Pannun männät 10:1

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Razzle-Dazzle
Viesti:

Pannun männät 10:1

Viesti Kirjoittaja Razzle-Dazzle »

Pannuun männät 10:1 ja nokkana Andrews J toimiikohan tuolla paketilla?
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mielipide.
Ei toimi. Liikaa kanttia tolle nokalle.
Saat aikaiseksi huonon käynnistyvyyden ja pahan detonointi ongelman.
Meteli kyllä kasvaa ja tehot muutamalla hepalla. Paitsi että niitä et pysty käyttää jatkuvan detonoinnin takia.
8,5 puristus max. tai huomattavasti rajumpi nokka, plus kaikki muu tietysti päälle.

Tämä on siis mun kokemuspohjanen mielipide eikä mikään absoluuttinen totuus.
Razzle-Dazzle
Viesti:

Hessu kirjoitti:Mielipide.
Ei toimi. Liikaa kanttia tolle nokalle.
Saat aikaiseksi huonon käynnistyvyyden ja pahan detonointi ongelman.
Meteli kyllä kasvaa ja tehot muutamalla hepalla. Paitsi että niitä et pysty käyttää jatkuvan detonoinnin takia.
8,5 puristus max. tai huomattavasti rajumpi nokka, plus kaikki muu tietysti päälle.

Tämä on siis mun kokemuspohjanen mielipide eikä mikään absoluuttinen totuus.
Tätä epäilin itsekkin, no täytyy miettiä koneen kasausta mitä tekis.
Kokemustasi en epäile. Kiitti vastausksesta :wink:
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Noilla rutuilla ehdottaisin Andrews b nokkaa.
Razzle-Dazzle
Viesti:

FX kirjoitti:Noilla rutuilla ehdottaisin Andrews b nokkaa.
Mäntäkauppias suosittaa A nokkaa, onkos kellään käytössä näitä yhdistelmiä?
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

http://www.andrews-products.com/motorcy ... shovel.htm
Tossa olis linkki Andrewssin sivuille missä selitetään noitten nokkien ominaisuuksia :D
Toi B nokka on modifioiduille koneille, ja jos on ruttua tonkin verran kun sulla on noissa männissä, sanoisin että se on modifioitu kone.
reijo

Viesti Kirjoittaja reijo »

mikä andrews:in j nokassa aiheuttaa nakutusta 10:1 puristuksilla ?

entäs jos on 9.5:1 wisecon männillä niin alkaako nakuttaa vai pitäisikö puristuksien olla pienemmät esim. 8.5:1 ? nokkana J

auttaisiko nakutukseen parempi sytkä esim. crane h-4 , jossa olisi sytytysennakko käyrä parempi kuin jousilla ja painoilla olevissa sytkissä ?
vai ainoastaan puristusten lasku tai jyrkempi nokka ?

t:reijo
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Andrewsin J:ssä imuvena sulkeutuu niin aikaisin että noilla männillä pannun dynaaminen puristussuhde muotoutuu varsin korkeaksi - liian korkea puristussuhde taas vaatisi polttoaineelta korkeampaa puristuskestävyyttä jolloin pumppubensoilla saattaa esiintyä nakutusta. Evon palotilalla tuollainen yhtälö vielä toimii mutta pannussahan ei käytetä vastaavia puristussuhteita.

Tuosta J-nokasta... Itselläni oli pannussa moinen ja kuulin sitten viisaammilta että tuo nokka ei toimi korkeilla kierroksilla ollenkaan. Oireet on kuin kaasari vetäisi liian rikkaalle mutta vika onkin nokan mietoudessa - tuli sitten kokeiltua ja piru vie, chopperi hyytyi kuin seinään karvan alta 150kmh 8O . Vaikka kuinka veti narua tiukemmalle ei mitään tapahtunut.
Razzle-Dazzle
Viesti:

reijo kirjoitti:mikä andrews:in j nokassa aiheuttaa nakutusta 10:1 puristuksilla ?

entäs jos on 9.5:1 wisecon männillä niin alkaako nakuttaa vai pitäisikö puristuksien olla pienemmät esim. 8.5:1 ? nokkana J

auttaisiko nakutukseen parempi sytkä esim. crane h-4 , jossa olisi sytytysennakko käyrä parempi kuin jousilla ja painoilla olevissa sytkissä ?

Mulla oli samat wisecot ja shovelin kannet J nokalla nakutusta hieman ilmeni -Poistui kun vaihdoin toisen imusarjan, kaasarin pienemmäksi ,
kärkisytkän jouset tais olla jäykemmät.
Puristuksia pitää olla :wink:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Razzle-Dazzle kirjoitti:
reijo kirjoitti:mikä andrews:in j nokassa aiheuttaa nakutusta 10:1 puristuksilla ?

Mulla oli samat wisecot ja shovelin kannet J nokalla nakutusta hieman ilmeni -Poistui kun vaihdoin toisen imusarjan, kaasarin pienemmäksi ,
kärkisytkän jouset tais olla jäykemmät.
Puristuksia pitää olla :wink:
Tämä nyt voi olla pilkunviilaamista, mutta saako Wisecolta pannuun 9.5:1 puristeisia mäntiä? Isoon sooveliin saa, mutta tonnikaksatasiin, ei pannuihin eikä soveleihin, mielestäni ei...
Korjatkaa jos olen väärässä.
veeäm

Viesti Kirjoittaja veeäm »

Minä olin ylläoleva vieras...
Razzle-Dazzle
Viesti:

veeäm kirjoitti:Minä olin ylläoleva vieras...
Ei kai saa... oliko ne nyt shit 9:1 :wink:
reijo

Viesti Kirjoittaja reijo »

kyllä wisecon männät pannuun on 9:1 puristuksilla, vaikka toisin aikaisemmin kirjoitin.
reijoa väsytti...
auttaisiko nakutukseen jäykemmät jouset jakajaan ??
veeäm

Viesti Kirjoittaja veeäm »

No kannattaa niitä jäykkiä jousia ainakin koittaa. Kuitenkin suhteellisen helppoa ja halpaa nokan tai mäntien vaihtamiseen verrattuna.
Pannupiä

Viesti Kirjoittaja Pannupiä »

Muistakaa nyt että ne orgis kannet on aivan marenkia.

Eli minä en ainakaan missään nimessä alkais puristuksia nostelemaan jos sillä vehkeellä on tarkoitus heittää reissuakin niinkuin aatelislaitteilla on yleensä tapana. Korkeintaan hiukan jyrkempää nokkaa.

Jos on aftermarket-kannet niin sillon ei oo väliä. Antaa palaa vaan.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Vastaa Viestiin