Vaimolle moottoripyörä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lexa

Vaimolle moottoripyörä?

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Olen tässä vaimolle tarjonnut moottoripyöräharrastusta. Kiinnostus on iso mutta kynnys tuntuu olevan korkea. Aiempaa kokemusta ei ole ollenkaan. Ajokortti sallii vaikka minkä vehkeen. Oisko mopolla hyvä aloittaa?

Arvon leidit. Kuinka moni teistä on aloittanut ajamisen/harrastuksen suoraan yli 900-kuutioisella tai yleensä "isolla pyörällä"?
Viimeksi muokannut Lexa, 11:53 05.08.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexa

Lexa siirsi vastauksia tänne :wink:

ANNEK ^Däämn, kelpaaks se että se vaatimattomat 650cc oli yhdessä pytyssä Sivuventtiili tietty, ettei pääse karkaamaan mopo käsistä. Eli siis voin erittäin mukavien ajo-ominaisuuksiensa ja mahtavan tunnelman vuoksi kyllä lämpimästi suositella, jos ei Pimeyden Ruhtinas & "muutama satunnainen tippa" karannutta suoraa viiskymppistä pelota.
Äkkirikastumista odotellessa haaveilen edelleen plungerperäisestä viissatasesta gold starista rautamopon kaveriksi...

TULIKETTU 1200:sen menin ostamaan, sitä ennen olen tosin ajanut mopolla joskus 15vee sitten. Nyt on ajeltu kohta 3000km vähän isommalla mopolla voittaa takaritsillä istumisen mennen ja vielä tullenkin

>Kettu<
laphilainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

Tyttökaveri ei ollut ajanut metriäkään mopolla tai muulla moottoroidulla kaksipyöräisellä. Hankki suoraan íson pyörän kortin ja eka pyöräksi rautapää vm -70 magneetolla. Saa kiksillä käyntiin kun laskettiin hieman puristuksia, ja elopaino taitaa olla lähempänä 50 kg kuin 60 kg. Eli kyllä se onnistuu "isommallakin" pyörällä.
Ainoa isompi ongelma oli kun ajokoulussa piti ottaa pyörästä penkki pois että ylsi jalat (varpaat) maahan. Pari kertaa oli kuulemma kaatanut sen kun pyörä oli niin raskas ja painopiste korkealla.
Täältä tähän.
Ihan turhaan tuotakin tuskailet,
jos päivä ei pilkota polkusi yllä.
Se valo, jota muualta löydä et,
sehän rintasi luolassa loimuu kyllä. (A.H.)
Mimu

vaimolle pyörä.... KYLLÄ!

Viesti Kirjoittaja Mimu »

Jepjep... tässä tulis yks kommentti....

Itse en ollut vielä toukokuussa ajanut muuta kun skootterilla koko elämäni aikana.

Keväällä sitten iski prätkä kuume oikein kunnolla pitkäaikaisen haaveilun jälkeen. Ostaa tärräytettiin sitten Sportti ja kyllä on ollu mageeeeta!
En miettinyt hetkeäkään, että en olisi samantien alkanut ajamaan. Ekan kerran käytiin Vermon parkkipaikalla (hehhe...) vähän tunnustelemassa meininkiä ja sen jälkeen olin aivan myyty!!!!
Nyt ollaan siinä pisteessä, että yksi pyörä ei enää riitä!!!! PAKKO SAADA TOINEN...

Olen sitä mieltä, että ei muuta kun ajamaan. Se, että aloittaa "isolla" pyörällä heti alussa ei mielestäni tai ainakaan omalla kohdallani ole ollut mikään ongelma... päin vastoin.

Eli vaimo puikkoihin! 8)
hdlyyli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlyyli »

Puhut Mimu kuin mun tarinaani...paitsi etten oo ikänäni ennen ees skootterilla ajanut. Mutta nyt keväällä ekat keikat sportilla vähän isommilla parkkipaikoilla ja jo ollaan menty pitkin poikin kesää milloin minnekin maanteille. Pari kertaa yritin myös keväällä harjoitella autokoulun kevarilla, mutta eihän siitä mitään tullut kun jo oli sporttia kokeillut, ei semmosella luirulla metalli/muovihökötyksellä ajaa voi...joten se siitä ja mitä paremmin tämän omansa oppii tuntemaan, sitä hauskempaa on! Mutta ei voi sanoa, etteikö jo kaihoisasti katsastaisi vähän isompia vehkeitä 8) niin että jos vaikka toinen tai tilalle tai ...
lupasin jo autostakin luopua, jos tulis toinen kotio :lol:
~Nothing else matters~
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

Kuten Mimu totesi " ei muutakuin puikkoihin"
Itse aloitin sportilla, mutta olen kyllä joskus nuorena ajanut mopoa, n. 25 v. sitten. Ensimmäinen ajo jännitti ihan he....tisti mutta kun siitä selvisi niin ei muuta kun ajamaan aina kun vaan töiltänsä ehti. Enempi oon "pelänny" takana istumalla kun ite ajamalla. Mutta toisaalta ihan mopolla ajoakin kannattaa harkita ekana jos ei ole ollenkaan kaksipyöräsellä konevoimalla ajellu....aika paljon köykäsempi hallita.
Muutamat ystävättäreni ovat käyneet autokoulussa harjoittelemassa ja olivat tyytyväisiä opastukseen, itseluottamus kasvoi.
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
Lexa

Terve!

