Mikä harvinaisuus?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

souweli
Viesti:

Mikä harvinaisuus?

Viesti Kirjoittaja souweli »

Kun rupes kiinnostamaan.....
:roll:

Sattuuko kukaan tietämään miksi tämä pyörä on harvinaisuus? Niin, en häiritse myyjää juuri siksi, kun en ole ostoaikeissa. :lol:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... find_agent[/url]
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ehkä se on vaan erikoisen kallis... :twisted:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Willy G:n suunnitelema tehdascustom, oli kaupasta haettuna tuon näköinen...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Noita ei uutenakaan tehty montaa ja kun katsoo shoveleita tänä päivänä niin monenko luulet säilyneen tuossa kunnossa tähän päivään asti?

Mutta eihän kukaan Suomessa halua maksaa ekstraa siitä että laite on harvinainen...
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Just as they'd done with the Low Rider in 1978, the Motor Company brought out a styling job in 1980 to further the cause of the factory custom concept. This bike demonstrated once and for all that Harley-Davidson were in the market to produce true custom bikes. The FXWG Wide Glide was not so much a factory custom as a factory chopper. Wide Glide yokes from the Electra held 3.5-inch over fork legs and, with revised geometry in the yokes, created a 33-degree rake from the stock 30-degree 4-speed frame. The extra length of the forks was further emphasised by ape-hanger handlebars, and the cruising pegs of earlier FXs were replaced by true forward controls. Just in case you hadn't spotted the bike with all that going on, they the painted it with a full-on flame job with small bar and shield logos discretely positioned in the flames. It saw the first use of the bigger 5-gallon fatbobs from the Electra on an FX and retained the big tourer's dash with its huge speedo and warning lights, and the styling job was finished off with a "bobbed" Electra Glide rear mudguard in place of the Sportster-derived item. It set the style for every Harley custom since.

Lähde: http://www.american-v.co.uk/heritage/re ... /body.html
jyristys

hemuli kirjoitti:Mutta eihän kukaan Suomessa halua maksaa ekstraa siitä että laite on harvinainen...
Kannattaako siitä kauheasti maksaakaan? Minun silmissäni pyörän arvo ei kasva mitenkään räjähdysmäisesti, vaikka bolt-onit olisikin pultattu jo tehtaalla.

Vai meinaatko itse että tuo liukuhihnakustom on 9000e arvokkaampi kuin oma rahalla ja rakkaudella tehty pannukopterisi? :wink:
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Jyristys hei, joku maksaa, joku ei. Joku arvostaa, joku ei.
Ei näistä pyöristä kukaan "ulkopuolinen" voi alkaa tekemään mitään hinta-arvioita/-haarukkaa... :evil:
Itse olen asiasta samaa mieltä kuin Hemuli.
jyristys

Evo Chopper kirjoitti:Itse olen asiasta samaa mieltä kuin Hemuli.
Minäkin olen samaa mieltä kuin iso H: "Mutta eihän kukaan Suomessa halua maksaa ekstraa siitä että laite on harvinainen..."
Repel

Viesti Kirjoittaja Repel »

Mitä maksaa 48vm alkupräinen pannu. Epäilen että on paljon arvokkaampi kuin rakennettu.
hemuli
Viesti:

jyristys kirjoitti:Vai meinaatko itse että tuo liukuhihnakustom on 9000e arvokkaampi kuin oma rahalla ja rakkaudella tehty pannukopterisi? :wink:
Haa - tästä saadaankin kunnon väittely aikaiseksi! :twisted: :twisted: :twisted:

Alkuperäinen on aina alkuperäinen, jälkikäteen tehty on aina jälkikäteen tehty - vaikka sitten kuinka hyvin. Jälkikäteen tehty voidaan aina kopioida uudestaan mutta tehtaan jäljiltä alkuperäisenä säilynyttä ei.

Kyse on nimen omaan siitä, että jo uutena harvinainen laite on säilynyt noin hienossa kunnossa tähän päivään asti eikä ne pienet puutteet (putket yms.) ole kohtuuttoman vaikeat korjata.

