vihjatkaapas kesäksi kivoja ajoreittejä ja paikkoja
ei sitä karttaakaan aina tarvitse
Jos on oikeasti paljon aikaa ja seikkailuhenkeä, voi tehdä niinkuin kaverini muutama kesä sitten; olimme muut mökillä Mikkelin lähellä ja kaverini starttasi Seinäjoelta. Karttaa ei ollut matkassa ja Suomen tuntemuskin vähän niin ja näin. Kaveri ajeli pikkuteitä ja pysähteli silloin tällöin kyselemään natiiveilta aina saman kysymyksen: "Mihin suuntaan lähtisit jos olisit Mikkeliin menossa?"
Noh, löysi lopulta perille. Kilometrejä tosin tuli jonniin verran.
Toinen vaihtoehto on tehdä kuten toinen kaverini avo-Mustangilla; ajeli aina sinnepäin missä taivas oli selkeä tai aurinkoinen. Oli reissussa kaksi viikkoa tällä metodilla.
Niin, mutta oikeasti mun mielestä aika hienot maisemat ja mukavat ajotiet löytyvät Päijänteen ympäriltä. Asikkala, Korpilahti... Sopivasti mutkaa ja korkeuserojakin jonkin verran. Näin Helsingistä ponnistavalle ei etäisyyskään ole liikaa viikon kesälomaa ajatellen.
Noh, löysi lopulta perille. Kilometrejä tosin tuli jonniin verran.
Toinen vaihtoehto on tehdä kuten toinen kaverini avo-Mustangilla; ajeli aina sinnepäin missä taivas oli selkeä tai aurinkoinen. Oli reissussa kaksi viikkoa tällä metodilla.
Niin, mutta oikeasti mun mielestä aika hienot maisemat ja mukavat ajotiet löytyvät Päijänteen ympäriltä. Asikkala, Korpilahti... Sopivasti mutkaa ja korkeuserojakin jonkin verran. Näin Helsingistä ponnistavalle ei etäisyyskään ole liikaa viikon kesälomaa ajatellen.
Duodanoinnii... Sen verran kaveria tuntien, hyrräkompassi ei ole paha rasti rakentaa. Kompassia käynnistäessä vain kertoo sille missä pohjoinen makailee ja siitä eteenpäin kompassi kiltisti kertoo suunnan, vaikka silmukkaa yms taitolentokuviloita suorittais...MikaelT kirjoitti:Juu ei hitekkiä. Tarkoitus on nimenomaan mennä vaan "johonkin siihen suuntaan" eikä mietiskellä tarkemmin reittejä.
...nimim. lentokoneet on kivoja, kotoa tietenkin löytyy "tunnit täyteen" tullut hyrräkompassiyksilö...
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta!
Pohjanmaalta iltaa.
Ajelin eilen aivan upean reitin Isojoelta Kauhajoelle, kylläkin autolla. N.40 km mutkaa ja mäkeä. Ja Lappfjärdistä Isojoelle on myös upea mutkareitti.
Moni luulee Pohjanmaata tylsäksi, mutta haloo kaikkea muuta. Täällä on valtatiet niin harvassa
, että pakko on eksyä välillä näille mutkaisille oikoreiteille. Nämä suositukset on tietysti päällystettyjä.
Vielä hienompia maisemia löytyis noilta hiekkapätkilta.
Who is afraid of sandroad?
Alan harkita Suomen läpi ajamista käyttäen aikaa matkaan 24 t ja 1000 mailia käyttäen mutkateitä. Pitäisi onnistua. Reittisuunnittelu alkanut.
Ja jos ei, niin mitä sitten.
Ajelin eilen aivan upean reitin Isojoelta Kauhajoelle, kylläkin autolla. N.40 km mutkaa ja mäkeä. Ja Lappfjärdistä Isojoelle on myös upea mutkareitti.
Moni luulee Pohjanmaata tylsäksi, mutta haloo kaikkea muuta. Täällä on valtatiet niin harvassa
Vielä hienompia maisemia löytyis noilta hiekkapätkilta.
Who is afraid of sandroad?
Alan harkita Suomen läpi ajamista käyttäen aikaa matkaan 24 t ja 1000 mailia käyttäen mutkateitä. Pitäisi onnistua. Reittisuunnittelu alkanut.
Ja jos ei, niin mitä sitten.
Tämmönen palaute lopettaa turhan läpänheiton, vaan asiaan alkaa paneutumaan syvällisemmin.igor kirjoitti:Kuule Juta
Olen kyllä niin hullu että voisin lähteä matkaan.
Vaati vähän karttoja ja ehkä toi ajotietokone vois olla hyvä apu, kun voi syöttää etukäteen suunnitellun reitin. Ei tule harhaanajoja, joista kokemusta on.
Lähtöpiste? Päätetään se nyt.
Käykääpä katsastamasta kartalta paikka nimeltä Puottaure Ruotsista.
Keskellä ei mitään.
Lähimpään kauppaan ja huoltikselle 45 km.
Sähköä on.
