Samoja kokemuksia??
Samoja kokemuksia??
Eiku olen tossa muutaman reissun aikana ihmetelly issessein neljättä kesää ajaessa, että onko muilla ns. kanssa kulkijoillani samanlaisia ihmetyksiä kuin mulla vai kuljenko yksin omituisuuksieni kanssa.. eli kun olet ajanut jottain 200-600 km:n matkan ja käyt viimeisen kerran tankkaamassa ennen kotia ja lähdet liikkeelle niin mikään ei mene nappiin;
- vaihde ei mene päälle tai se on muuten vaan väärä (2-3???)
- kytkimen käyttö vaikuttaa ensiajon aikaiselta
- vilkun suunta mikä lie
- kaasukahvan vääntösuunta hakusessa
- hmm, kai siel oli jottain muutakin mut just nyt ei tul mieleen, ai nii, onk kellään havaittavissa dementiajutskaa, eli et piti mennä jonnekkin, tai siis kääntyä jostain jonnekkin mut sit ei muistakkaan et mihin... tää on tääl käsi pystyss, mämämä
Joo, no, ei mul muuta ihmettelemistä nyt sit.
Ai niin, Wellulle kiitokset leivästä, eiku emännän tekemästä sämpylästä ja meturasta!!! Niin ja holiton olut oli myös tervetullut tuttavuus... hmmm... siirtyisköhän siihen...?? No jos kuitenkaaan ei ihan vielä... muutenkin tää elämä on pelkkää huijausta...
Kiitti ja moi!
- vaihde ei mene päälle tai se on muuten vaan väärä (2-3???)
- kytkimen käyttö vaikuttaa ensiajon aikaiselta
- vilkun suunta mikä lie
- kaasukahvan vääntösuunta hakusessa
- hmm, kai siel oli jottain muutakin mut just nyt ei tul mieleen, ai nii, onk kellään havaittavissa dementiajutskaa, eli et piti mennä jonnekkin, tai siis kääntyä jostain jonnekkin mut sit ei muistakkaan et mihin... tää on tääl käsi pystyss, mämämä
Joo, no, ei mul muuta ihmettelemistä nyt sit.
Ai niin, Wellulle kiitokset leivästä, eiku emännän tekemästä sämpylästä ja meturasta!!! Niin ja holiton olut oli myös tervetullut tuttavuus... hmmm... siirtyisköhän siihen...?? No jos kuitenkaaan ei ihan vielä... muutenkin tää elämä on pelkkää huijausta...
Kiitti ja moi!
Seuraavaksi sinne minne nenä näyttää...
Re: Samoja kokemuksia??
Oleppa hyvä vaan Vinku. Se on hyvä ett sampylä maistuiVinku kirjoitti: Ai niin, Wellulle kiitokset leivästä, eiku emännän tekemästä sämpylästä ja meturasta!!! Niin ja holiton olut oli myös tervetullut tuttavuus... hmmm... siirtyisköhän siihen...?? No jos kuitenkaaan ei ihan vielä... muutenkin tää elämä on pelkkää huijausta...
Kiitti ja moi!
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Tähän hätään sellainen muistui, että erittäin usein 50 km/h rajoituksen loppuessa unohdan kiihdyttää ja kilometrin päässä vasta tajuan rajoituksen muuttuneen. Siis ihan tutuilla teillä. Monesti myös huoltoasemalla tyrkkään mittarin viereen, vaikka ei olisi ollut tarkoitus bensaa ostaakaan. Sehän nyt on ihan vakiohomma, että on lähdössä ajelemaan ja vehkeet tulilla ja kaikki ja sitten rupeaa ihmettelemään missä arskat on. No sisällähän ne. Paljon enemmän sitä tulee kömmäiltyä joka päivä, mutta tähän hätään en muista äkkiä muuta.
Näitä sattuu . Wiikkareista lähtiessä hyppäsin mopon selkään ja polkasin
vaihteen sisään ,mutta eipä lähteny vaikka tärinä oli normaali.
