Tuolla rottenin kuvalla ei ole mitään tekemistä avo- tai umpikypärien kanssa. Ko. kuva on kierrellyt netissä vuosia ja ilmeisesti kyseessä on haulikolla tms. suoritettu itsemurhayritys... Miltä jälki mielestäni enemmän näyttääkin.
Ja itse keskusteluun liittyen, eiköhän jokainen aja sillä potalla mikä parhaalta tuntuu. Itse käytän avopottaa päiväajeluilla ja sitten kun lähden pisempään reissuun, vetäisen päähän roofin boxerin. Tosin simpsonin street bandit on alkanut himottamaan... Mutta tuolla taitaa olla hintaa sen verran, että pysyy haaveena vielä jonkin aikaa.
Ottakees nyt ihan iisisti...
Nuo rottenin kuvat on ihan hauskoja mutta ei kai kukaan kuvittele että ne aitoja olisi? Kyllä tommonen saitti olis suljettu aikaa sitten jos olis. Teatteriverellä ja nykytekniikalla saa ihmeitä aikaseks.
Onko davidan ohutkuorinen tosiaan hyväksytty malli, speedster on kait vaan ruattis hyväksytty. Jos tulee kolhu polttimoon niin vakuutusyhtiö ei kait korvaa jos ei oo hyväksytty malli.(riippuu varmaan tilanteesta) Ostin ite davidan paksumman mallin ja oon ollu muuten tyytyväinen paitsi ulkonäköön. Ei suhise, ei paina, ei meteliä.
Yleisesti ottaen jos kypyrä on sieni se on hyväksytty, jos ohut se on laiton.
jep taas,,,, niin onhan sitten vaihtoehto ostaa vanha armeijan kypärä,,, ja kiillottaa se on kyllä aika hyvän näköinen,,, vaikka ei oo hyväksymiä,, ei ainakaan luoti heti lävistä
Itse ostin Davida Jet:in, joka on kyllä tosi hyvin viimeistelty potta. Sisukset nahkaa ja istuu ainakin omaan päähäni kuin valettu. Näköhaittaa tosin hieman on, koska pieni ukko isolla päällä niin kuin minä, näyttää vähän niin kuin marsilainen Bugs Bunny show:ssa, heh!
Mielestäni se ei myöskään ole kovin hiljainen, koska tuulen humistessa ei edes moottorin ääni kuulu (H-D SE-putket). Kun laittaa korvatulpat, niin taas kuuluu kone paremmin. Johtunee varmaan paksun E-hyväksytyn fyllin aiheuttamista pystypinnoista, jotka ottavat ajaessa tuulta vastaan.
Davida saattaa myös olla helteellä hiukka kuuma, koska siinä ei ole minkäänlaisia tuuletuskanavia. Tästa ei tosin vielä ole omakohtaista kokemusta. Tuuletuskanavat lisäisivät varmaan edelleen myös potan kokonaishalkaisijaa.
Jos näkö menee hyväksyntöjen edelle, niin luulisi Davida Speedsterin
Ruotsin ja Tanskan hyväksyntöjen riittävän myös täällä Suomessa.
Jenkkien DOT:iin kannattaa suhtautua hieman varauksella, koska sen standardin näyttää läpäisevän jopa mattamusta hellehattu.
Jokke Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Asetuksen 129 §:ssä säädetään, että tieliikennelain 89 §:ssä tarkoitettuja malliltaan hyväksyttyjä moottoripyöräilijän suojakypäriä ovat E-säännön n:o 22/04 mukaiset hyväksytyt suojakypärät ja standardin FMVSS 218 vaatimukset täyttävät suojakypärät.
Eli näyttäisi että kypärän ei tarvitse olla E-hyväksytty kunhan se täyttää FMVSS 218 vaatimukset. Moinen standardi löytyy esim osoitteesta http://www.bikersrights.com/nhtsa/fmvss218.html (eli jenkkien DOT -merkintä), joten sitähän voi yrittää poliisimiehen kanssa väitellä että täyttääkö vaatimukset vaiko eikö.. En ole kyllä kuullut että pahemmin tien päällä kypäriä tutkittaisiin..