Rillit ja kypärä
- Screaming Beagle
- Viesti:
Rillit ja kypärä
Nonii,
Sitä on sitten ikä saanut meikäläisestäkin sellaisen yliotteen, että viime ajokauden jälkeen olin pakotettu ottamaan rillit, kun ei enää kotisohvalta nähnyt television tekstejä lukea.
Nooh, ongelma täksi kaudeksi onkin sitten se, että olen ajanut reilut 10v. avopotalla, ja siirtyminen umpikypäröintiin ei juuri houkuttele. Rillit mulla on sellaiset, että ne korjaa hajataittoa, ja ilmeisesti killitys on sitä luokkaa, ettei optikot suostu tekemään sellaisia aurinkolaseja.
Onko kellään kokemusta visiirisistä avopotista (esim. Roof Roadster), ja/tai muusta ratkaisusta koskien prillien käyttöä avokuulan kanssa (myös sateella)...? Ja visiirin saa ilmeisesti tummanakin siltä varalta että pysty ajamaan sen yhden aurinkoisenkin päivän Suomen kesässä...?
nimim. Lehmänpaskan hajua kaivaten.
Sitä on sitten ikä saanut meikäläisestäkin sellaisen yliotteen, että viime ajokauden jälkeen olin pakotettu ottamaan rillit, kun ei enää kotisohvalta nähnyt television tekstejä lukea.
Nooh, ongelma täksi kaudeksi onkin sitten se, että olen ajanut reilut 10v. avopotalla, ja siirtyminen umpikypäröintiin ei juuri houkuttele. Rillit mulla on sellaiset, että ne korjaa hajataittoa, ja ilmeisesti killitys on sitä luokkaa, ettei optikot suostu tekemään sellaisia aurinkolaseja.
Onko kellään kokemusta visiirisistä avopotista (esim. Roof Roadster), ja/tai muusta ratkaisusta koskien prillien käyttöä avokuulan kanssa (myös sateella)...? Ja visiirin saa ilmeisesti tummanakin siltä varalta että pysty ajamaan sen yhden aurinkoisenkin päivän Suomen kesässä...?
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
that it ain't no fun,
Hyvä että meitä on muitakin hajataittovikaisia...
Itsellä on hajataitto sitä luokkaa (-2,75) että sitä ei voi korjata vähänkään kaarevilla linsseillä. Niinpä olen ollut pakotettu käyttämään visiirillisiä kypäriä. Roof toimii muuten hyvin mutta se on armottoman äänekäs - electran puikoissa se ei niinkään häiritse mutta kattamattomalla pyörällä ei kioskia pidemmälle viitsinyt lähteä ilman korvatulppia.
Panoptx:n ajolaisella voisi käyttää avokypärääkin, ei vaan ole vielä raaskinut investoida. Harikka1:nen kertonee kokemuksiaan ko. pokista.
Aiheesta on keskusteltu aikaisemminkin:
www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1735
www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2289
www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4985
Itsellä on hajataitto sitä luokkaa (-2,75) että sitä ei voi korjata vähänkään kaarevilla linsseillä. Niinpä olen ollut pakotettu käyttämään visiirillisiä kypäriä. Roof toimii muuten hyvin mutta se on armottoman äänekäs - electran puikoissa se ei niinkään häiritse mutta kattamattomalla pyörällä ei kioskia pidemmälle viitsinyt lähteä ilman korvatulppia.
Panoptx:n ajolaisella voisi käyttää avokypärääkin, ei vaan ole vielä raaskinut investoida. Harikka1:nen kertonee kokemuksiaan ko. pokista.
Aiheesta on keskusteltu aikaisemminkin:
www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1735
www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2289
www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4985
- Screaming Beagle
- Viesti:
Kiitos Hemuli.
Yksi mato koukussa ois hankkia oikea hävittäjälentäjäpotta - kaverin kaveri on oikeissa hommissakin. Loppujen lopuksi E-hyväksyntäkään ei niin kiinnosta - jos se on havaittu sopivan yli mach nopeuksissa, niin poliisisetä voi sitten miettiä sitä.
Kuulovikakin on jo kitaroinnilla hankittu, joten Roof Roadsterkin on vielä kommenttienkin jälkeen harkinnassa vaikka kommentit äänien suhteen olikin aika kylmiä.
Ja mä luulin, että vain vaimo vanhenee...
