millä selviät krapulasta, jos selviät? tai kun

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

kawabata

millä selviät krapulasta, jos selviät? tai kun

Viesti Kirjoittaja kawabata »

meikällä vanhoja hyviä konsteja on ollut:

1. sillä lähtee, millä tulikin.
2. pirtelöä yliannos.
3. pizzaa, rasvaista ja suolaista.
4. vettä ämpäritolkulla.
5. särkylääkettä.
6. suolakurkkuja.
7. makaamalla pitkään.

jne. onko muilla joitain konsteja selvitä itsehankitusta myrkytystilasta?

t. kawis
rätkät rajoittajattakin käy, kun käy ja kukkuu.
Pörre

Viesti Kirjoittaja Pörre »

mulla on ongelma että jos otan vaan yhden päivän niin sitten tulee ihan karmea krapula joka kestää iltamyöhään asti, taas jos otan pari päivää niin olo ei ole niin huono mutta se vähemmän huono olo kestää pari päivää (tai sit vaan maanantai-vitutus lisää pahan olon tunnetta toisena päivänä) mikään ei mulla krapulaan auta (paitsi olut) mutta asioita jotka oloa hieman helpottaa:

-vettä litroittain
-rasvaruokaa (krapulapäivänä vasta n. klo:22.00)
-sipsejä,cocista yms.
-buranaa
-emäntää :twisted:
-olutta (sillä lähtee varmasti krapula, mutta todennäköisesti se siirtyy huomiseen, kun korjaa yli tarpeen)
-taas emäntää :twisted:
-koko päivä makaamista, satunnaista torkkumista, pelkäämistä ja telkkarin kattomista

ei mitään makeaa syötävää koko päivänä, jos on vaara että potkasee vastaan niin ei maitoa (kamalaa oksentaa, muuttuu mahassa kiinteäksi)
vichy-vesi on helppoa oksentaa.. se on vaan sellasta mautonta vaahtoa (mitä enemmän hiilihappoja niin sitä helpompi).
-PANHEADS MC-
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Pörre kirjoitti:tulee ihan karmea krapula joka kestää iltamyöhään asti
Yleisvastaus ratkaisee kaikki foorumin ongelmat:
Kuulostaa siltä että käy rikkaalla, säädä seosta pienemmälle.

:mrgreen:
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Pörre

joo säädöt vähän pieles.. nakutusta kuluu..lisäks ampuu putkeen ja meno on nykivää. kaasua ei kestä ollenkaan ja edeltävänä päivänä piti kaataa koko ajan soppaa suoraan kurkkuun.. muuten olis sammunu! suuttimissa ei tukoksia, kun niistä tulee tavaraa hyvin.. oliskohan vikaa sytkäpuolella vai sisuskalujen välyksis?
-PANHEADS MC-
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Älä hanki krapulaa :wink: ...
vaan kun olet lopettanut ryypiskelyn, juo lasillinen Beroccaa, syö kunnolla (verensokeri ei laske), ja sitten sitä emäntää :twisted:
Mitä useammin - sen parempi :P
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

B-vitamiini tankkausta ennen, toimii ainaki mulla :P :P :P
ei vaivaa krapula sitäpaitsi juuri makea poistaa huonon olon vaikka silliä tekeemieli...näin olen kuullut :lol:
Jasu T

Viesti Kirjoittaja Jasu T »

Pitäisi luultavasti välttää alkoholin nauttimista krapulaa edeltävänä päivänä..? :roll:
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta!
LonerHD

Viesti Kirjoittaja LonerHD »

Iän myötä krapulat senkun pahenee. Ei siihen oikeen mikään auta. Suolasta ja makeaa on kiva syödä, sekin hetkellinen helpotus vaan.. :roll:
883c

Viesti Kirjoittaja 883c »

jos aikaa on niin paras keino taitaa olla maata vaan ihan hiljaa ja liikkumatta n. 10 - 12 tuntia...

no toisinaan ei ole edes vaihtoehtoa...
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Jos osaa, niin vetää joka toisen tuopin vettä. Monasti oon yrittänyt, harvoin onnistunut. Mutta kun oon onnistunut, on olo ollut siedettävä seuraavana päivänä. Muut konstit onkin jo mainittu.

