Street Bobista...
-
Paksupoika
välitys
Kyllä minä ymmärrän ylivaihteeksi sellaisen vaihteen, jolla kokonaisvälityssuhde menee alle yhden. Olkoon mikä vaihde tahansa, se, ja siitä nopeammat vaihteet ovat kaikki ylivaihteita.
Toki, voihan sen ajatella niinkin, että kytkimen kierrosnopeus ylivaihteella on pienempi kuin toisioketjupyörän. Niin ollen pitää kai puhua ylivaihteellisesta vaihdelaatikon välityksestä. Ensin mainittu olisi silloin ylivaihteellinen kokonaisvälitys.
Vielä kun vähän lisää pähkäilis, menis ylihilseen.
Toki, voihan sen ajatella niinkin, että kytkimen kierrosnopeus ylivaihteella on pienempi kuin toisioketjupyörän. Niin ollen pitää kai puhua ylivaihteellisesta vaihdelaatikon välityksestä. Ensin mainittu olisi silloin ylivaihteellinen kokonaisvälitys.
Re: välitys
Ei taida kovin moni härräkkä jaksaa tommosella alle ykkösen kokonaisvälityksellä. Suora kokonaisvälitys tarkottaisi hiukka reilua 800 rundia koneella satasen vauhdissa... Tää siis 16" vanteella ja 130/90 nakilla. Ylivaihteesta puhuttaessa kyllä mä oon ainakin ymmärtäny sen tarkoittamaan nimenomaan laatikon sisäsiä välityksiä.Pertti kirjoitti:Kyllä minä ymmärrän ylivaihteeksi sellaisen vaihteen, jolla kokonaisvälityssuhde menee alle yhden. Olkoon mikä vaihde tahansa, se, ja siitä nopeammat vaihteet ovat kaikki ylivaihteita.
MikaelT
Oletteko koko porukka sekaisin? Mikä myyntiagumentti muka ylivaihde on?? Kyllä se kokonaisvälitys on se mikä ratkaisee koneen kierrokset suhteessa nopeuteen!!! ei nää hurli durlit vakio/vakiona välityksillä kuitenkaan jaksa kiertää rajoittajaan suurimalla vaihteella...... no ehkä sportti alamäessä ja myötätuulessaVieras kirjoitti:Ei pitkät ensiovälitykset tee 1:1 välityksellä olevasta kutosvaihteesta ylivaihdetta. Ylivaihde tarkoittaa alle suoran (1:1) menevää välityssuhdetta.
Tuolla periaatteellahan kaikki pitkästi välitetyt vehkeet on ylivaihteisia... Mikä myyntiargumentti
![]()
![]()
...
Ps. Ollaan muuten sovittu porukassa että xl kuskit ajaa vain kolmosella matka ajossa että bt kuskit pysyy mukana
Tässä sitten uuden dynan tilanneille vähän murehdittavaa laatikon osalta:
http://www.harley-davidson.com/CO/NEW/e ... &FROM=NEWS
http://www.harley-davidson.com/CO/NEW/e ... &FROM=NEWS
mitäs tosta
Mitä väliä tolla välivapaalla on
Huojentavaa sen sijaan oli tieto, että fyrkat moisen turhan korjauksen tekemiseen löytyy viimeiseltä vuosineljännekseltä! Ei romahda osakekurssit eikä sen myötä mun talous.

false neutral position
Uuden laatikon tapauksessa kuitenkin pääasiallinen ongelma taitaa olla se, että neutraalivalo palaa vaikka vaihde ei ole "oikeassa" vapaa-asennossa. On siis välivapaa ja välivapaavalo!
Re: false neutral position
Ride on kirjoitti:Uuden laatikon tapauksessa kuitenkin pääasiallinen ongelma taitaa olla se, että neutraalivalo palaa vaikka vaihde ei ole "oikeassa" vapaa-asennossa. On siis välivapaa ja välivapaavalo!
Enpä mä tuosta laatikko-ongelmasta murhetta ota. Luulenpa, ettei mun pyörää oo ees tehty vielä ja luulenpa myös, että nuo viat on korjattu jo maaliskuussa toimitettaviin vehkeisiin... Ja jos ei oo, niin mitäpä siittä. Takuukorajaukset pelaa! Tuosta vapaavalosta sen verran, etten mä ole yhdessäkään pyörässäni liiemmin siihen luottanut. Kytkimen päästän esim. liikennevaloissa melko varovasti, etujarru pohjassa, ylös.
Oon aina ihmetellyt mikseivät muut prätkävalmistajat oo apinoineet Kawan käyttämää systeemiä. Siinähän, pyörän ollessa paikallaan, ei saa mitään muuta vaihdetta päälle kuin ykkösen tai vapaan...Monen mielestä turha homma, muttei tuosta mun mielestä mitään haittaakaan ole.
H-D Softail Custom 1998