Yksi mato koukussa ois hankkia oikea hävittäjälentäjäpotta - kaverin kaveri on oikeissa hommissakin. Loppujen lopuksi E-hyväksyntäkään ei niin kiinnosta - jos se on havaittu sopivan yli mach nopeuksissa, niin poliisisetä voi sitten miettiä sitä.
Kuulovikakin on jo kitaroinnilla hankittu, joten Roof Roadsterkin on vielä kommenttienkin jälkeen harkinnassa vaikka kommentit äänien suhteen olikin aika kylmiä.
Ja mä luulin, että vain vaimo vanhenee...
that it ain't no fun,
that it ain't no fun,
- Screaming Beagle
- Viesti:
Öööö. Tä-äh?
Mun ulkonäkövika voi olla subjektiivinen juttu (tosin kukaan ei oo sitä kiistäny), mutta sitten kun silmät ei toimi, niin ne nyt vaan ei toimi sano lekuri mitä hyvänsä.
Mä varmaan en käsittänyt sun viestiä oikein.
Mun ulkonäkövika voi olla subjektiivinen juttu (tosin kukaan ei oo sitä kiistäny), mutta sitten kun silmät ei toimi, niin ne nyt vaan ei toimi sano lekuri mitä hyvänsä.
Mä varmaan en käsittänyt sun viestiä oikein.
that it ain't no fun,
that it ain't no fun,
Re: Rillit ja kypärä
Tervetuloo joukkoon, Roadsterilla tässä yritetään pärjätä, tyynellä kelillä pärjää kohtuu hyvin motari vauhrissaki, jos ei noi näköelimet oo kauheen herkät vuataa, mutta jos bofooria on vähä enempi, nii kyllä pyärii ilma viisiiri ja kakkuloitte alla ja mitä ääniin tulee, nii kyllä välillä kaipais niitä tulppia noihi läpyköihi, ei vaa muista otta niitä mukaa, en oo noita muita avopottia testannu, meinaa niitä missä on se moottorisaha mallin viisiiri, enkä kokeile, paitsi jos tarvii sahata jotai, ei muuta ku hyviä ajokelejä kaikille. t. JupiScreaming Beagle kirjoitti:Nonii,
Sen voin sanoa, että Roof Boxer on lasien kannalta todella hankala tapaus. Leukasuojus auki mahtuu pienet rillit, mutta minulla ainakin rupee painaamaan julmasti pitemmänpäälle. Leukasuojus kiinni ei sitten mahdukaan mitkään pokat, tai ei ole ainakaan tullut vastaan. Muuten todella hyvä potta.
-Kotona ja matkoilla-
- Minna&FatBoy
- Viesti:
Mulla kans lasit hajataiton vuoksi, ja siksi Roof Roadster päässä ajelen.
Taisi muut jo mainita k.o. potan ominaisuudet... Äänekäshän se on, kuulassa humisee pitkän tovin pidemmän ajon jälkeen jos ei oo ollut tulpat korvissa. No, ne nyt ei oo kovin kalliit lisävarusteet hankkia.
Konetiellä kaatosateessa kastuu kyllä linssit vaikka visiiri olis juntattu naamalle kuinka tiukkaan. Jostain se pyörre aina löytää tiensä perille... Muuten se kyllä pitää pääsääntöisesti useimmat varista pienemmät luontokappaleet ja enimmän vedenkin ulkopuolella.
Taisi muut jo mainita k.o. potan ominaisuudet... Äänekäshän se on, kuulassa humisee pitkän tovin pidemmän ajon jälkeen jos ei oo ollut tulpat korvissa. No, ne nyt ei oo kovin kalliit lisävarusteet hankkia.
Konetiellä kaatosateessa kastuu kyllä linssit vaikka visiiri olis juntattu naamalle kuinka tiukkaan. Jostain se pyörre aina löytää tiensä perille... Muuten se kyllä pitää pääsääntöisesti useimmat varista pienemmät luontokappaleet ja enimmän vedenkin ulkopuolella.
- mustaparta
- Viesti:
niksi
Mulla oli vanhat silmälasit muovilinsseillä ja puukolla ne sai vuoltua sopiviksi ajolasien sisään,muutamalla liimatipalla kiinni. 
Os sian leuka
Mä kävin koklaa Rooffin Boxerii, mut mun kolvi osu visiiriin... Ei hyvä... Nyt mä tilasin sellaset Adidaksen kaarevat aurinkolasit mihin saa semmosen adapterin sisäpuolelle mihin tulee oman vahvuset linssit.