Olihan kokemus autolla, mutta voisin käydä mopollakin pistäytymässä, kun ko. paikassa asuu kaksi tuttua ihmistä.
Tie päällystetty melkein loppuun.
Miten ois kokoontumisajo???

Keskellä ei mitään.
Lähimpään kauppaan ja huoltikselle 45 km.
Sähköä on.
Olihan kokemus autolla, mutta voisin käydä mopollakin pistäytymässä, kun ko. paikassa asuu kaksi tuttua ihmistä.
Tie päällystetty melkein loppuun.
Miten ois kokoontumisajo???
Hei.
Tässä muutamia linkkejä:
http://koti.mbnet.fi/mcnet/reissut.htm
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... ct=SF;f=15
http://domino.utu.fi/jari/mutkat.nsf
En ole itsekään paljon noihin vielä ehtinyt tutustumaan mutta olen poiminut ne sillä periaatteella että joskus vielä..
Tässä muutamia linkkejä:
http://koti.mbnet.fi/mcnet/reissut.htm
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... ct=SF;f=15
http://domino.utu.fi/jari/mutkat.nsf
En ole itsekään paljon noihin vielä ehtinyt tutustumaan mutta olen poiminut ne sillä periaatteella että joskus vielä..
Autoliitto on julkaissut opuksen: "123 erikoista matkakohdetta Suomessa".
Saa tilattua osoitteesta www.autoliitto.fi
Itse laiton juuri verkkomaksulla tilauksen vetämään, saas kattoa minkälaisia kohteita löytyy
Saa tilattua osoitteesta www.autoliitto.fi
Itse laiton juuri verkkomaksulla tilauksen vetämään, saas kattoa minkälaisia kohteita löytyy
En suosittele kenellekkään
-hyvää elokuvaa
-hyvää biisiä
-hyvää albumia
-hyvää artistia
-hyvää kirjaa
-väriä
Ne nyt vain on niin henk.kohtaisia valintoja.
Niin listasta jäi pois
-parasta mopotinta.
Näistä asioista voidaan keskustella seuraavat kolme kesäkuukautta, mutta toivottavasti ei.
Valitse ilmansuunnta siten, että juuri sillä hetkellä aurinko ei häikäise. Käynnistä moottori ja lähde ajamaan. Kun varatankki ilmoittaa olemassaolostaan, niin tarkista tankkauksen yhteydessä sijainti kartalta. Sitten kone käyntiin ja taas jonnekin päin.
Kyllä se siitä lähtee.
-hyvää elokuvaa
-hyvää biisiä
-hyvää albumia
-hyvää artistia
-hyvää kirjaa
-väriä
Ne nyt vain on niin henk.kohtaisia valintoja.
Niin listasta jäi pois
-parasta mopotinta.
Näistä asioista voidaan keskustella seuraavat kolme kesäkuukautta, mutta toivottavasti ei.
Valitse ilmansuunnta siten, että juuri sillä hetkellä aurinko ei häikäise. Käynnistä moottori ja lähde ajamaan. Kun varatankki ilmoittaa olemassaolostaan, niin tarkista tankkauksen yhteydessä sijainti kartalta. Sitten kone käyntiin ja taas jonnekin päin.
Kyllä se siitä lähtee.
- Screaming Beagle
- Viesti:
Näytit olevan Tuusulasta, joten ehkäpä pari suosikkipätkää lähempääkin kelpaa.
Elikkäs Kellokoskelta Mäntsälään oleva pätkä on melko mainio, ja tietysti sitten toi Läyliäisistä Karkkilaan pätkäkin on hieno.
Paskin pätkä mitä Suomessa oon ajanu oli Lapin iskaritesti välillä Pokka - Kittilä.
Elikkäs Kellokoskelta Mäntsälään oleva pätkä on melko mainio, ja tietysti sitten toi Läyliäisistä Karkkilaan pätkäkin on hieno.
Paskin pätkä mitä Suomessa oon ajanu oli Lapin iskaritesti välillä Pokka - Kittilä.
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
- HeritageSoftail
Suosittelen lämpimästi suuntaamaan loppukesästä Jyväskylän maisemiin -> Kotas-Ralliin. On mahtava meininki ja ja hyvät tarjoilut. Katso itse lisää: http://www.jmkmc.fi/jmk_thekotas.htm
Näillä liikumme:
- H-D FLSTC -93
- H-D FXRS -85
- Chevy Silverado 3500 PickUp (
MYYTY
)
- Plym. Barracuda -69
- H-D FLSTC -93
- H-D FXRS -85
- Chevy Silverado 3500 PickUp (
- Plym. Barracuda -69
Hamina-vaalimaa välillä menee myös museotie, hauska mutka pätkä.Fxsts03 kirjoitti:Hei!
Tässä yksi kesäreissun vaihtoehto, jota pääpiirteittäin tuli ajettua:
Helsinki-Porvoo - Kotka - Vaalimaa - Punkaharju (Museotie)
Miehikkälästä muutamia kilometrejä taavettiin päin löytyy salpalinjan museo.
eipä ole tuola koskan tullu vielä topattua, pitä varmaan kesllä pistäytyä kattelemassa.