Harleyn hinta käytettynä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

woogie

Viesti Kirjoittaja woogie »

Anteeksi aiheeseen tunkeutumiseni näin maalaiselta mutta näkyy neukku vehkeitäkin enemmän tiellä & laidassa kuin noita vanhempia jaappanilaisia. Liekö ettei ihmisiä enää kiinnosta ostaa & kunnostaa & PITÄÄ HUOLTA vanhemmista pyöristä! Helppoahan se on viedä täyskatettu oma muovimuru ammamiehen käsiin kun ei heti lähe tulille halla yön jälkeen. Itekkin olen muutamaan otteeseen joutunu väkertämään vaikka mitä viritystä tien laidassa mutta kuten arvaa, aina päässyt perille. Niin & kumminkin itelläni on VIELÄ tuo ryssänrauta joten selvähän se on että joskus jotain ilmaantuu vaikka mitä uusisi & mielestään hyvin tekisi. Mielestäni tuo härrikän hintapolitiikka on aivan myyjän asia. Kyseessä kumminkin pyörä jonka voi rakentaa uudelleen & uudelleen & uudelleen... Tottahan se on että jos tosissaan jotain haluaa sen hommaa vaikka vähän enemmänkin nipistäisi. Kyllä kai sitä itekkin sitten kun... (ärrinmurrin)... no sitten kun kasvan isoksi... :wink:
Rojumies on rajumies...
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Vai vielä kannettava tietokone :twisted: On muuten samoja värkkejä kännykän, radion ja TV:n kanssa, eli jos minulla olisi mikään noista niin lentäis ihan helvetin äkkiä seinään :twisted: Nyt tämän vuoden saldo on tosin vasta 21000 km, mutta aloitinkin vasta huhtikuussa ja oli vielä tuo koneremppakin. Onhan tässä tosin ainakin pari kuukautta vielä tätä vuotta :twisted:

Päätän täältä tähän.
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

[quote="Vieras"]hlyytisellä on hyvä pointti, kukaan ei vaan tarttunut siihen.

Mitä järkeä on maksaa esim. melkein 100 000 vanhaa rahaa (ja ylikin) vanhasta vehkeestä, jonka ulkonäkö ei edes miellyttäis.

Mä kyttäilin 3v sellaista valmiiksi tehtyä. En ole mikää rasvanäppi, vaan pidän vain huolettomasta ajelusta. Löysin sellaisen.

Olen käynyt läpi"vikojen korkeakoulun", eräällä toisella merkillä.

Älä maksa sellaisesta mitä et halua. Eikö se ole niin helppoa.

Itseasiassa mun unelma vuodelta 1975(Sportster tuli vastaa motarilla Vaasassa)
toteutui vasta 29.5.2005.
En aja kuitenkaan Sportster, vaan B-twinillä.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Haaa... Keskustelu kiihtyy perjantai-illan pimetessä... Antaa palaa arvon kanssakaljoittelijat! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
eerola

Re: Harleyn hinta käytettynä

Viesti Kirjoittaja eerola »

hemuli kirjoitti:...Olisihan se tietysti ensimmäistä pyörää ostavan kannalta hienoa että laitteen arvo laskisi samalla tavalla kuin sen parkkipaikalla hissuksiin ruostuvan, osamaksulla ostetun 1.3 Toyotan...

...Aika näyttää myös sen että onko viidenkymmenen vuoden kuluttua enemmän pannuja kuin vuoden 2005 V-rodeja liikenteessä...
Tässä on juuri se ero Harleyllä ja jollain japanialaisella moottoripyörällä, että Harley ei menetä tyyliään vanhetessaan, ja hyvin pidettynä on edelleen luotettavasti eteenpäinjolpottava kulkupeli. Sitä että hyvä iäkäs Harley voi olla saman hintainen kuin uusi japaninihme on monen vaikea ymmärtää.

Itselläni on ollut noita nelipyöräisiä kulkineita hiukan vastaavia piirteitä kantavalta merkiltä. Vanhemmat mallit olivat aivan loistavia, koska mekaaniset ratkaisut eivät salaperäisesti menneet rikki. Jos vikaa ei ollut löydettävissä, sitä ei ollut. Tein parhaani pitääkseni autoni tiptop ja laitoin niitä kivaksi sortumatta kuitenkaan mihinkään teinituuninkiin. Noiden kulkupelien ilmestyessä Keltaiseen pörssiin, moni besserwisseri katsoi aiheelliseksi soittaa minulle kertoakseen myytävää tavaraa näkemättä kuinka typerä olin hinnoittelussani.

