WANTED: Moottoripyöriä päästömittaukseen

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Hannu Virta
Viesti:

WANTED: Moottoripyöriä päästömittaukseen

Viesti Kirjoittaja Hannu Virta »

WANTED: Moottoripyöriä päästömittaukseen :twisted:
Moottoripyörien rakentelun yksi vaikeimmista esteistä on edelleen pakokaasupäästöjen testaaminen, joka on lain mukaan edessä kaikilla 1.1.1991 tai sen jälkeen käyttöönotetuilla pyörillä, jos niihin tehdään päästötasoon mahdollisesti vaikuttavia muutoksia.
Tämän ongelman ratkaisemiseksi SMOTO ja MMAF järjestävät mittauspäivät 23-24.9.2006 klo 10-16. Tutkimus tehdään yhteistyössä Helsingin Ammattikorkeakoulun STADIA:n kanssa. Mittauksia varten tarvitsemme ensisijaisesti vakiokuntoisia kaikenmerkkisiä ja -mallisia moottoripyöriä

LUE LISÄÄ: http://www.smoto.fi
Pitäisikö H-DCF:n kuulua SMOTO:oon? Lue http://www.kokousaloite.net/ ja ota kantaa!
Vallu
Viesti:

Täsmennä

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mitä tarkoitttaa "vakiokuntoisia"? Jos siis äänenvaimentajat on vaihdettu niin onko se vakiokuntoinen enää?
Hannu Virta
Viesti:

Re: Täsmennä

Viesti Kirjoittaja Hannu Virta »

Vallu kirjoitti:Mitä tarkoitttaa "vakiokuntoisia"? Jos siis äänenvaimentajat on vaihdettu niin onko se vakiokuntoinen enää?
Ei ole enää vakiokuntoinen. Tosin aiomme tutkia äänenvaimenniasian että vaikuttaako vaihto oleellisesti päästöihin vai ei.

Eli muutama vaihdetuilla putkillakin kannattaa ilmoittautua, mutta se on syytä mainita. Ensisijaisesti tarvitsemme nyt 100% vakiokuntoisia. Ilman suodatinkin pitäisi olla "tehtaan suositusten" mukainen. Samoin syttytulpat. Eli kaikki kaikki joka voi vaikuttaa päästöihin paikallaan mitattaessa siis välillä: ilmansuodatin > kaasutin/ruisku, > syttyjärjesytelmä > kone >pakoputket, pitäisi olla vakoita. Muilla muutoksilla ei ole väliä.

Hanski
Pitäisikö H-DCF:n kuulua SMOTO:oon? Lue http://www.kokousaloite.net/ ja ota kantaa!
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Toisaalta yli 10v pyöriä "tehdaskunnossa" on aika vaikea löytää, siksi myös hiukan muunnellut ovat erittäin tervetulleita!
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nostetaas ylöspäin...

Joko on tarpeeksi pyöriä ilmoittautunut? Saattaa olla vaikeaa saada ainakin Harley-Davidsoneita paikalle jos ehdoton vaatimus on täysi alkuperäisyys - ainakin vanhemmissa laitteissa. Moni käytetyn pyörän ostaja kun ei edes tiedä mitä kaikkea pyörään on vuosien aikana tehty.

Muun merkkisistä löytyy sitten varmasti enemmän tarjokkaita, olisi tietysti mielenkiintoista tietää miten 90-luvun alkupuolen japsin päästöt eroavat samanikäisestä H-D:sta.
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Muutama päivä sitten siellä ei ollut yhtään HD:ta tulossa. Siis erityisesti kaipaamme HD:ta listalle. Ilmoittaudu: http://www.smoto.fi/mittaukset/
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Päästöasiassa se suurin ongelma liittyy uusiin tai uudehkoihin pyöriin. Jos jollakulla on 1999 tai uudempi pyörä, jonka tekniikka on kaasutinta ja putkia myöten vakiokunnossa, niin ilmoittautumaan vain!

Ennen 1991 käyttöönotettua kalustoa eivät päästönormit koske, niitä mitataan lähinnä yleissivistyksen kannalta. Mutta hyvässä iskussa olevalla rystyllä, pannulla ja lapiollakin saa paikalle tulla!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Rautiksetkin varmaan kelpaavat :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
mcmies

Kyllä kelpaavat! 8)
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

No höh... Ku en mielelläni lähtis Helsinkiin ajeleen... :roll: Mopo olis pari vuotta vanha ja täysin orggis...
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
hemuli
Viesti:

Minna&FatBoy kirjoitti:...Ku en mielelläni lähtis Helsinkiin ajeleen...
Ei sun tarvitse mennä lähellekään keskustaa, reitti ei ole juurikaan kummempi kuin Lempäälän taajama. Ilman muuta paikalle että saadaan edes muutama H-D mitattua.
Minna&FatBoy
Viesti:

hemuli kirjoitti:... reitti ei ole juurikaan kummempi kuin Lempäälän taajama....
Ai? Käytkö useinkin täällä...? :wink:

No missä päin se sit on? Ku ei tuolla Smoton sivuilla ollu tietoa...
Pitää kattoo tulisko lähettyä. Ois tuo isännänkin mopo kyllä 1991 mallia mut siinä on tuo putki/hengitysosasto rukkailtu... :roll:
hemuli
Viesti:

Lainaus SMOTO:n sivulta:
Testauspaikan osoitetiedot lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse
Mutta luota minuun, sijainti on varsin helposti löydettävissä - jos suunnistaminen ahdistaa niin voidaan vaikka treffata jossain kaupungin rajalla.
Minna&FatBoy
Viesti:

No totta vie ahistaa! Kaikki tiet jotka kulkevat kehäkolmosen sisäpuolella tai edes lähistöllä... :roll: :wink:

Jos oikein opastuskin luvataan niin pitänee sit kaiketi edes harkita :)
mcmies

Pois Minna pelko ja ahdistus! Kyllä sä pärjäät. 8)
Vastaa Viestiin