Mul on joku avo kypärä mis on visiiri nenään saakka, mut siin tulee kyl välil sellanen "pyörre" sinne sisälle et silmät alkaa valuu oikeen kunnolla. Voihan se tietty olla et mä välil vaa herkistyn nii paljo...
Ja silmänihän taittaa mihin sattuu...
Mul on joku avo kypärä mis on visiiri nenään saakka, mut siin tulee kyl välil sellanen "pyörre" sinne sisälle et silmät alkaa valuu oikeen kunnolla. Voihan se tietty olla et mä välil vaa herkistyn nii paljo...
Ja silmänihän taittaa mihin sattuu...
Pari kesää meni Roof Roadsterilla, nyt on päässä Boxer. Lasien mahtuminen visiirin alle ei ole kummassakaan ollut mikään ongelma, nenä kyllä otti Roadsterin visiiriin kiinni kunnes pyöräytin snurralla visiirin nenäaukkoa suuremmaksi.
Viima kyllä pyyhkii silmille ennen ja jälkeen aukon suurennuksen, varsinkin jos kääntää pään vähänkään väärään asentoon.
Viima kyllä pyyhkii silmille ennen ja jälkeen aukon suurennuksen, varsinkin jos kääntää pään vähänkään väärään asentoon.
Davida Jet ja Climax 500 -gogglet
Davida Jet varustettuna Climax 510 goggleilla on pelittänyt hyvin eri kokoisten ja näköisten silmälasien kanssa. Pysyy huurteettomana melkein kaikissa tilanteissa, joskus kaatosateella on pitänyt vähän pyyhkiä/nostella gogglet otsalle.
Yhdistelmä on aika "katu-uskottava" kulahtaneen HD:n ja kulahtaneen näköisen äijän yhdistelmässä!
www.davida.co.uk (molemmat tuotteet)
Mun mielestä on kätevämpää, että voin pitää normaalilasit ja gogglet. Erilliset ajolasit vahvuuksilla - mä luultavasti unohtaisin jommat kummat jonnekin, kuten aikas monet vahvuuksilla olleet RayBanitkin...
Yhdistelmä on aika "katu-uskottava" kulahtaneen HD:n ja kulahtaneen näköisen äijän yhdistelmässä!
www.davida.co.uk (molemmat tuotteet)
Mun mielestä on kätevämpää, että voin pitää normaalilasit ja gogglet. Erilliset ajolasit vahvuuksilla - mä luultavasti unohtaisin jommat kummat jonnekin, kuten aikas monet vahvuuksilla olleet RayBanitkin...
Itse itseäni lainaten.All Rightista Barufaldin ajolasit 40? ja instrusta linssit kanta-asiakas hintaan 50?,näkö on -2.5 ja erittäin toimiva systeemi,toisena mallina Adidaksen lasit joissa linssit vahvuuksilla adapterilla,lämpimällä kelillä toimii nämäkin.Maksoi kaiketi jotakin 200?.Tänä päivänä optikot pystyy tekemään lähes kaikki lasit kaarevaksi,kaverilla-5 ja kierot silmät,sekin sai kaarevat arskat vahvuuksilla.Periaatteessa ei pitäisi olla estettä visiirin tekemiseen vahvuuksilla.
Adidaksen lasit mullakin. Ei saanu kaarevia hiottua niin toi adidaksen "adapteri" toimii hyvin. Siis kunnon kaarevat aurinkolasit joihin tulee sisään pienet linssit joihin saa hiottua samanlaisen kuvion kuin normaalilaseihinkin. Toimii muuten hyvin mutta adidaksen laseissa pikkusen liikaa tuuletusreikää, urheilijoille kun tarkoitettu. Joutu teippaamaan mustalla sähköteipillä umpeen...Mopo-Ukko kirjoitti:Itse itseäni lainaten.All Rightista Barufaldin ajolasit 40? ja instrusta linssit kanta-asiakas hintaan 50?,näkö on -2.5 ja erittäin toimiva systeemi,toisena mallina Adidaksen lasit joissa linssit vahvuuksilla adapterilla,lämpimällä kelillä toimii nämäkin.Maksoi kaiketi jotakin 200?.Tänä päivänä optikot pystyy tekemään lähes kaikki lasit kaarevaksi,kaverilla-5 ja kierot silmät,sekin sai kaarevat arskat vahvuuksilla.Periaatteessa ei pitäisi olla estettä visiirin tekemiseen vahvuuksilla.
MikaelT