s&s

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

hemuli kirjoitti:
Don Quijote kirjoitti:Vaihdoin tänään wanhan Super B:n tilalle ihkauuden Super E:n...
Hyvä jos vaihto tuotti halutun lopputuloksen mutta kuinka väljä se wanha B oli? Nimittäin jos läppäakselin puslista vuotaa ilmaa niin ei mikään kaasari toimi kovinkaan hyvin. Tämän takia sössön kaasareihinkin saa korjaussarjoja ko. kohtiin.
Tiedä häntä, wanha se ainakin on ja ja varmaan on klappiakin, ei paljoa, mutta ilmeisesti riittäväti. Olen sitä nyt säätänyt ihan riittävästi ilman toivottua lopputulosta, aikansa kutakin :evil:
Kaasarin vaihto korjasi niin monta ongelmaa, että rahanmeno ei edes vituta...Hyvä puoli tuon B:n kanssa puljaamisessa oli, että tuli aika hyvin selvitettyä itselleen miten se toimii, tai kuuluisi toimia. Nyt samoilla "opeilla" sain tuon E:n pelaamaan ällistyttävän hyvin ja laakista?! Pitäiskö koputtaa puuta?

Eniten hämmästytti se tasakaasulla nykimisen katoaminen, olin lähes varma, että vika olisi ollut jakajassa,,,
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Astroman kirjoitti::roll: Itse haen edelleen säätöjä kohdilleen... Käynnistyy kyllä ensimmäisellä "muulin" potkulla, mutta räkii kaasariin aivan kuin olisi ilmavuotoa jossain mutta nokeaa samalla tulppia ja pienen lämmityksen jälkeen toimii taas moitteetta mutta "kaupunki" ajossa pitää hieman avittaa ryypyllä ajoa... tosin alkaa jo menemään tottumuksesta tuo tulppien putsaaminen tai vaihtaminen.
Eihän sulla vaan jää ryyppy jotenkin päälle? (Siis kaasarissa 8) )
Tai tyhjäkäyntialue ole säädetty liian rikkaalle? Ajattelin kun ne tulpat nokeentuu niin helposti.
Mitenkäs tulpanjohdot? Entäs puolan kunto? Venttiilien säätö (tönärit)?
Sittenhän siellä kohokammiossa on pari muutakin ilmareikää varsinaisten suuttimien lisäksi, voisko niissä olla jotain skeidaa? Paineilmalla saa hyvin putsattua, toki kaasarin joutuu taas kerran avaamaan...
Ja ilmavuodot on helppo löytää start-pilotilla, eli eetterillä. Kone käyntiin ja sumutat pilottia imusarjaan, jos nousee kierrokset --> vuotaa jostain

Lyhyesti omat säädöt millä pata toimii nyt hienosti:

- suuttimet 0.295 (välialue) ja 0.74+powertube (pääalue)
- tyhjäkäynti ruuvi n. 1 kierros auki, haettu siten että kone käy tyhjäkäyntiä ja kierretty ensin kiinni (laihemmalle) kunnes alkaa hyytyä, siitä auki (rikkaammalle) kunnes hyytyy, näiden puolivälissä, ehkä aavistus rikkaalle on oikea kohta
- kiihdytys pumppu säädetty siten, että ensin kokonaan kiinni ja siitä noin puoli kierrosta auki. Bensaa tulee kun kahvaa kääntää, ei liikaa mutta riittävästi
- sytkä säädetty lopullisesti kohdalleen ajamalla, eli ajoa ja havaintoja, pysähdys ja säätö, ja taas ajoa, kunnes toimii. Mulla on perinteinen kärkisytkä mekaanisella ennakonsäädöllä. Käy nätisti, ei ammu putkiin eikä kaasariin ja käynnistyy hyvin, eli ilmeisesti on melko hyvin paikoillaan.

Enempää ei mun vähäisellä kokemuksella tule vinkkejä mieleen. Viisaammat saa jatkaa. Kerro mikä lopulta auttoi jos (kun :) ) saat säädöt kohdalleen
Vastaa Viestiin