ei käynnisty

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hdjaska

ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja hdjaska »

voisko joku neuvoa! silloin tällöin startatessa alkaa vaan nakuttaa, eli naks ku painaa starttia.bendix ratas lyö vasten toista ratasta eikä mene väliin ja pyöritä. solenoidi huollettiin,akussa täydet tehot,startti rele vaihdetu, kaikki johdot tarkastettu,ja useasti kiroiltu kun vaan sillon tällön naksahtelee, joskus kuntyöntelee vaihdepäällä,ja odottelee jonkun aikaa lähtee kun palmun alta
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla oli viime suvena nelipyöräisessä sama vika. Syynä oli startin akselin messinkilaakeriholkkien kuluminen. Lämmetessä holkit alkoivat ahistaa ja kuumana naksutti kun ei startti jaksanut pyörittää. Kun startti oli kylmä, niin silloin lähti kuin palmupuun alta.

Eli jos ilmenee vain kuumana, niin vika voisi löytyä esim. tuosta.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Eki

Viesti Kirjoittaja Eki »

Mulla lähti samanlaiset starttiongelmat, kun otin maadotuskaapelin koneen ja rungon väliltä irti ja putsasin kontaktipinnat ja asensin takaisin...nyt starttaa joka kerta..niin se kaapeli on koneen alla ainakin Electraglidessa...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Eki kirjoitti:Mulla lähti samanlaiset starttiongelmat, kun otin maadotuskaapelin koneen ja rungon väliltä irti ja putsasin kontaktipinnat ja asensin takaisin...nyt starttaa joka kerta..niin se kaapeli on koneen alla ainakin Electraglidessa...
Pätee tosiaan vain kumiripusteisiin... Oletteko koskaan kiinnittäneet huomiota kuinka onnettomilla naruilla HD on alunperin tarkoittanut käynnistysvirtaa siirrettäväksi? Kaikkiin pyöriini olen vaihtanut järeämmän kaapelin akulta startille - sekä akun miinusnavalta runkoon, älkää unohtako maakaapelia! Suurin osa sähköongelmista juontaa juurensa huonoon maakontaktiin.

Vinkki: Autohifihommissa käytettävät virtakaapelit ovat erittäin hienosäikeisiä ja täten erinomaisia mopokäyttöön; virtaavat hyvin sähköä ja taipuvat tiukoille mutkille. Toinen hyvä kaapelilähde on hitsaustarvikeliikkeet. 35-neliöistä kummikaapelia niin johan potkii...

Tuohon alkuperäiseen vikaan - kuulostaa siltä kun kuparinasta johon akulta tuleva virtapiuha kiinnittyy olisi kulunut loppuun. Siis se osa siitä joka on startin sisällä.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Hemuli on asian ytimessä, alkuperäiset kaapelit ovat onnetonta narua :cry:
35mm2 kaapelit on riiittävän paksut ja taitaa olla lähes ainoaa bilteman kamaa jota pyörään voi pultata :lol: Kannattaa muistaa myös tuo maajohto.
Vastaa Viestiin