Esittäydyn samalla uutena täällä: juuri aakkosten ensimmäisen korttiin saaneena ja ensimmäistä kesää mopoilevana. Koska talossa ei toistaiseksi ole kuin yksi pyörä (sportti), ajelen minä sillä töihin ja ukkeli ajelee milloin ehtii.
Mutta asiaan. Mikä moottoripyörän äännissä häiritsee niin paljon, että poliisinkin olen kuullut pysäyttäneen? Autokoulussa liikenneopettaja muistutti monesti, että autoilijat eivät näe moottoripyöriä. Miksei siis silloin saisi kuulua? Kyseessähän on selkeä liikenneturvallisuusseikka. Nyt kun meidän moposta on putket avattu, ei mummot eikä kakarat pompi tielle. Eikä minua haittaa vaikka päät kääntyisivät muutenkin
Kyllä mun mielestä moottoripyörästä pitää lähtee tarpeeksi pärinää ja pauketta. Ja tarpeeksihan tarkoittaa suoria putkia. On se ajossakin huomattu, että äänekäs pyörä nähdään. Eli mun mielestä ääni tuo turvallisuutta.
Tossa pari viikkoa sitten kaveri ajeli perässä ja hävisi peileistä. No, pysäytin ja odottelin hetken. Oli hiljentänyt hirven takia. Oli kuulemma 20 m ennen minua tullut hirvi tienreunaan ( jota en nähnyt ), kuullut ilmeisesti propipet ja kääntynyt paniikissa takaisin. Että loud pipes saves lives vai miten se meni. Niin ja niistä lähtee 100db 3m pyörän takana tyhjäkäynnillä
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Jaa ääntä, ei mua ainakaan häirinny kun sain tänään chopperin ajoon... Kivasti siitä ääntä lähtee, ei siinä ny ihan suoria putkia oo, joitakin mutkia matkalle sattunut on...
Saas nähdä miten äijän käy, kun huomenna olis tarkotus lähteä "koeajolle" Jämsän suuntaan... Ainakaan tänään pienessä pyörityksessä ei mitään merkittävää tullut eteen mikä matkan estäis...
Onkos noihin moottoripyörän ääniin lainsäädäntöä että kuinka kovaa saa kuulua? Hiljainenhan meidän mopo on eräisiin muihin verrattuna, mutta kyllä sydän pomppii riemusta HD:n äänistä. Ne sentään kuullostaa moottoripyörältä eikä ruohonleikkurilta.
Oon ikionnellinen ku jotkut linnut edes lähtee karkuun tienposkesta ku ajan ohitse... Mun kattihuilut, nääs...
Tuntuu toimivan myös naapureihin, tosin nyt sieltä alkaa jo pahaenteisesti kuulua hiljaisia morjestuksia... Liekö tehonnut kun pojat poikkes meillä tos pari viikkoa sitten... Tai se että työnnän mopon aamuisin tielle asti.
Mut hommaan silti ne äänet (vielä joskus), mua EI HÄIRITSE
Kyllä tänne maailmaan ääntä mahtuu !
Ei niistä HD:n paukuttimistä kuitenkaan niin v....mainen meteli lähde kun noista perkuleen koti viritetyistä mopo skuuttereista ja päin persettä asennetuista Jaappanin kyykkäri pakoputki viritelmistä...!
Ei niistä HD:n paukuttimistä kuitenkaan niin v....mainen meteli lähde kun noista perkuleen koti viritetyistä mopo skuuttereista ja päin persettä asennetuista Jaappanin kyykkäri pakoputki viritelmistä...!
Samaa mieltä Jarpin kanssa ja taitaa vielä käydä niin että kun viritetty mopo menee ohi niin "pää kääntyy pois päin ettei niin kauheasti ottaisi korvaan"
Ja tietysti kun harrikka menee ohi niin kuunnellaan oikein tarkasti että olipas siinä komiat äänet.
Sporttiboy kirjoitti:On muuten vääntö kohdallaan, pitäiskö penkittää
Two words: Big Twin
Hirviä möykkä, muttei liiku minnekään?
Varsinaisesta asiasta sanottakoon, että itteäni eniten yököttää nestejäähdytteisen nelitahtisen nelisylinterisen rivimoottorin ääni, erityisesti jos se kulkee neljällä pyörällä. Ajatus siitä, että kohta siitä änkeää ulos perustuulipukukansalainen joka mulkoilee kuin friisiläislehmä pullosilmineen että mikähän sinkorähjääjä tuossa on ja painuu omahyväisenä markettiin ostamaan kaljaa ja makkaraa, jotta jaksaisi taas seuraavan työpäivän aina eläkkeelle asti ja sittenpä voikin keskittyä kukkien kasteluun ja hurskasteluun ja sinkorähjääjien kyyläämiseen.
Tuohon puskaan piiloon röökille painuvien teinixien skootterit pitävät ääntä, joka raastaa hermoja. Samoin tien toisella puolella asuvan 18-vuotiaan jannun kolmella pytyllä käyvästä amazonista lähtee raivostuttavat soundit kun sitä pitää huudattaa. (Jospa se kone vaikka kohta lakkaisi kokonaan pyörittämästä. Ei siinä mitään, hieno peli, mutta kun ei se siitä pihasta siirry mihinkään.) Naapurisedän kuristettu 1200 sportti kuullostaa meikäläisen korvaan ihan hyvältä, vaikka se niin kovin hiljainen onkin.
Aamulla pääsin vihdoin kuuntelemaan millaiselta meidän oma mopo kuullostaa kun itse yrittää nukkua. (Normaalistihan minä sillä päräytän töihin, kun ukko jää vielä kotiin nukkumaan. Nyt olen lomalla ja ukko saa ajella pärrällä töihin.) Hei, siitähän lähtee ääntä!
H-Demo kirjoitti:Tuohon puskaan piiloon röökille painuvien teinixien skootterit pitävät ääntä, joka raastaa hermoja. Samoin tien toisella puolella asuvan 18-vuotiaan jannun kolmella pytyllä käyvästä amazonista lähtee raivostuttavat soundit kun sitä pitää huudattaa.
Eipäs nyt olla itse sillä tuulipukuasenteella liikenteessä