Nykyisin tallissa on mopon lisäksi nelipyöräisen merkin tällä vuosituhannella valmistettuja malleja. Niissä saattaa tietokone päättää, että nyt on joku vika, vaikka sitä ei olisikaan. Siksi niiden kanssa itse ropeltaminen on aika hankalaa. Pahoin pelkään että sama tulee olemaan V-Rodien kanssa. Hienoja pelejä toimiessaan. Mutta onpa ihanaa kun tulee joku sähkövika. Sportsterissa mahdolliset sähköviat rajoittuvat kokolailla virranjakajaan, sytytystulppiin ja lamppuihin.

Siksi H-D on kiva harrastus.
-T
hemuli
Viesti:

Vieras kirjoitti:...Aika pitkät näyttää olevan myyntiajat noissa tunnetuissa rakennetuissa mopoissa. Harvassa on niiden ostajat.
Tämä on taivaan tosi. Mutta kyllä nekin aina kaupaksi menevät, ennemmin tai myöhemmin - esim. Jepjepin Swedish Erotic, Andyn Cherub of Purgatory jne. Jos vieras lukee oman Chop 'n' Rollini tähän kastiin niin moni tuttu ja tuntematonkin on ihmetellyt ääneen ettei sitä vielä ole myyty tuohon hintaan. Olen tullut tämän osalta siihen johtopäätökseen, että suurin osa niistä jotka kokevat tällaisen erikoisemman laitteen omakseen, eivät halua ostaa sitä valmiina vaan rakentavat sellaisen mieluummin itse. On toki myös niitä jotka haluavat pyörän jonka stuuki on valmiiksi sellainen jonka he haluavat - nämä ihmiset ovat myös valmiita maksamaan siitä. Ongelma on vaan saada kysyntä ja tarjonta kohtaamaan. Joku saattaa kokea ongelmaksi erikoisempien pyörien kohdalla myös sen, että ne henkilöityvät varsin vahvasti rakentajaansa - tiedättehän, sitten kun laite on myyty niin se on aina "sen yhden vanha".

Itse kuulun ensin mainittuun porukkaan, ostan mieluummin joko alkuperäiskuntoisen (lue edullisen) pyörän aihioksi tai sitten sellaisen jossa on paljon kallista, mutta helposti eteenpäinmyytävää, osaa. Käytännössä ulkonäöllä ei siis ole minulle mitään merkitystä, palasiksi se menee kuitenkin.
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

hemuli kirjoitti:
Vieras kirjoitti:...Aika pitkät näyttää olevan myyntiajat noissa tunnetuissa rakennetuissa mopoissa. Harvassa on niiden ostajat.
Tämä on taivaan tosi. Mutta kyllä nekin aina kaupaksi menevät, ennemmin tai myöhemmin - esim. Jepjepin Swedish Erotic, Andyn Cherub of Purgatory jne. Jos vieras lukee oman Chop 'n' Rollini tähän kastiin niin moni tuttu ja tuntematonkin on ihmetellyt ääneen ettei sitä vielä ole myyty tuohon hintaan. Olen tullut tämän osalta siihen johtopäätökseen, että suurin osa niistä jotka kokevat tällaisen erikoisemman laitteen omakseen, eivät halua ostaa sitä valmiina vaan rakentavat sellaisen mieluummin itse. On toki myös niitä jotka haluavat pyörän jonka stuuki on valmiiksi sellainen jonka he haluavat - nämä ihmiset ovat myös valmiita maksamaan siitä. Ongelma on vaan saada kysyntä ja tarjonta kohtaamaan. Joku saattaa kokea ongelmaksi erikoisempien pyörien kohdalla myös sen, että ne henkilöityvät varsin vahvasti rakentajaansa - tiedättehän, sitten kun laite on myyty niin se on aina "sen yhden vanha".

