Mä näkisin tällein alaa "suhtkoht" läheltä seuraavana että
ruoste-esto ja huom:esto ei sen ruosteen suojaus
kannattaa aina.
Se ei tuo maantie kohtele sen paremmin uusia kuin vanhojakaan. Kivi / suolasuihkun saa kaikki, toiset vaan kestää sen paremmin kuin toiset...
Oon nähnyt hirveessä kunnossa olevia "nuorehkoja" autoja joiden omistajat asuu hiekkatien varrella tai muuten ajaa paljon hiekkatiellä, sillä hiekka on aika tyly vastustaja sinkille ja galvanoinnille yms.
Se kyllä irrottaa pinnotteet ja sen jälkeen ei paljon auta vaikka kuin olisi uusi auto millä suojuksella tahansa. Ruoste ei armahda.
Ainut oikea tapa on mun mielestä tarkistaa/tarkistuttaa ainakin silmämääräisesti tyyliin kerran vuodessa autonsa alusta ja ryhtyä tarvittaessa toimenpiteisiin.
Yleisesti ottaen tuntuu siltä että useimmiten ei ruoste-estosta saa mitään lisähintaa ainakaan autoa vaihtoon viedessä, mutta ei siitä haittaakaan ole jos aikoo mahdollisesti pidempään autolla ajella...
Mä olen käyttänyt omat vähänkin mieleisemmät autot käsittelyssä ja tulokset näkyy kyllä nykyään.
Edellinen käyttö audi vuodelta -91. Ei minkäänlaista ruosteen alkuakaan alustassa vaikka on jokapäiväisessä ajossa ja on muuten suojattu säännöllisesti joka 3:mas vuosi uudesta lähtien.
Nykyinen käyttis caravelle-99 suojattu vaikkei tarviiskaan "mukamas" mut eron kyllä huomaa aika helposti samanmallisiin suojaamattomiin verrattuna niinkuin tuon audinkin suhteen nykyään.
Niin ja se vielä piti sanoa että ainakin "oikeassa" ruoste-estossa otetaan nykyään lähes kaikissa uudemmissa autoissa vakiona olevat sisälokarit irti, niin ne kannattaa ottaa pestynä mukaan kotiin ja käydä autotarvikeliikkeestä hakemassa äänieristysmassaa tuollaisessa pikilevynä myytävässä muodossa. Sen kun sulattelee vaikka hiustenkuivaajalla ja taputtelee siihen lokarin päälle niin johan muuten vaimenee auto...