toteen
sportti alle ja lopullinen merkki löytyi
.Sportti alla kaksi kesää ja nykyinen masiina loppukesällä hommattu FAT BOY
.
BUY HARLEY AND DREAMS COME TRUE 
Mun mielestä kuullostaa siltä että aluperäinen kyselijä on jo päätöksensä tehnyt mutta kaipaa sitä 'henkistä tukea' täältä... eikö?
Minkä takia muuten laittaa moinen kysymys tähän foorumiin
Jos kuitenkin laitat rahat siihen Yermamahaan luulen että käy niin että mieli muuttuu jonkin ajan päästä ja alat taas haikailemaan sen HD:n perään ja silloin se vasta kalliiksi tulee (jammun arvon alennus... väliraha... ym). Usko pois, kokemusta löytyy
Joskus, harvoin kylläkin
, kun ajelee kaunista mutkatietä ja fättäri sylkee kipinöitä joka toisessa mutkassa tulee haikailtua ukkoslinnun perään... 
Minkä takia muuten laittaa moinen kysymys tähän foorumiin
Jos kuitenkin laitat rahat siihen Yermamahaan luulen että käy niin että mieli muuttuu jonkin ajan päästä ja alat taas haikailemaan sen HD:n perään ja silloin se vasta kalliiksi tulee (jammun arvon alennus... väliraha... ym). Usko pois, kokemusta löytyy
Joskus, harvoin kylläkin
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."
-- Mark Twain
-- Mark Twain
- Leader Dog
HD
[quote="
Joskus, harvoin kylläkin
, kun ajelee kaunista mutkatietä ja fättäri sylkee kipinöitä joka toisessa mutkassa tulee haikailtua ukkoslinnun p
erään...
[/quote]
Sun fättäri on varmaan madallettu
kuin myös mun,ja sehän näyttää silloin juuri oikeen fättäriltä.Nyt kun mä laitoin viel 7-gallonan tankit siihen niin voi sanoo että se on FAT BOY
.Mut ei kyllä voi pistää kaarteessa niinkuin sportilla(vaikka sekin oli madallettu).Kipinää tulee perässä ajavan syliin(jos ajaa lähellä).Mutta kyllä FB:llä nauttii maantiestä
Sen verran kerkesin syksyllä sillä pyörähtää(n.3000km)BUY HARLEY AS I SAY

Joskus, harvoin kylläkin
erään...
Sun fättäri on varmaan madallettu
Alku koko HD-touhulle alkoi toukokuisena sunnuntai-päivänä Vaasan moottoritiellä vuonna 1974. Olin tulossa kaupunkiin.
Tuli Sportster vastaan.
Heti kun tunnistin vastaantulevan ajoneuvon ja kuulin äänet, niin päätin, että tuommoinen(HD) joskus mullakin alla.
Ei munkaan mopo ollut mikään hävettävä, Yamaha XS-2 vm. -72, siis "Jytäjammu".
Mopoilu loppui eri syistä 1979.
Aloitin uudestaan 2000 hankkimalla hienosti customoidun Jytärin uudestaan.
Vanhan omani.
Se vaihtui vaiherikkaan kahden kesän jälkeen Kawan Väinöön, 1500:een.
Sillä ajoin yhden täyden kesän ja vähän päälle.
Oli tehoa ja vääntöä. Oli saksalaista alkuperää ja melko hienosti customoitu.
Mutta jotain puuttui.
Jotenkin tuntui ajavansa kopiolla.
Sitten iski ajatus ulkonäön virittelystä. Seinä vastaan.
Ylihintaisia sissyjä, jotain pakareita ja siinä kaikki noin suurinpiirtein.
Ehkä yläkerta johdatteli mut nykyisen mopon luo, ja päivääkään en ole katunut.
Paitsi että hankit moottoripyörän(HD), niin saat mahdollisuuden jonkinlaiseen parenpaan sosiaaliseen elämään motoristien keskuudessa, koska HD-porukat tulee paremmin juttuun keskenään, kun jossain tien päällä tavataan.
Kokeile samaa japsicustomilla?
Ja ei se HD sulje pos juttelutuokiota japsin, Uralin tai muun merkkisen tai -mallisen kuskin kanssa.
Oma lukunsa on kerhon jäsenmäärä, tällä hetkellä 4000.
Viime kesänä Ylläksellä melkein 1500 ajoneuvoa.
Ei mikään pikkutapahtuma. Siis merkkikohtainen.
Ei muuta kuin hauskaa elämää ja valintoja tekemään.
Sinä päätät.
Tuli Sportster vastaan.
