Akun kestoikä ?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

tipi
Viesti:

Akun kestoikä ?

Viesti Kirjoittaja tipi »

Ostin vuosi sitten ensimmäiseltä omistajalta pyörän FXLR -88.Pyörällä oli ajettu n. 500 km/vuosi ja säilytetty huoneenlämmössä kesät ja talvet.Viime kesänä siihen tuli 8000 km.Nyt akku ei tahdo ottaa kunnolla virtaa sisään ,olisko mahdollista että siinä olisi vielä alkuperäinen akku :roll: Onko kellään ollut akun kakskytvuotispäivää :lol: :lol: :?:
ei mopolla mahottomia
Torme

Viesti Kirjoittaja Torme »

akun kesto on aika pitkälti merkistä kiini. bilteman akut kestää noin vuoden, kunnon merkkiset kestää parikolme vuotta. ehkä hiukan pidempääkin.
Jos jollain on kokemuksia hyytelö akuista niin olis ihan mukava kuulla niitten toimivuudesta. :roll:
TJ

Viesti Kirjoittaja TJ »

Käytä hakua, viime kesänä otettiin kantaa akkuasioiden tiimoilta.
ss125
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ss125 »

Hyytelöakun kestoiästä mainittakoon että mulla on HD:n alkuperäinen akku kestänyt vuodesta -98 eli jo 8 kesää. Talvisin olen pitänyt sitä hengissä Optimate laturilla.
Vallu
Viesti:

Hyytelö

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Orkkis hyytelöakku FLHT:ssa neljä kesää. Vieläkään ei mitään oireita mutta aattelin kuintenkin vaihtaa tänä kesänä. Jos se sippaa se tekee sen kuiteskin mahdollisimman hankalassa paikassa. :evil:
Ultrassa tavallinen akku pelitti varmasti kolme vuotta. Sen jälkeen aina vähän riskillä.
Tarttee tunnustaa ettei noita tule ihan ohjeen mukaan hoidettua talven aikana.
Racer

akku

Viesti Kirjoittaja Racer »

Buellissa kesti orggisakku 6 vuotta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

juu akuista sen verran et ,kun lataat akun syksyllä ja laitat sen pakkaseen esim jääkaappiin ni pysyy parhaiten kunnosa monta vuotta !!! ja tosi on !!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mihin toi perustuu, mulla kun aina akut hyytyy ekoilla pakkasilla :?:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tuo kylmässä säilytys ei tarkoita sitä, että sitä myös kylmässä pitää käyttää. Akku säilyy parhaiten kylmässä, mutta toimii parhaiten lämpimässä.... :roll:

Mulla evosporassa ja rautapäässä perinteiset akut ovat kestäneet yhden vuoden ja sen jälkeen tärinä on niistä tehnyt selvää. Nyt on käytössä suljettu huoltovapaa akku ja kerron sitten joskus että kuinkas se kesti.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mulla nyt tokatalvena rupes tuo alkuperäinen akku tökkimään tosi pahasti kun lämpötila rupesi lähenemään nollaa, eka talvi meni ihan hyvin ja jakso jauhaa pakkasillakin, nyt jos ei ekalla yrityksellä lähteny ni piti aina ottaa autosta virtaa, mut nyt kun ilmat on lämmenny on akku ongelmat poistunu.
Vastaa Viestiin