mun 1999 FXD:n mittari ei toimi, ja uusi on varsin arvokas. Kaytettyja olisi tarjolla muista malleista tai eri ikaisisita. Tietaakohan kukaan erilaisten mittarien yhteensopivuudesta? Esim toimiiko 1996 softailin tai 1999 tai 2001 fatboyn mittari 99 Dynassa ja sopiiko heittamalla?
Onko noista mitaan yleista tietoa yhteensopivuudesta
nopeusmittareiden yhteensopivuus
-
Vieras
>mun 1999 FXD:n mittari ei toimi, ja uusi on varsin arvokas.
Yksi vinkki, tarkasta onko se varmasti mittari joka ei toimi vai anturi? Mulla oli aikanaan '99 dynassa mittariongelmia ja ne selvisivät kun anturi vaihdettiin. Kuulin huollosta, että nuo anturiongelmat olivat noissa vuosimalleissa aika yleisiä... Mut tietty mittarikin voi olla paskana.
>Kaytettyja olisi tarjolla muista malleista tai eri ikaisisita. Tietaakohan kukaan erilaisten mittarien yhteensopivuudesta? Esim toimiiko 1996 softailin tai 1999 tai 2001 fatboyn mittari 99 Dynassa ja sopiiko heittamalla?
Softailien mittarit on tankin päällä olevassa konsolissa ja ne on aika isoja halkaisijaltaan, joten ei ainakaan ihan heittämällä sovi...
Yksi vinkki, tarkasta onko se varmasti mittari joka ei toimi vai anturi? Mulla oli aikanaan '99 dynassa mittariongelmia ja ne selvisivät kun anturi vaihdettiin. Kuulin huollosta, että nuo anturiongelmat olivat noissa vuosimalleissa aika yleisiä... Mut tietty mittarikin voi olla paskana.
>Kaytettyja olisi tarjolla muista malleista tai eri ikaisisita. Tietaakohan kukaan erilaisten mittarien yhteensopivuudesta? Esim toimiiko 1996 softailin tai 1999 tai 2001 fatboyn mittari 99 Dynassa ja sopiiko heittamalla?
Softailien mittarit on tankin päällä olevassa konsolissa ja ne on aika isoja halkaisijaltaan, joten ei ainakaan ihan heittämällä sovi...
Tämän lisäksi myös liitin näyttäisi olevan erilainen Softiksen ja Dynan välillä. Tai ainakin kannattaa varmistaa sopivuus myös tältä osin.Anonymous kirjoitti:
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: nopeusmittareiden yhteensopivuus
Termos!mran kirjoitti:mun 1999 FXD:n mittari ei toimi, ja uusi on varsin arvokas. Kaytettyja olisi tarjolla muista malleista tai eri ikaisisita. Tietaakohan kukaan erilaisten mittarien yhteensopivuudesta? Esim toimiiko 1996 softailin tai 1999 tai 2001 fatboyn mittari 99 Dynassa ja sopiiko heittamalla?
Onko noista mitaan yleista tietoa yhteensopivuudesta
Oletkos tarkistanut onko anturissa roskaa? Anturissa on magneetti ja se kerää kyllä aika hyvin irtorautaa vaihteistoöljystä. Ota +napa akusta ekaks irti, anturi on vaihdelaatikossa kuusiokoloruuvilla startin vieressä. Mulla oli aikanaan kans se anturi sökö. Eli ei toiminut nopeus eikä matka, myöskään vilkku ei silloin palauta.
Jussi
Anturissa ei nayttanyt olevan moskaa, joten se ei ainakaan sen vuoksi pitaisi olla toimimaton. Mittari ei silti toimi, tai neula itse asiassa liikkuu asteikon jos pitaa takana oleva kytkinta pohjassa virtaa palle laitettaessa, mutta ajaessa nopeus- eika matkamittari toimi.
Mutta mulla on tuo vilkin palautumattomuus-oire myos, joten ehka tauti liittyy anturiin tai anturin piuhoihin. Pitaapa tsekata tuo ennen kuin ostelee mittareita. Paljonkohan tuo uusi anturi maksaa.
Mutta mulla on tuo vilkin palautumattomuus-oire myos, joten ehka tauti liittyy anturiin tai anturin piuhoihin. Pitaapa tsekata tuo ennen kuin ostelee mittareita. Paljonkohan tuo uusi anturi maksaa.
Saat vikakoodit esille mittarista jos pidät pohjassa tripin nollaus nappia kun käännät virrat päälle. Siellä voi samalla napilla selata mitä virhe koodeja on mittarille tullut. Koodien selitykset löydät alkuperäisestä manuaalista joka on tullut pyörän mukana. En muista suoraan mitä ne koodi olivat niitä oli n 8-9 kpl. Jokaisella eri merkitys ja vielä yhdistetty merkitys. Manuaalista löytyy kaavio jossa voi tsekat mitä ne tarkoittaa ja mistä etsitään vikaa. Myös voi mitata anturin vastuksen.
Se on käsittääkseni hall-anturi, eikä siinä tarvi päällisin puolin olla mitään havaittavaa moskaa eikä vikaa. Lisäksi se saattaa toimia ajoittain. Muistelisin että itse maksoin jotain satasen luokkaa toissakesänä. Eli, ei siihen maailma kaadu.mran kirjoitti:Anturissa ei nayttanyt olevan moskaa, joten se ei ainakaan sen vuoksi pitaisi olla toimimaton. Mittari ei silti toimi, tai neula itse asiassa liikkuu asteikon jos pitaa takana oleva kytkinta pohjassa virtaa palle laitettaessa, mutta ajaessa nopeus- eika matkamittari toimi.
Helpoin varmistuskeino: lainaa joltain kaverilta ja testaa.