Rautapään käyntiongelmat!
Rautapään käyntiongelmat!
Pyörä on siis -81 rautapää ja kaasarina S&S Super B ilman kiihotuspumppua. Parin viikon säätelyn jälkeen alkoi vihdoin käymään kunnolla mutta annas olla kun yrittää 20 minsan päästä niin ei sitten millään konstilla!
Siis kaasari on säädöissään ja sytkä paikalla ja tulpat uudet ja kaikki muukin pitäis olla kohdallaan...edellinen omistaja kehui myös että on huono lähteen lämpimänä käyntiin! Joku mainitsi jossain että ko. kaasari olisi liian "iso" rautikseen! Tiedä häntä...taannoin mulla oli -69 rautis Keihin-kaasarilla eikä ollut ikinä mitään ongelmia käynnistyksessä. Oliskohan jollain mitään parempaa tietoa tällaisesta ongelmasta...ei oikein jaksaisi kovin kauaa taistella yhden kaasarin kanssa...jos jollain vaikka olisi Keihini tallin nurkassa niin voisi vaikka yrittää kaupata...ja mulla voisi olla myytävänä LOISTAVA S&S Super B 
Rautiainen...
Tereh!
Tulipahan täs mieleeni kun itsekin olen aikanani taistellut -72 Rautapään
käynnistysonkelmien kanssa.Vika löytyi lopulta autom.ennakkolimpuista
ts.kärkien alta.Tuppas jumittaan säätölimput kun kone lämpis huolella.Putsaus,vaihto,uudet jouset ja avot...rupes pelaan.Oot varmaankin tarkistellu tuon osaston vai onkos käräjetön sytkä?
Tulipahan täs mieleeni kun itsekin olen aikanani taistellut -72 Rautapään
käynnistysonkelmien kanssa.Vika löytyi lopulta autom.ennakkolimpuista
ts.kärkien alta.Tuppas jumittaan säätölimput kun kone lämpis huolella.Putsaus,vaihto,uudet jouset ja avot...rupes pelaan.Oot varmaankin tarkistellu tuon osaston vai onkos käräjetön sytkä?
...mä vaan ihmettelen mitä mä ihmettelen...
Samat oireet oli omassa mopossa.Paitsi mulla kastu paita,kun ei oo starttia.Tapahtusko siinä bensan höyrystymistä kaasarissa,eli tuo bakeliitti vois auttaa lämpöeristeenä.Eikä maksa paljoo.hdmies kirjoitti:Niin. jos yrittää välittömästi tai n. viiden-kymmenen minuutin sisään niin lähtee heti mutta jos vähänkin kauemmin niin ei millään...akku loppuu ennen! Tänään viimeksi todettu!!!!!
Ihan mielenkiinnosta: Eli ymmärsin, että kaasari lämpeää liikaajussi s kirjoitti:Samat oireet oli omassa mopossa.Paitsi mulla kastu paita,kun ei oo starttia.Tapahtusko siinä bensan höyrystymistä kaasarissa,eli tuo bakeliitti vois auttaa lämpöeristeenä.Eikä maksa paljoo.hdmies kirjoitti:Niin. jos yrittää välittömästi tai n. viiden-kymmenen minuutin sisään niin lähtee heti mutta jos vähänkin kauemmin niin ei millään...akku loppuu ennen! Tänään viimeksi todettu!!!!!
Laitoin ittelle uuden super e - satsin, ja siinä tuli mukana noin sentin paksu bakeliittinen palikka imusarjan ja kaasarin väliin. Kait se juuri tuota varten toimitetaan.Akseli R. kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: Eli ymmärsin, että kaasari lämpeää liikaajussi s kirjoitti:Samat oireet oli omassa mopossa.Paitsi mulla kastu paita,kun ei oo starttia.Tapahtusko siinä bensan höyrystymistä kaasarissa,eli tuo bakeliitti vois auttaa lämpöeristeenä.Eikä maksa paljoo.Löpö höyrystyy
Ei lähe käyntiin
Lämpöeristettä ja fudaa taas. Näinkös?
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
-
Kokkonen
Vielä yksi tippi...
Olen tavannut rautiksissa vastaavaa ongelmaa ja pariinkin kertaan on venttiilien (tönäreiden) säätö auttanut. Ovat nimittäin kantaneet hieman. Näin etenkin, jos kansia on rempattu äskettäin.
No niin...kaasari vaihdettu, sytkä säädetty, tulpat vaihdettu, ennakonsäätö tutkittu ja kaikki muutkin katsottu.....mutta annas olla..vika löytyi niinkin olennaisesta jutskasta kuin venttiileistä! Edellinen omistaja oli "kuulemma" tehnyt kansirempan...sen jäljiltä vissiin olivat KAIKKI venttiilit jääneet kantamaan! Ei paljon mutta joka ainoa venttiili kantoi pikkuisen eli missään kohtaa ei työntötankoa voinut pyörittää edes tongeilla kunnolla! Yksinkertainen juttu mutta hyvin olennainen! Starttaus, käynti, käyntiinlähtö sekä käyntiääni muuttuivat olennaisesti! Eikun hyviä ajoja vaan kaikille!!