Totesin että vielä 3h ja sitten laitan viellä käyntiin mopon.
(oli muuten 0% ) . Ja himaan kunnialla. Kävin viellä tarjoomassa
apuja matkaajille himaan tullessa koska olin niin freesi .
NÄKYTÄÄN
vaihteen sisään ,mutta eipä lähteny vaikka tärinä oli normaali.
Totesin että vielä 3h ja sitten laitan viellä käyntiin mopon.
(oli muuten 0% ) . Ja himaan kunnialla. Kävin viellä tarjoomassa
apuja matkaajille himaan tullessa koska olin niin freesi .
NÄKYTÄÄN
Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa . Kai luulisin ?
Re: Ohhoh
naisen suusta kuultua:Ilkimys kirjoitti:Mites olis poijjaat jos vaihtaisitte harrastuksen vaikkapa golfiin?![]()
Meinaan ei olisi ympäristölle kovinkaan vaarallista jos alkaapi pilkkiä mailan varressa ja tuiskahtaa siitä nenälleen nurmikolle.![]()
![]()
Miksi jotkut miehet harrastaa golfia ? - se on jollekkin ainut tapa saada lentämään kepin päästä jotain valkoista.......
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ohhoh
golfissahan on se huono puoli että liian monta ukkomiestä yrittää samaan reikään, pilkillä sentään ollaan yksin reijällä ja voi vaihtaa uuteen kun kyllästyyJiiVee kirjoitti: naisen suusta kuultua:
Miksi jotkut miehet harrastaa golfia ? - se on jollekkin ainut tapa saada lentämään kepin päästä jotain valkoista.......
Mopopoika
Terve!
Saattuhaan usein, että ajelee ajatuksissaan autolla tai pyörällä useita kilsoja ja ihmettelee jossain vaiheessa: "miten mä olen tänne tullut. Olenko nukkunut koko matkan?" Koko ajoreissusta ei ole mitään muistissa.
Sattui kerran pyörällä Pariisi-reissussa joskus kahdeksankytluvulla: Pyörä täyteen lastattuna, nainen takana. Pitkän ajomatkan päätteeksi pysähdyttiin liikkareihin ja unohdin nostaa vasemman jalan tapilta asfalttiin. Kaaduttiin pysähdyksissä siihen koko pyörä kuormineen. Oli siinä nostamista. Takanaolijoilla oli hymy huulilla
Toi Tuliketun juttu on tuttu.
Ne on ne putkiaivot
Saattuhaan usein, että ajelee ajatuksissaan autolla tai pyörällä useita kilsoja ja ihmettelee jossain vaiheessa: "miten mä olen tänne tullut. Olenko nukkunut koko matkan?" Koko ajoreissusta ei ole mitään muistissa.
Sattui kerran pyörällä Pariisi-reissussa joskus kahdeksankytluvulla: Pyörä täyteen lastattuna, nainen takana. Pitkän ajomatkan päätteeksi pysähdyttiin liikkareihin ja unohdin nostaa vasemman jalan tapilta asfalttiin. Kaaduttiin pysähdyksissä siihen koko pyörä kuormineen. Oli siinä nostamista. Takanaolijoilla oli hymy huulilla
Toi Tuliketun juttu on tuttu.
Ne on ne putkiaivot
Hana
Hana tuppaa unehtua kiinni.Yllättävän pitkän matkan kulkee sportti letkullisella bensaa 
-Kotona ja matkoilla-
- Mopopoika -65
- Viesti:
Juu... hana jää kiinne...
Ja väsyneenä ei aina muista laittaa vapaalle ennen kuin painaa starttinappulaa.
Nykyisessä raaserissa on vaihdekaavio "oikein päin" eli päin vastoin kun harrikoissa normaalisti. Ja sekös toisinaan aiheuttaa pähkäilyä että kumpis suunta se olikaan kun isommalle menee...
Ja väsyneenä ei aina muista laittaa vapaalle ennen kuin painaa starttinappulaa.
