Talvi alkaa pikkuhiljaa lähestyä ja siitä tulikin mieleeni että pitäis kelkkakin laittaa kuntoon kun tuli karautettua se kiinni tossa viimeisillä lumilla...
Hyvinkäällä yksi liike lähettää pytyt hollantiin pinnoitettavaksi mut kun tuo hinta 250e / kpl tuntuu hieman arvokkaalle...
Mistähän löytäisi edes hieman edullisemman paikan joka hommasta suoriutuisi, vai onko ainoa vaihtoehto että kättä vaan syvemmälle taskuun...
Kovakromausta
Kovakromausta
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
- Old School Rules -
Mä kyselin keväällä Kotariin samaa hommaa.
Se pinnoite taitaa olla joku NiCaSil tai jotain. Yleensä vaan puhutaan kovakromauksesta. Mutta ne on eri asia. Sellasta tekijää ei tuntunu löytyvän.
Mulle puhuttiin sellasista hinnoista kuin 300 pinnoitus ja 200 mäntä.
Koko pyöränkään arvo ei ole sellainen.
Tavallinen kovakromaus ei ole ongelma, mutta alumiiniin kovakromaus onkin jo vähän ongelmallisempi. Homma tehdään eri litkuissa.
No mä päädyin eri ratkaisuun. Valurauta putki ja siihen sopiva männänrengas. Takaisin perusasioihin.
Se pinnoite taitaa olla joku NiCaSil tai jotain. Yleensä vaan puhutaan kovakromauksesta. Mutta ne on eri asia. Sellasta tekijää ei tuntunu löytyvän.
Mulle puhuttiin sellasista hinnoista kuin 300 pinnoitus ja 200 mäntä.
Koko pyöränkään arvo ei ole sellainen.
Tavallinen kovakromaus ei ole ongelma, mutta alumiiniin kovakromaus onkin jo vähän ongelmallisempi. Homma tehdään eri litkuissa.
No mä päädyin eri ratkaisuun. Valurauta putki ja siihen sopiva männänrengas. Takaisin perusasioihin.
kovakromaus
Tuo pinnoite tehdään plasmaruiskulla sylinteriputkeen,käyttävät joissakin autoissa jo uutena,paino putoaa kun ei tarvitse alumiini lohkoa putkittaa.
Mulla on kelkanpytty lähdössä tänne http://www.poetonaptec.co.uk/
Wisecot saa samalla jos kiinnostaa (omien hinta vielä varmistamatta)
Wisecot saa samalla jos kiinnostaa (omien hinta vielä varmistamatta)
kovakromaus
Mitähän nuo kaverit tuolla Englannissa nuille pytyille tekevät,ei ainakaan selviä niiden sivuilta.Itse ainakin selvittäisin ensin mitä pojat tekevät ennenkuin pyttyni sinne lähettäisin,ei sylinteriin voi laittaa keraamia,ei toimi koska keraami nimenomaan on lämmöneriste ja sylinteriputkessa se estäisi lämmön siirtymisen itse sylinterirunkoon ja varmaan leikkais.Toiseksi keraami ei ikinä ole niin "liukas"että toimis ko.hommassa.
Oikea tavara olis joitain Ni-Cr-Mo.
Oikea tavara olis joitain Ni-Cr-Mo.
Omat pytyt oli jo lähdössä kohti hollantia, mutta vielä löytyi maailmasta ihminen jolla oli kokonainen uusi kone kyseiseen kelkkaan ja ei edes nylkenyt mitään järjettömyyksiä verrattuna siihen mitä olisi pyttyjen pinnoitus maksanut. ( 500? ) 2kpl+männät.
Eli toistaiseksi homma kunnossa, nyt ei muuta kuin lunta odotellessa...
Eli toistaiseksi homma kunnossa, nyt ei muuta kuin lunta odotellessa...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- Old School Rules -
Kovakromauksesta sitten sujuvasti... mustaan kromiin eli suorittaako kukaan Suomessa jostain luin että olisi teknisessä mielessä helpompi kuin se perinteinen kiiltävä..... tämähän ei ole missään yhteydessä kovakromaukseen 
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro