Moikkailu tienpäällä
- Leader Dog
Moikkailu tienpäällä
Mites muuten toi tienpäällä motoristeille moikkailu yleensä on,hyviin tapoihin kuuluisi kaiketi moikata kaikille motoristeille mutta jotkut eivät välitä pahemmin moikata H-D kuskille .
Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?
Vajaat 20 vuotta veneilleenä (v8 moottorilla ) olen huomannut että purjevene porukasta osa kääntää päänsä toiseen suuntaan mielummin kuin moikkaisi.Varsinkin jos veneessä on ääntä normi jamariinia enemmän.
Hieman hilpeyttä kyllä herätti kuin hinasin viime kesänä äänekkäällä muskeliveneellä purjeveneen Pulkkilanharjulta Vääksyn kanavalle (n 10 km) ja vielä mitä," harkimo" tarjos vaivanpalkaks kaljat!.
Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?
Vajaat 20 vuotta veneilleenä (v8 moottorilla ) olen huomannut että purjevene porukasta osa kääntää päänsä toiseen suuntaan mielummin kuin moikkaisi.Varsinkin jos veneessä on ääntä normi jamariinia enemmän.
Hieman hilpeyttä kyllä herätti kuin hinasin viime kesänä äänekkäällä muskeliveneellä purjeveneen Pulkkilanharjulta Vääksyn kanavalle (n 10 km) ja vielä mitä," harkimo" tarjos vaivanpalkaks kaljat!.
Re: Moikkailu tienpäällä
Se ei ole sen häpeä, joka tervehtii, vaan sen, joka ei tervehdi!!Leader Dog kirjoitti: jotkut eivät välitä pahemmin moikata H-D kuskille .
Ei kun lapasta pystyyn vaan jokaiselle. Se on ainoa tapa säilyttää perinne. Mä luulen, että siellä moikkaamattomissa on vaan niitä "uusia", ja kun ne on kesän katsonut "vilkuttamista", niin johan nekin alkaa.Leader Dog kirjoitti:Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?!
Mulla lukee jossakin kamppessa rinnan leveydeltä mopon merkki, ja siitä huolimatta tuntuvat useimmat moikkaavan kaiken merkkisten pyörien päältä.
Luulisin että se että muunmerkkisten moikkaamattomuus on lähtöisin ihan HD-puolelta. Kun itte ajelin ennen japsikyykyllä, niin eipä kauhean moni viitsinyt irroittaa karvaista kättään HD:n sarvesta. Välillä taas tuli maantiellä vastaan pitkä letka hoodeita, koko kerholla käsi pystyssä takamatkustajia myöden. Komee näky!Leader Dog kirjoitti:Pitääkö tässä ruveta syynäämän ettei vahingossa moikkaa muun merkkisille?
Itte morjestelen kaikille, jos oon just saanu pesää niin morjestelen moposkoottereillekin..
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
-
Hartikkamies
- Viesti:
-
Hartikkamies
- Viesti:
Eihän Cadillac kuskitkaan moikkaa Lada kuskeja...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Akonpohjan markkinoilla ohimennen kuultua pari vuotta sitten, kertojana keski-ikäinen Suzuki-kuski: "Mie ko ajoin kutostietä pitkin nii vastaa tul niit harrikoit letkassa. Mie nostin lapase pystyy ja tervehin kaikkii. Ykskää ei tervehtint takasii, mut se viiminen näytti miul keskisormii"!
Mie kyllä tervehin kaikkii...välil autojaki.
A Member of Anti-Evolution Revolution!
Ennen oli lapa pystyssä aina vastaantullessa. Riippumatta merkistä. Silloin olikin tosin motoristeja vain noin neljännes nykymäärästä.
Viime vuosina olenkin jakanut homman kahteen linjaan:
1) Itse nostan/avaan vaan nykyäään kämmenen/nostan etusormea tuppervarekuskeille tai muille vastantuleville motoristeille. Ne kun ei tahdo moikata oikein millään hoodee-mopoja.
2) Oman merkin kuskeille löytyy reilumpi käden heilautus, ihan perinteisellä handu irti stongasta-meiningillä.
Maaseudulla moikkailen ihan pikkumopojakin. Palkaksi saa leveen hymyn ja hemmot on varmaan onnessaan. BTW: eihän rekkakuskitkaan moikkaa bussikuskeja!
Viime vuosina olenkin jakanut homman kahteen linjaan:
1) Itse nostan/avaan vaan nykyäään kämmenen/nostan etusormea tuppervarekuskeille tai muille vastantuleville motoristeille. Ne kun ei tahdo moikata oikein millään hoodee-mopoja.
2) Oman merkin kuskeille löytyy reilumpi käden heilautus, ihan perinteisellä handu irti stongasta-meiningillä.
Maaseudulla moikkailen ihan pikkumopojakin. Palkaksi saa leveen hymyn ja hemmot on varmaan onnessaan. BTW: eihän rekkakuskitkaan moikkaa bussikuskeja!
HD FLHRCI - 2002, 900 Z1 - 1974, CB 500 - 1974, RD 125 - 1974, Ögland - 1964
-
laattalentää
- Viesti:
-
Tiger Antero