Luettelo hinnat

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

OiLsLiNgEr
Viesti:

Luettelo hinnat

Viesti Kirjoittaja OiLsLiNgEr »

Miten on noiden luetteloiden hintojen laita? Esimerkiksi Zodiac: http://www.zodiac.nl/Pricelist/Retail_2005_EURO.pdf
Hintoihin tietysti tulee Suomen VAT 22 % lisäksi, mutta entäs paikallisten diilerien katteet? Siis maksaako tuotteeet tasan saman missä tahansa kaupassa jotka noita myy? Vai isojakin eroja hinnoissa, mistä saa halvimmalla? :?
juuei
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

Aina tätä samaa :( halvalla...halvemmalla....halvimmalla....
Eiks teil oo mättöö !!!???
Asiakassuhde paikalliseen diileriin ja kaikki tarvittava löytyy tai tilataan eikä tartte pohtia turhanpäiväisyyksiä. Lompakonpohja sen näyttää mihin on varaa. Ja jos sattuu vääränlainen hankinta, ei muutako kauppaan takas. Saapi keskittyä olennaiseen :lol:
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tänä päivänä liikkeiden nettohintataso pyörii varsin lähellä noita luettelohintoja, taitaa jotkut liikkeet kuuleman mukaan jopa ilmoittaa nuo hinnat asiakkaan jotain kysyessä.

Muistakaa kuitenkin tukea sitä paikallista kauppiasta - juuri sitä jolta saa sen korkanneen jakopään tiivisteen tilalle uuden tunti ennen reissuun lähtöä tai joka korjaa pyöränne silloin kun omat taidot loppuu. Vaikka se tiiviste maksaisikin euron enemmän kuin netistä tilattaessa.

Kentältä nimittäin kuuluu huolestuttavia uutisia, eräskin tuntemani kauppias sanoi että osakauppa alkaa varsinkin talvisaikaan olemaan lähellä nollaa. Ei yksinkertaisesti pystytä kilpailemaan suurten nettitukkureiden kanssa, tuotteesta saatava kate ei riitä kattamaan edes kiinteitä kuluja kun kaupan volyymi ei pienellä liikkeellä ole tarpeeksi suuri. Tämän kauppiaan onneksi korjaamotoiminta riittää kattamaan kustannukset talvisaikaan.

Se olisi nimittäin erittäin ikävää jos paikallinen putiikki joutuu laittamaan lapun luukulle... Viimeistään siinä vaiheessa kun tarvitset sen kikkareen just nyt!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Kyllä hinnat taitaa olla aika lähellä tuon listan hintoja, itse hommasin hot bikesta vaimentimet kuukausi sitten ja silloin _verollinen_ hinta taisi olla luokkaa euron enempi kuin tossa luettelossa.

Jos halavalla pitää saada ja on aikaa, niin silloin melkein kannattaa alkaa kyttäämään ebaytä.
Viva Knievel!
OiLsLiNgEr
Viesti:

Kyssärin pointti on juuri se, että kannattaako noita alkaa ympäri Suomen tilailemaan. Eli ensin tsekkaa hinnan luettelosta ja jos paikallinen tarmo-lähikauppias pyytää rajusti yli, tilaa sen muualta.

Jos Lady haluaa tuplahinnalla, voin järjestää!
juuei
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

Lady on vuosia maksanut sopivaa hintaa, oli kysymys mistä osasta tai tarvikkeesta tahansa.
Siispä!!!!! Voin keskittyä Siihen OLEELLISEMPAAN. PISTE 8)
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
Ilkimys

Usko kovilla

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Kyllä siinä kotimaisen yrittäjän tukeminen on kovilla jos remelin hinta Suomessa on 490 ? ja ameriikasta tilattuna ja kotiin toimitettuna 190 ? kaikkine kuluineen. 8O
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

HD-LADY kirjoitti:Lady on vuosia maksanut sopivaa hintaa, oli kysymys mistä osasta tai tarvikkeesta tahansa.
Siispä!!!!! Voin keskittyä Siihen OLEELLISEMPAAN. PISTE 8)
Musta tuntuu ton allekirjoituksesi perusteella, ettet ole Turusta, vaan Pohjanmaalta, niinkuin minäkin... Ja meillähän ei oo koskaan osattu tinkiä liikoja pois. :wink: :wink:
customesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja customesa »

Tähän vuodenaikaan voi tilata vaikka mistä, mutta niinku joku sano
yritäppä vaihtaa ,saisko edes kevääksi ? .Kun käyt samassa puodissa
talvella niin ajokaudellakin hilut saa supivasti ja kauppiaskin elää. 8O
Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa . Kai luulisin ?
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Kylläpä sitä monestikin tulee jopa listahinnan alle. Ei siis diileriltä, vaan parista jokaiselle aika tutusta puljusta. Lähidiileristä voisi sanoa, että kerrankin pähkäiltiin yhtä juttua (etujarrusylinterissä on jotain kosmista) puolitoista tuntia ja laskua tuli puolesta tunnista. Tuo mitä Hemuli sanoi, että supportoida paikallisia puljuja, on varsin tärkeä huomio. Perustelut voi lukea Hemulin kommentista.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei Ilkimyskään väärässä ole... En ole vielä törmännyt ihan noin pahoihin esimerkkeihin omissa ostoksissani mutta tiedän kyllä että näin saattaa olla. Itse lasken että olen valmis maksamaan "kauppiastukea" 15-20% lisää itse tilattuun hintaan verrattuna, täytyy kuitenkin omalle vaivalle ja palautusoikeudelle laskea jotain arvoa.
jeosteel
Viesti:

Re: Usko kovilla

Viesti Kirjoittaja jeosteel »

Ilkimys kirjoitti:Kyllä siinä kotimaisen yrittäjän tukeminen on kovilla jos remelin hinta Suomessa on 490 ? ja ameriikasta tilattuna ja kotiin toimitettuna 190 ? kaikkine kuluineen. 8O
Joskus myös toisinpäin.Screamin eagle holley kaasari:w&w saksa 1059?,Jep Jep 799?,Dr madhog 375?.siinä voi miettiä kenellä on katteet kohdallaan
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Niin-in. Se on helppo Helsingistä huudella, kun 'tarmo-lähikauppias' on max. vartin ajomatkan päässä. Entäs sitten se joukko, joka asuu muutaman sadan kilometrin päässä lähimmästä osamyyjästä ja tilata pitää, joko puhelimella tai netistä. Vaikka tilaisikin kotimaiselta, niin eipä se kotimaisuus paljon auta, jos kone poikii 'sen vartin ennen reissuun lähtöä'. Varaosa on joka tapauksessa hommattava postin kautta ja päiviä menee.

Ja Lady voi puolestani ihan vapaasti keskittyä siihen olennaisimpaan ja pistää rahansa mihin lystää, mutta salli myös meidän hiukka köyhempien ja ei-turkulaisten hankkia osamme mistä parhaaksi näemme. Maksaa tämä harrastus jo muuten aivan 'riittävästi'. Niin ja sitten jos sulla on uusi HD ja tehtaan kalliit tarvike/varaosat, niin olet lompakkopbiker ! Mikä teille perkele kelpaa ???

Niinkuin muillakin aloilla, myös HD-kuvioissa kotimaisten pelaajien on taivuttava ja mukauduttava siihen, että rajat aukeavat. Ei tämä mitään hyväntekeväisyytä ole.

PS. ja turha tulla selittämään, että ainakaan minun takia kotimaiset alan toimijat kituvat. Sen verran markkoja/euroja olen heillekin työntänyt, eikä siinä mitään, ihan mielelläni olen sen tehnyt ja vastinetta rahoilleni saanut 8)
akrapu

Re: Usko kovilla

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Ilkimys kirjoitti:Kyllä siinä kotimaisen yrittäjän tukeminen on kovilla jos remelin hinta Suomessa on 490 ? ja ameriikasta tilattuna ja kotiin toimitettuna 190 ? kaikkine kuluineen. 8O
Pekkakoo, innostuit aiheesta sen verran, että avasit oman ketjun. Laitan kuitenkin omat viestini tähän alkuperäiseen ketjuun.
Pekkakoo, vastaapa rehellisesti kysymykseeni: Jos yo. käikäle maksaa Suomessa 490 ekua ja netissä toimituksineen 300 ekua vähemmän, niin kummasta paikasta osan ostat ?
Ja rajat avautuu, sille emme sinä, enkä minä voi mitään. Myös omalla allallani se näkyy jo ja meidän täällä Suomessa on vain kilpailtava muilla keinoilla kuin hinnoilla. Uskon, että paikalliset HD-pajat ovat jo löytäneet tai tulevat löytämään keinot.

Elämä etelä-pohjanmaalla ei ole ollenkaan vaikeaa, päinvastoin, paljon helpompaa kuin stadissa, mutta tämä keskustelu onkin sitten ihan oma aiheensa.

PS. Saksasta en ole osan osaa ostanut ja paikallista, vajaan 100 km:n päässä olevaa, toimijaa tuin viime vuonna muutamalla tuhannella eurolla (kuitit on 8)).

PPS. Päiväni pelasti se, että joku vielä pojittelee, vaikka ikää on jo alun viidettäkymmenettä 8).
OiLsLiNgEr
Viesti:

[/quote]Itse lasken että olen valmis maksamaan "kauppiastukea" 15-20% lisää itse tilattuun hintaan verrattuna, täytyy kuitenkin omalle vaivalle ja palautusoikeudelle laskea jotain arvoa.
Aina tätä samaa Sad halvalla...halvemmalla....halvimmalla....
Eiks teil oo mättöö !!!???
15%-20% on ehkä ok, jos kysymys on tiivisteestä tms.

Omissa suunnitelmissa on about 3000-3500? satsaus pyörään, budjetti on sen verran kireä ettei siitä riitä viittäsataa euroa kauppiaan tukemiseen millään.

Kun selailee netissä muiden harrastus-alueiden foorumeita, löytää paljon vinkkejä halvoista ostopaikoista, monilla foorumeilla sovitaan kimppatilauksista ulkomailta jolloin säästetään posti/rahti maksuissa.
Mielestäni hintaseuranta on yksi tälläisten foorumeiden voimista...

Jos jollakulla riittää pätäkkää ostaa mitä tahansa hinnalla millä hyvänsä, niin hyvä, mutta on väärin odottaa että muillakin on. Kun rahat on revittävä pers'nahasta, se tekee nuukaksi.

NoJoo..CopyPastetin päin hel*ettiä, mut älkää välittäkö :oops: :lol:
juuei
Vastaa Viestiin