Ja krapula pahenee vuosivuodelta. ja myöhenee. Ennen darra tuli 12 tuntia viimesestä huikasta. Nyt se tulee 14 h:n päästä. Mutta sehän on loogista. Solujen uusiutuminen ja jakautuminen alkaa hidastumaan jo 23 vuotiaana. Siitä muuten johtuu myös tunne, että aika kuluu kokoajan nopeammin.

...tekee mieli terassille... ulkona helle :)

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
KimmoL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Samaa mieltä! Krapulat pahenee. Maksa on jo katiska muutenkin liiasta vuosien juomisesta niin sekään ei polta enää niinkuin 20-vuotiaana. Solutkaan ei uusiudu, kuten todettiin.

Jostain TV-dokkarista bongasin, joka käsitteli krapulaa, pääkivun syyn. Alkoholi kuivattaa joitain hermoja pääkuoren ja aivojen välissä. Krapulassa nämä kiristyneet ja kuivuneet hermot ovat tiukalla ja siitä johtuu pääkipu.

Hyvä ja toimiva ratkaisu on ollut minulle juoda 1-1,5 litraa vettä ennen nukkumaan menoa. Pitkässä illan tissuttelussa aamuyöstä 01:00 jälkeen juoduilla kaljoilla ei ole mitään merkitystä - silloin voi juoda ihan hyvin vaikka vettä! Jopa baarissa. Aamuyön eturauhasterrorin ja kusella käynnin jälkeen pari buranaa/vast. ja muutaman tunnin tirsat päälle. Eipä ole pää kipeä aamulla!
HD FLHRCI - 2002, 900 Z1 - 1974, CB 500 - 1974, RD 125 - 1974, Ögland - 1964
Pörre

Choppers_forever kirjoitti:Jos osaa, niin vetää joka toisen tuopin vettä. Monasti oon yrittänyt, harvoin onnistunut. Mutta kun oon onnistunut, on olo ollut siedettävä seuraavana päivänä. Muut konstit onkin jo mainittu.

Ja krapula pahenee vuosivuodelta. ja myöhenee. Ennen darra tuli 12 tuntia viimesestä huikasta. Nyt se tulee 14 h:n päästä. Mutta sehän on loogista. Solujen uusiutuminen ja jakautuminen alkaa hidastumaan jo 23 vuotiaana. Siitä muuten johtuu myös tunne, että aika kuluu kokoajan nopeammin.

CF
NO SHIT!!! täytin vappuna 23v.. täytynee alkaa testailla alkaako krapulat piteneen tulevien vuosien varrella :lol: .. jos ne tätä menoa pahenee/pitenee niin 70-vuotiaana (toiveajattelua iästä) juodessani tuhdin kännin juhannuksena niin päätä särkee vielä uutena vuotena..
-PANHEADS MC-
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Pörre kirjoitti:
Choppers_forever kirjoitti:Jos osaa, niin vetää joka toisen tuopin vettä. Monasti oon yrittänyt, harvoin onnistunut. Mutta kun oon onnistunut, on olo ollut siedettävä seuraavana päivänä. Muut konstit onkin jo mainittu.

CF
NO SHIT!!! täytin vappuna 23v.. täytynee alkaa testailla alkaako krapulat piteneen tulevien vuosien varrella :lol: .. jos ne tätä menoa pahenee/pitenee niin 70-vuotiaana (toiveajattelua iästä) juodessani tuhdin kännin juhannuksena niin päätä särkee vielä uutena vuotena..
Niin, taikka juhannuksen jälkeen se darra tulee vasta uutena vuotena... :lol:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

Juopottelun ohessa pitäsi aina muistaa ottaa välillä tuopillinen vettä.

Mikäli mahdollista, niin juopottelun loputtua useampi tuoppi vettä, ruokaa (rasvaista = metukkavoileipiä ja makeaa = säilykepurkeittain ananasta tms.) sekä hampaitten pesu.

Aamulla suolen tyhjennys ylä- tai alakautta. Lisää vettä + rasvaista + makeaa. Lisää vettä. Yrittää nukkua vielä. Tarvittaessa Burana.
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

Jep, munkki (Berliinin jos on) ja yksi kepu, se siitä krapulasta.
Vastaa Viestiin