kypärä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

kypärä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ajelin eilen illalla moottoritietä, otin ennen ajoreissua tuulisuojan pois edestä, yllättäen noin, 100-120 km/h kypärä meinäsi lähteä lentoon(ja otsa paljaana),Tämä kysymys liityy turvallisuuteen! Mulla on vanha rex avomallin kypärä.Minkälainen on hyvä kypärä?
Jos joku voi valaista asiaa, Kiitos.
Vieras

Re: kypärä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Ajelin eilen illalla moottoritietä, otin ennen ajoreissua tuulisuojan pois edestä, yllättäen noin, 100-120 km/h kypärä meinäsi lähteä lentoon(ja otsa paljaana),Tämä kysymys liityy turvallisuuteen! Mulla on vanha rex avomallin kypärä.Minkälainen on hyvä kypärä?
Sopivan kokoinen! :wink:
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Menna viikonloppuna ostettiin eukolle ja mulle davidan potat. Omasta mielesta ovat kylla paraslaatuiset avo potat mitka olen nahnyt, eukko ainakin kehuu omaa speedsteriaan hiljaiseksi ja mukavaksi, omasta classikista ei nyt voine sanoa muuta kuin etta mukavan tuntuinen se on.

Mutta osta nyt ihmeessa ainakin sopivan kokoinen hyvin paahan istuva kypara
Samu

Viesti Kirjoittaja Samu »

Remmiä kireemmälle vaan...
haidihou

Viesti Kirjoittaja haidihou »

Itellä on Arain Freeway-mallinen avopotta. Hyvä kypärä, vähän vaan paksukuorinen. Kannattaa ostaa tarpeeks kiree potta, luulin kypärääni sopivaksi, kunnes nyt viime kesän(noin 5000 km ajettu) käytön jälkeen kaipais kokoa pienempää. Tai sit pipo kypärän alle...
Samu

Viesti Kirjoittaja Samu »

Nolan N01 on jees... :twisted:
Ninni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninni »

Kertokaapas,

mistä Heltsingin seudulta sais ostettua hyvän kypärän? Ajateltiin lähteä käymään Motovelhoilla, mutta olisko muitakin vaihtoehtoja?? ;)
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Ninni kirjoitti:Kertokaapas,

mistä Heltsingin seudulta sais ostettua hyvän kypärän? Ajateltiin lähteä käymään Motovelhoilla, mutta olisko muitakin vaihtoehtoja?? ;)
Eikös niitä ole joka motoputiikissa, jos rahaa löytyy. Roof on mulla, ja sitä löytyy esim Allrightista. www.allright.fi

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

H-D Helsinki (Hoghaus) myy ainaski Davidaa ja H-D:n Euroopan malleja.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Roof mullakin, Roadster. On vaan aika isokuorinen. Näyttää aika lystikkäältä kun juuri ja juuri mahtuu mun hartioiden väliin... :lol:
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tere!
Hain oman Araini Frank Nymanilta

http://www.franknyman.com/tarvikkeet.htm

T. Timo K
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Realisointikeskuksesta Davida 40 eskoo... Ei sovi joka päähän mutta mulle istuu paremmin ku toi vakoinenä! On kriittinen korvien sijainnista ja korkeudesta.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Karppa

Re: kypärä

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Anonymous kirjoitti:Minkälainen on hyvä kypärä?
Hyvä kypärä on UMPIkypärä. Esim. HJC Allrightista 150,- -> lasikuituisena (riippuu tietysti vähän oletko hyvä tinkimään...). Ainakin mulla on ollut koht. äänetön katteen takana ja ilman.
Tietysti, jos sä haluat kypärän poseeraamiseen, miksi edes vaivautua kysymään? Toisaalta, miksi sun täytyisi pukeutua jonkun hd-standardin mukaan, jos sä kuitenkin pyöriin suhtaudut siten että niiden täytyisi olla yksilöllisiä? Tai mistä minä tiedän suhtaudutko. Tää on vain niin koominen juttu, yleensä kaikki yhtenä miehenä hymisevät että pyörä täytyy rakentaa oman näköiseksi. Sitten jätkät ovat kuin Daltonin veljekset, kaikilla samat kamppeet. Ei saa poiketa joukosta, umpikypärällä, coretexilla, eikä muutenkaan.
No, ehkä "Siperia opettaa".

Ps. Noitakin saa yleensä mattamustana, lasikuituisen voi käsittääkseni turvallisesti maalata vaikka pyörän väreihin.
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

Off topiccia lisää eli kanssa kiinnittänyt huomiota siihen, että aika usein jengillä on liivit, tietyn tyylinen ruutupaita, ketjulompakko yms. rekvisiittaa ja jos on vedetty hiukset pois, niin sitten on se parta siinä suun ympärillä. Eli ei niin omaperäistä vaan aika sterotypiaa mukailevaa.
Mutta kypärästä: Nolanin 01 ja hihna kireelle tai jos pidempiä matkoja ajelee varsinkin vesisateella, niin sitten umpikypärä.
Matts

Viesti Kirjoittaja Matts »

Schuberth C2 Nymanilta Espoosta, hiljainen ja mukava pitää. Lisäksi helppo laittaa päähän.
Vastaa Viestiin