Nykyisessä raaserissa on vaihdekaavio "oikein päin" eli päin vastoin kun harrikoissa normaalisti. Ja sekös toisinaan aiheuttaa pähkäilyä että kumpis suunta se olikaan kun isommalle menee...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Juuh....mulla välillä samoja oireita,tankilta tai kaffelta lähteissä saattaa olla ajopomppa auki puoleenväliin tai lasit unohtua laittaa
Myöskin tosiaan sellanen tunne että oonkohan tässä nyt varmaan ennenkin ajanut, tunaroi välillä huolella
.Mulla bravuuri kun on pukenut kaikki vermeet niin just kun istunut mopon selkään niin avaimet taskussa. 
Että semmoista....
Lisätään tohon vielä että mopon avaimet tallin seinällä ja ovet lukossa ja hälyt päällä ja tallinavaimet siellä ajopuvun alla housuntaskussa - nyt alkaa kuulostaa tutulta...wille kirjoitti:...Mulla bravuuri kun on pukenut kaikki vermeet niin just kun istunut mopon selkään niin avaimet taskussa.
Puhumattakaan siitä kerrasta kun keväällä konerempan jälkeen työnsin pyörän käytävään suorittaakseni ensikäynnistyksen... Oli muuten helppo polkea kun tulpat makasivat rakentelupaikan lattialla... Enkä ollut valitettavasti yksin tallilla - taisi muutama kaveri hymyillä ääneen...
- Minna&FatBoy
- Viesti:
On se vaan hienoa että on muitakin hatarapäisiä
Takki auki, avaimet sadehaalarin sisäpuolella, sadehaalarin puntit auki, jne.
Joskus unohdan painaa hälyttimen pois päältä, avata lukot, laittaa jalan alas (sen onneksi huomasin ennen kuin oli ihan liian myöhäistä...), tai kytkimen käytön liikkeelle lähtiessä tai pysähtyessä...
Toisinaan huomaa puolet matkasta "kadonneen" jonnekin, eikä muista mihin piti mennä. Tai jos muistaakin, ei yhtäkkiä muistakaan mistä sinne pääsee. Tuo customesan tapauskin on muutamaan otteeseen kokeiltu, useimmiten aamulla unenpöpperössä töihin lähtiessä unohtuu laittaa kone käymään
Ja jos ei mitään muuta unohdu, niin korvatulpat. Mutta niitten takia en kyllä enää ala sohlaamaan vaan ajan sitten ilman.
Sadehaalarissa on onneksi vedenpitävä reisitasku, johon mahtuu sopivasti kännykkä ja AVAIMET. Oon oppinut sitä jo peräti käyttämäänkin.
Tasku on lisäksi läpinäkyvä, joten kaukosäädintäkin pystyy käyttelemään avaimia kaivamatta. Mielettömän hyvä keksintö 
Jonossa "virran mukana" ajellessa unohdukset on varsin pelottavia eikä niitä kyllä kovin paljoa kannattaisi harrastaa. Ne kun yleensä kohdistuu liikennevaloihin ja edellä ajaviin...
Takki auki, avaimet sadehaalarin sisäpuolella, sadehaalarin puntit auki, jne.
Toisinaan huomaa puolet matkasta "kadonneen" jonnekin, eikä muista mihin piti mennä. Tai jos muistaakin, ei yhtäkkiä muistakaan mistä sinne pääsee. Tuo customesan tapauskin on muutamaan otteeseen kokeiltu, useimmiten aamulla unenpöpperössä töihin lähtiessä unohtuu laittaa kone käymään
Sadehaalarissa on onneksi vedenpitävä reisitasku, johon mahtuu sopivasti kännykkä ja AVAIMET. Oon oppinut sitä jo peräti käyttämäänkin.
Jonossa "virran mukana" ajellessa unohdukset on varsin pelottavia eikä niitä kyllä kovin paljoa kannattaisi harrastaa. Ne kun yleensä kohdistuu liikennevaloihin ja edellä ajaviin...