Toi autokoulussa harjoittelu vois olla asiaa :roll:

Ei tulis perheriitaa :lol: Ja voi olla et ammattiohjauksella jännitys on pienempi.

Mitäs semmoinen kustantaa, about, kun on jo ajokortti joka sallii moottoripyöräilyn (AB-kortti)?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sä alat Lexa jo olemaan siinä iässä että voit turvallisin mielin ostaa rouvalle pyörän. Tulee vaan mieleen tilanne jostain vuosien takaa...

Olin hetki sitten ostanut elämäni ensimmäisen HD:n, -88 883 sportin, ja pähkäilin että jospa ostaisi muijalle samanlaisen. Äkylle kun mainitsin asiasta niin hän tokaisi kokemuksen syvällä rintaäänellä: "mietipä kaksi kertaa - kaunis viikonloppu, olet lähdössä äijien kanssa rallaamaan jonnekin mettän keskelle kun muija sanoo että hänpä lähtee mukaan...". Yhdellä pyörällä ei tuota ongelmaa tule kun on vain yksi istumapaikka.

Jäi silloin se toinen sportsteri ostamatta... :twisted: :twisted: :twisted:

Meni vähän OT mutta pannaan perjantain piikkiin.
Mimu

jep jep..

Hd-lyylit ja leidit...

AIVAN SAMA JUTTU!!!! minäkin sanoin, että voin luopua omasta autostani jos saan vaan pitää sportin ihan ittelläni!!!!
Katsotaan nyt..... kyllä taitaa kyllästyä rakas aviomieskin kun saa ajovuoron aina sateisena päivänä... hehhe.

:lol: :lol: :lol:
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Hemulin heitossa oli paljon viisautta :wink:

Mun kaks entistä duunikaveriani toi pari kuukautta sitten Saksasta 883-sportit, joiden tehot oli kuristettu alas. Toi on yleinen käytäntö teutoonien maassa - siitä saa jonkinlaista veroetua. Tuli vaan mieleen, että tollainen kuristettu sportti vois olla hyvä aloituspyörä Lexan pupulle ja sitten, kun taidot ja rohkeus lisääntyvät, voi kuristukset purkaa 8)
Lexa

Hemuli!

Toi asia on otettu huomioon :D

Jos tässä onkin taka-ajatus. Ostankin semmoisen petopelin, et jääkin mun käsiin. :idea:

Tai sit käy tosi huonosti; Jäänkin viivalle :cry:

:lol: :lol: :lol: :lol:
hemuli
Viesti:

Masa kirjoitti:...sitten, kun taidot ja rohkeus lisääntyvät, voi kuristukset purkaa 8)
Joo, prikka pois kaasarin ja imusarjan välistä ja kaasarin preppaus, siinä vaiheessa joutuu Lexakin hankkimaan pidemmät kaasuvaijerit että saa käännettyä kahvaa pidemmälle perässä pysyäkseen... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Lexa kirjoitti:Jos tässä onkin taka-ajatus. Ostankin semmoisen petopelin, et jääkin mun käsiin. :idea:
Etkös sä voisi suosiolla antaa sen Bulun vaimolle ja hankkia itselle sen uuden pyörän. Buluhan tuntuu muutenkin olevan vallan suosittu naisten pyöränä, ettei olisi määrään suhteutettuna suosituin näistä himmeleistä?

Affe
Mimu

Lexa kirjoitti:Terve!

Toi autokoulussa harjoittelu vois olla asiaa :roll:

Ei tulis perheriitaa :lol: Ja voi olla et ammattiohjauksella jännitys on pienempi.

Mitäs semmoinen kustantaa, about, kun on jo ajokortti joka sallii moottoripyöräilyn (AB-kortti)?

Mikäkin satuin kysymään tossa jokin aika sitten autokoulun hintoja.
Helsingissä Haagan Autokoulussa maksaa 53 eur/h.
En kyllä ole sitä nyt sen enempää miettinyt... voishan sitä käydä vähän jarrutuksia treenaamassa... tuskin olis yhtään huonompi juttu. :P
Katsotaan nyt....
hemuli
Viesti:

Jarrutuksia sun muitahan kannattaa käydä treenaamassa näillä ennakoivan ajon kursseilla joita HDCF:nkin jäsenistölle on järjestetty aina silloin tällöin.

Eikä maksa 53?/h...

Itse asiassa tässä Vallun postaus toukokuulta:
Vallu kirjoitti:H-DCF:n oma ennakoivan ajon kurssi on 28-29.5. Joutsassa :!: EIKÄ MAKSA MITÄÄN :!:
Vastaa Viestiin