Itse kuulun ensin mainittuun porukkaan, ostan mieluummin joko alkuperäiskuntoisen (lue edullisen) pyörän aihioksi tai sitten sellaisen jossa on paljon kallista, mutta helposti eteenpäinmyytävää, osaa. Käytännössä ulkonäöllä ei siis ole minulle mitään merkitystä, palasiksi se menee kuitenkin.
Joo, Hemuli, täyttä asiaa kirjoitat.
Mutta kyllä se oikea ostaja vielä löytyy. Ja niitähän ei tarvitse olla kuin yksi :wink:

Tällaisissa rakennelluissa, ja yleisestikin yksityiseltä ostettaessa, rahoitus ja sen järjestäminen on suurin kynnys. Malttia vaan!

Pistä hemuli Chop ´n Roll Ruåtsiin myyntiin, Finnish style on siellä "in" :D
Ilmoitus hdcs:ään, Harleyportaleniin, mcm-lehteen ja vaikkapa blocket:iin. Luulis että kiinnostusta löytyy, ja mikä parasta, ei tarvitse selitellä mitään v***n %-juttuja :!: Ja vielä, sweduilla ON rahaa :D :wink:
rokko

Viesti Kirjoittaja rokko »

Ei liity aiheeseen mut on pakko eka kertaa ottaa kantaa näihin juttuihin, hemuli sinä kaiken tietävä, kerroppa mulle et miten on mahdollista kun tekniikka puolella joku kysyi neuvoa jakopäästä tulevaan vuotoon niin neuvosi oli suurin piirtein niin et mopo pitää puoliksi purkaa, siis kone, ja kuitenkin on aina ollu, ainakin mun tiedossa noin 35v et siinä muuta tarvi kun peltiläpyskä mikä on kahdella popniitillä kiinni irti, sytkä pois ja stefa pois ja uutta tilalle, oli tosta kaverin kanssa juttuu kun siltä stefa petti ja piruuttaan otettiin aikaa kuinka kauan siinä vaidossa menee, no meni 14 minuuttia, hemulin ohjeitten mukaan ois ehkä menny kauemmin, jokainen voi jutun tarkistaa tekniikka puolelta jutusta öljyä vuotaa, tään niinku siks ihmetyttää et kyseinen hemuli on ainaski omasta mielestään guru ja neuvoo noin päin veetä noinkin yksinkertaisen homman, tulee mieleen et oliko neuvosi piruilua vai oletko todellakin sitä mieltä mitä sanoit kyseisestä asiasta, ja jos se oli piruilua niin ikävä oot, nimim. 42v mopon päällä eikä koskaan oo tarvinnu ketään kusettaa mopojutuissa.
Viimeksi muokannut rokko, 10:48 10.09.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hlyytine
Viesti:

Tuosta tekniikan ja ulkonäön suhteesta sen verran, että puhuinkin aloittelijoista. Se on nyt jälkeenpäin ajateltuna hankala tehdä johtopäätöksiä jos ei ole aiempaa kokemusta. Varsinkaan jos ei ole kukaan asioista tietävä kädestä pitelemässä.

Lisäksi sanottakoon, että itse kuulun noihin, jotka eivät voi kuvitellakaan ajavansa muiden rakentamilla pyörillä. On ihan absurdi ajatus.
Grandy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Se
Viimeksi muokannut Grandy, 11:15 12.10.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hlyytine
Viesti:

Vaikka mitenkä yritän pähkäillä, niin en näe järkeä siinä, että ostaja kertoo hinnan millä myyjän pitää myydä. Etenkin kun ei ole pakko ostaa. Vai olisitko sinä valmis myymään hinnalla, jonka minä päätän? Sopisi kyllä minulle sellainen menettely.
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

rokko kirjoitti:Ei liity aiheeseen mut on pakko eka kertaa ottaa kantaa näihin juttuihin, hemuli sinä kaiken tietävä, kerroppa mulle et miten on mahdollista kun tekniikka puolella joku kysyi neuvoa jakopäästä tulevaan vuotoon niin neuvosi oli suurin piirtein niin et mopo pitää puoliksi purkaa, siis kone...
IMHO kysyisin ensin privana tälläistä ennenkuin aloittaisin julkisen mollauksen. Yleisin ongelma kirjotetun tekstin kanssa on luetun ymmärtäminen, monasti ongelman selittäminen jopa puhelimitse on vaikeaa, saatika sitten techboardin kautta.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
hemuli
Viesti:

Ensinnäkään, en väitä tietäväni näistä laitteista kaikkea - lue tuo allekirjoitukseni niin ymmärrät suhtautumistani tähän asiaan. Jos luulen pystyväni neuvomaan kysyjää jossain, vastaan. Jos olen väärässä saa virheeni mielihyvin korjata.

Siksi toisekseen, kaikkea ei voi eikä pidä muistaa ulkoa. Jos olisin saanut tuon ongelman eteeni fyysisesti, olisin toiminut juurikin kertomallasi tavalla. En ole jokaista huolto/korjaustoimenpidettä ehtinyt tähän päivään mennessä tehdä näihin laitteisiin, opin sitä mukaa kun teen. Montaa eri kikkaretta on tullut pyöriteltyä käsissä ja sitä kautta muistin tuon stefankin sijainnin. Sitä nyt en valitettavasti muistanut että sen pystyy vaihtamaan myös ulkokautta. Pahoittelen jos olen jollekin tuottanut mielipahaa huolimattomuudellani. Ja miksi ihmeessä näkisin sen vaivan että neuvoisin tahallani ketään väärin? Nämä piirit ovat kuitenkin niin pienet että sellaisella pelillä ei pitkälle pötki.

En todellakaan ruuvaa näitä laitteita työkseni vaan ihan omaksi ilokseni. Siinä samalla on tullut opittua yhtä sun toista - usein myös kantapään kautta. Jos nyt jotakuta suunnattomasti vituttaa se että täällä kirjoittelen, joskus jopa ihan läpiä päähäni, voi mielihyvin ilmoittaa sen minulle suoraan.
hemuli
Viesti:

Grandy kirjoitti:Se "Hemulin" nimittämä älypää joka aloitti keskustelun olen minä...
Koska kommenttisi myyntipalstalla oli kirjoitettu vieraana, otin vapauden käyttää nimitystä "älypää" koska ko. kommentti oli mielestäni asiaton sillä palstalla. Nimitys ei missään tapauksessa ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi.
Grandy kirjoitti:...Ei ole itseisarvo ostaa kallista Harrikkaa vaan Harrikka "Eurooppalaisella hinnalla"
Sopii - heti kun Suomesta saa uuden pyörän "Eurooppalaisella hinnalla"... Yritin kaivaa uusien pyörien hintoja keskieuroopasta mutta en tähän hätään löytänyt, joku varmaan kertoo mitä esim. uusi softail standard maksaa siellä. Suomessa kuitenkin maksetaan rajusti veroa uusista laitteista vaikka käytettyjen kohdalla verokohtelua saatiinkin lievemmäksi. Nähtiinhän käytettyjenkin kohdalla selkeä "hintaromahdus" kun uusien hinnat putosi ja käytettyjen tuonnin verotus keveni.
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

rieska kirjoitti: kysyisin ensin privana tälläistä ennenkuin aloittaisin julkisen mollauksen. Yleisin ongelma kirjotetun tekstin kanssa on luetun ymmärtäminen,
-rieska
Tohon sanoisin, ettei suurin osa tyypeistä edes tiedä miten tota privaa käytetään. Eikä muuten moni ymmärrä kirjoitettua tekstiäkään, valitettavasti.
Nytkin on eräällä moro-miehellä ollut jo kuukauden verran privaa vastauksena piruiluihin, mutta ei vaan sytytä, ei.

Ja TC... se on aina hintansa väärti, ei meinaan liiku kovin laajalla hintahaitarilla, nuoren iän takia. Siis originaalit pelit. Ja tiedän kokemuksesta, että evoon pitää saada aikalailla lisäpotkua, ennenkuin saa samat kyydit kuin tavallisella TC:llä. Eri asia tietysti on, mitä järkeä siinä sitten mahdollisesti joku näkee. Meinaan, on niitä nopeitakin pelejä olemassa, jos pitää customiakin alkaa viritellä, muutenkin kuin väännön suhteen. Se on minusta oleellista HD:lle ja TC:ssä sitä on kiitettävästi.
Vastaa Viestiin