Heti kun tunnistin vastaantulevan ajoneuvon ja kuulin äänet, niin päätin, että tuommoinen(HD) joskus mullakin alla.
Ei munkaan mopo ollut mikään hävettävä, Yamaha XS-2 vm. -72, siis "Jytäjammu".
Mopoilu loppui eri syistä 1979.
Aloitin uudestaan 2000 hankkimalla hienosti customoidun Jytärin uudestaan.
Vanhan omani.
Se vaihtui vaiherikkaan kahden kesän jälkeen Kawan Väinöön, 1500:een.
Sillä ajoin yhden täyden kesän ja vähän päälle.
Oli tehoa ja vääntöä. Oli saksalaista alkuperää ja melko hienosti customoitu.
Mutta jotain puuttui.
Jotenkin tuntui ajavansa kopiolla.
Sitten iski ajatus ulkonäön virittelystä. Seinä vastaan.
Ylihintaisia sissyjä, jotain pakareita ja siinä kaikki noin suurinpiirtein.
Ehkä yläkerta johdatteli mut nykyisen mopon luo, ja päivääkään en ole katunut.
Paitsi että hankit moottoripyörän(HD), niin saat mahdollisuuden jonkinlaiseen parenpaan sosiaaliseen elämään motoristien keskuudessa, koska HD-porukat tulee paremmin juttuun keskenään, kun jossain tien päällä tavataan.
Kokeile samaa japsicustomilla?
Ja ei se HD sulje pos juttelutuokiota japsin, Uralin tai muun merkkisen tai -mallisen kuskin kanssa.
Oma lukunsa on kerhon jäsenmäärä, tällä hetkellä 4000.
Viime kesänä Ylläksellä melkein 1500 ajoneuvoa.
Ei mikään pikkutapahtuma. Siis merkkikohtainen.
Ei muuta kuin hauskaa elämää ja valintoja tekemään.
Sinä päätät.
Ei sitä rahaa tartte aina edes miettiä, kun fiksusti ostat niin et välttämättä häviä senttiäkään vaikka suhaat täysillä pari vuotta(tai enemmän), itse kierrätän pyöräni parin vuoden välein ja olen aina saanut rahallisesti omani takaisin.maheinon kirjoitti:...vaikka aika paljon se kyllä maksaaja koko perintö menee
No tässä se tuli mitä hain!issakka kirjoitti: Sitten yksi pointtihan on toi rakentelu. Hd:n perusluonnehan oikein "pakottaa" siihen. Niin se meni minunkin pyörä osiin heti kun ajokauteni loppui. Lokareiden, tankin, tangon ja sissybarin tekemisestä on tullut oikein intohimo, sitä näkee lopputuloksen silmissään. Ja jostakin syystä osat on tehtävä itse...
Ittelläni on tällä hetkellä japsimoppeli ja H-D on seuraava. Monet H-D mallithan ei ole ainakaan minun mielestä niin paljon minkään näköisiä vakioina. Juju on se että saa päästää mielikuvituksensa irti ja toteuttaa sikäli kun kukkaro kestää.
Nykyinen Shadow millä ajelen on kyllä ihan kelpo peli mutta siitä ei saa niin paljon silmäniloa irti laiteltunakaan kuin muokatusta H-D:stä. Mulla on joku pakkomielle muutenkin muutella asioita oman mielen mukaiseksi, asiat ei oikein miellytä jos niistä ei saa tehtyä "oman näköisiä". No, kanssaihmisten manipulointi ei sentään kuulu harrasteisiini
Ympäristöni ei omista kuin japsipyöriä ja olenkin saanut "paljon asiantuntevia neuvoja" siitä kuinka epävarma H-D on käyntinsä ja koneen suhteen. Tjaa, eiköhän mikä tahansa pyörä ikääntyessään tee tuota . Sitäpaitsi H-D ei ole mikään tähdenlento eli jos ne olis aivan paskoja niin ei kai niitä olis näin pitkään valmistettu ja myyty.
Eli jos ostan tuliterän H-D:n ja kohtelen asiallisesti niin varmasti on hyviä kilometrejä edessä vähintään sama mikä näillä jaappanin pyörillä.
Järjen käyttö pyöräkaupossa on sallittua mutta miks ostaa jotain josta "puuttuu fiilis". Itte en voi ajatella munalla kun en semmosta omista eli sydämmellä ja tunteella sitten
Ja tunteethan ei tästä perheestä lopu, isäntä murjottaa kun emäntä ajelee...outo asetelma, eiks sen pitäny perinteisesti olla toisin päin...
Joku mp-lehti oli testannu mm.Sportsterin ja olivat sitä mieltä että ajoasento on huono...?Siis vakiovehkeessä, ei laitellussa.