Vaikka en täysipäiväiseksi mobilistiksi tunnustaudukaan niin silti mielestäni on tärkeää että näitä laitteita ja varsinkin niiden erikoismalleja säilyy jälkipolvien ihailtavaksi entisöimättömässä alkuperäiskunnossa.

Okei, myönnetään... Luin tänään Mobilisti-lehteä istuessani katsastuskonttorilla... 8)

Ai niin, nythän mä vasta hokasin tuosta jyristyksen kirjoituksesta tuon piikin - "oma rahalla ja rakkaudella tehty pannukopterisi?" Ystävä hyvä, voisit yllättyä melkoisesti jos kertoisin paljonko tuohon laitteeseen on mennyt rahaa... Omasta työstä kun en laskuta. Sitä työtä on kyllä mennyt satoja tunteja mutta rahaa - nietu. Rahalla rakentajat painivat ihan eri luokassa kuin minä.
Karppa

Alkuperäinen

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Minusta alkuperäiskuntoisen ei tarvi välttämättä olla säilynyt, vaan kunnolla entistetty on ihan yhtä hyvä. Jopa parempi siinä mielessä, että tekijä on joutunut opiskelemaan pelinsä. On tapauksia, ettei jäljellä ole yhtään säilynyttä, tietoa kuitenkin tarpeeksi entisöintiin. Muistanpa erään Reo Volverinen, joka ei entisöitynä uutta hävennyt eikä käsittääkseni muuta mahdollisuutta ollut kuin entisöinti...
Kuvitellaanpa että se Vehoniemessä oleva toinen Vaxenberger olisi myös tuhoutunut. Ei minusta olisi yhtään väliä onko museossa oleva auto säilynyt vai entisöity. Pääasia että toinen niistä on jäljellä.
hemuli
Viesti:

Ei toki välttämättä. Mutta et voi kiistää sitä fiilistä minkä harvinainen, oikeasti alkuperäinen laite tuo. Ehdottomasti parhaita ovat sellaiset laitteet mitä on vielä käytetty niin että elämän jäljet näkyy. Sillä mikään laite ei säily käytössä virheettömänä.

Tästä jos astutaan vielä enemmän harhapoluille niin meikäläisen heikko kohta on vanhat kilpurit... Autot tai prätkät, kunhan ne ovat siinä kunnossa missä ne ovat viimeksi radalta poistuneet.
Swine

Viesti Kirjoittaja Swine »

Onhan tuossa hintaa....Mutta itse pyörittelin mielessäni ajatusta että museorekisteröisi tuon jokusen vuoden kuluttua ja laittaisi shovelin tienaamaan.Nimittäin tuon pyörän hinnan saisi virvokkeina takaisin.Saisi ralleissa ym. tapahtumissa lyödä kaljoista vetoa pussihousujen kanssa,että onko ko. mopedi museorekkarissa vai ei?
Taitaisi vaan maksa parka naukua pahasti seuraavan ajokauden jäljiltä :twisted:
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Hinta on kuitenkin niin suhteellinen asia. Mieliteon määrähän sen viimekädessä ratkaisee.
Ja kilpureista; Vehoniemessä on paitsi Vaxenberger, myös Manx...
Monellekos muuten on vielä tuntematon paikka? Hyvät munkkikahvit ja vapaa pääsy näyttelyyn.
:lol: :lol: Suosittelen, matkailu avartaa. :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Karppa, 11:22 27.08.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hemuli
Viesti:

Mitä tulee tuohon lauseeseeni "Mutta eihän kukaan Suomessa halua maksaa ekstraa siitä että laite on harvinainen" niin se on valitettavasti täyttä totta. Niinpä harvinaisemmat laitteet myydään yleensä ulkomaille jossa vakavasti otettavia ostajakandidaatteja on enemmän. Tämä on nähty erityisesti jenkkiautopuolella, monta hienoa ja harvinaista laitetta on lähtenyt esim. Ruotsiin.

Veikkaanpa että tuo shovelikin kävisi erittäin hyvin kaupaksi ison veden takana (siis jenkeissä, ei tuon pikku rapakon toisella puolella).
Vastaa Viestiin