Krominhoito
Krominhoito
Mikäs on hyvä vinkki kromin hoidolle jos pyörän joutuu säilyttämään kylmässä tallissa talviajan.
Onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon jos tosiaan joutuu säilyttään
pyörän kylmässä koko talven.
Toinen kysymys.
Oliskos Hki alueella jollakin tarjolla edullista paikkaa johon saisi
pyörän talvehtimaan.
Onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon jos tosiaan joutuu säilyttään
pyörän kylmässä koko talven.
Toinen kysymys.
Oliskos Hki alueella jollakin tarjolla edullista paikkaa johon saisi
pyörän talvehtimaan.
Säilytystä tarjoaa vaikka www.a-moottori.com - ja onhan hesarissa monenkin eri firman ilmoituksia aiheesta. Kannattaa myös kysellä paikallisilta talleilta - meillä taitaa olla jo talvipaikat varattuja.
Kromiosille riittää periaatteessa pelkkä vahaus mutta jos on paljon "taiwaninkromia" joka ruostuu jo aamukasteesta niin ei haitanne jos ne sivelee vaseliinilla tms. On vaan v-mäinen pestä pois keväällä... Joskus olen sellaisia osia rasvaillut jotka jäävät hyllyyn pitkäksi aikaa ja hyvänä on pysynyt.
Kylmässä säilytettäessä kannattaa bensatankki täyttää piripintaan ennen säilöön laittamista ettei tankki ruostu sisältä.
Kromiosille riittää periaatteessa pelkkä vahaus mutta jos on paljon "taiwaninkromia" joka ruostuu jo aamukasteesta niin ei haitanne jos ne sivelee vaseliinilla tms. On vaan v-mäinen pestä pois keväällä... Joskus olen sellaisia osia rasvaillut jotka jäävät hyllyyn pitkäksi aikaa ja hyvänä on pysynyt.
Kylmässä säilytettäessä kannattaa bensatankki täyttää piripintaan ennen säilöön laittamista ettei tankki ruostu sisältä.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mie ajattelin tänä talvena kokeille Ilkimyksen vinkkiä ja suihkutin Tolua tasaiseksi kerrokseksi pyörän päälle.
Tankkiin lurautin vähän kaksitahtiöljyä ja raskasta heiluttelua. Keskivertomerkonomin aivot sanoivat että näin saa pienen korroosiolta suojaavan öljykalvoin ja kun kone alkoi työntämään sinista savua, niin oli kaasarikin voideltu.
Keväällä kerron, miten kylmäsäilytys näin onnistui
ps. Pikkulinnut jo kesällä kertoilivat että Hemulilla olisi mahdollisesti tuommoinen projekti tähtäimessä... Jäämme mielenkiinnolla odottamaan....
Tankkiin lurautin vähän kaksitahtiöljyä ja raskasta heiluttelua. Keskivertomerkonomin aivot sanoivat että näin saa pienen korroosiolta suojaavan öljykalvoin ja kun kone alkoi työntämään sinista savua, niin oli kaasarikin voideltu.
Keväällä kerron, miten kylmäsäilytys näin onnistui
ps. Pikkulinnut jo kesällä kertoilivat että Hemulilla olisi mahdollisesti tuommoinen projekti tähtäimessä... Jäämme mielenkiinnolla odottamaan....
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Niin siinä sitten kävi...
Hemuli kirjoitti:
Tervetuloa vaan tänne paparaisten soffaklubille
Ja jokos on Hurriganes-kasetti äänitetty stereoihin
Yksi kesä Pannulla niin jopa pehmeni Hemulinkin peräHehee... pidetään hulluja jännityksessä...
Tervetuloa vaan tänne paparaisten soffaklubille
Ja jokos on Hurriganes-kasetti äänitetty stereoihin
-
mcmies
Re: Niin siinä sitten kävi...
Itse asiassa... sellainen siinä oli pesässä kun kävin koeajollaVallu kirjoitti:...Ja jokos on Hurriganes-kasetti äänitetty stereoihin
Mutta itse aiheeseen, putkissa ei parane olla mitään ylimääräisiä aineita keväällä ensikäynnistyksen yhteydessä... Itse olen kiillotuksen jälkeen aina pyyhkäissyt bräkleenillä tahnat pois ennen ajoa.